Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Cronici film  Sageata  Prince and the Showgirl, The

Filme de (re)văzut: Marilyn şi prinţul Carpathiei - The Prince and the Showgirl


Alex. Leo Şerban

TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Sincer, v-o imaginaţi pe Marilyn Monroe jucînd un rol din antichitate? Sau din secolul VII-VIII? Chipul & corpul ei sînt atît de categoric "secolul XX" încît teleportarea ei în trecut, într-o poveste care să se petreacă înainte de, hai, secolul XIX, pare din start o idee proastă: Marilyn n-ar fi putut fi nici Cleopatra, nici marchiza de Pompadour. Decît într-o versiune parodică...

În 1957, totuşi, Laurence Olivier o invită să facă parte din distribuţia filmului The Prince and the Showgirl, bazat pe piesa The Sleeping Prince a dramaturgului britanic Terrence Rattigan. Acţiunea se petrece în 1911, iar Olivier urma să joace rolul Prinţului Regent al Carpathiei - sosit la Londra cu ocazia încoronării regelui (real!) George al V-lea - şi să regizeze, totodată, ecranizarea (pe care a şi produs-o). Relaţiile pe platou nu au fost cele mai fericite între Marilyn şi Olivier: acesta mîrîia la legendarele ei întirzieri şi capricii, considerînd-o o habarnistă cu fiţe. Eşecul filmului avea să-l facă pe marele actor şi regizor să ia o lungă pauză, întorcîndu-se la regie abia 13 ani mai tîrziu.

Dar vina este a lui Olivier: filmul său este lent, îmbîcsit, împleticit şi mult prea vorbăreţ - exemplul tipic de teatru filmat. Nici Prinţul Regent nu este mai charismatic: ideea poveştii era ca prinţul, iniţial băţos, să se topească pe măsură ce intră în graţiile dansatoarei Elsie Marina (Marilyn), dar topirea este mai mult pe hîrtia scenariului - unde a şi rămas. Singurul lucru care salvează filmul de la uitare, ba chiar te face să te uiţi cu încîntare la el şi să uiţi povestea adormitoare, este jocul lui Marilyn. Scena în care se îmbată, reuşind - cu ajutorul multelor canapele, fotolii şi taburete - să respingă, cochetă, avansurile prinţului-regizor este o mărturie mereu-proaspătă a felului în care Marilyn ştia să fie delicioasă şi absolut naturală. Nu doar că "îi fură scena" marelui Olivier; farmecul lui Elsie Marina - care trebuia să cucerească întreaga familie regală a Carpathiei, de la Regina-Mamă (veterana Sybil Thorndike) la viitorul Rege - este farmecul definitiv (şi care n-a prins un rid) al lui Marilyn...




 Toate articolele despre Prince and the Showgirl, The

Resurse

 Alte articole de Alex. Leo Şerban


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la cronici@liternet.ro. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer