martie 2010
Orchestrele şi Corurile Radio vă invită vineri, 5 martie 2010, ora 19:00 la un concert în care veţi putea asculta o lucrare beethoveniană consacrată, dar şi o piesă în primă audiţie a compozitorului Dan Dediu.

Orchestra Naţională Radio, dirijată de Horia Andreescu, va interpreta în prima parte Hecatomba de Dan Dediu, reprezentant al noii generaţii de creatori din componistica românească. Compozitorul o descrie astfel: "Lucrarea este inspirată de o povestire a scriitorului argentinian Julio Cortázar. Intitulată Menadele, povestirea preia imaginea mitologică a slujitoarelor lui Dionysos pentru a nara transformarea unui eveniment social într-un carnagiu odios. Pe scurt, este vorba de smintirea treptată a publicului unui concert simfonic, care, entuziasmat peste măsură de frumuseţea muzicii, ajunge în final să devoreze obiectul admiraţiei lor, anume dirijorul şi orchestra. Muzica pe care am scris-o este accesibilă, aducând în prim plan o lume sonoră idealizată, pan-tonală, cu un clar iz cinematografic de extracţie hollywoodiană, dar care începe să se "fisureze" treptat, intrând spre final într-o logică a monstruosului, animalicului şi masacrului".

În partea a doua veţi putea audia Simfonia a IX-a în re minor, op.125 de Beethoven, în care soliştii invitaţi sunt Birgit Beer (soprană), Liliana Mattei (alto), Stefan Heibach (tenor), Frank Blees (bas). Participă Corul Academic Radio, pregătit de dirijorul Dan Mihai Goia.

Bilete se pot procura prin Eventim, la Casa de bilete a Sălii Radio, magazinele Germanos, Vodafone, librăriile Cărtureşti, Humanitas şi online pe www.eventim.ro.

Născută la Lübeck, Birgit Beer a avut şansa de a se forma ca artistă în mediul vienez. Tânăra soprană a debutat cu succes în rolul Papagenei (din opera Flautul fermecat) la Teatrul din Augsburg, în perioada studenţiei. Debutul i-a adus angajarea sa ca solistă la Volksoper din Viena unde a interpretat diverse roluri - cel al Olimpiei(Povestirile lui Hoffmann), Nuri (Tiefland) alături de Nicolai Gedda şi Alfredo Kraus. A urmat o ascensiune internaţională rapidă bazată pe abordarea partiturilor de profil din repertoriul liric, pe cunoscute scene din Italia (Verona, Milano), Germania(Berlin, Hamburg, Leipzig, München, Dresda), Danemarca (Copenhaga) Belgia, Praga etc. A fost solistă a Operei din Bonn şi a Operei din Essen.

Liliana Mattei a debutat pe scena Operei Naţionale din Cluj-Napoca în Cherubino din Nunta lui Figaro (Mozart). Cariera sa internaţională începe în 1997, când este invitată sa cânte pe scenele mari ale Teatrelor de Operă din lume precum Staatsoper din Viena, Bayerische Oper din München, Opera Bastille din Paris, Monte Carlo, Luxemburg, Bruxelles, Amsterdam, Madrid, Bordeaux, Nancy, Bologna, Mexico City, Houston, New York etc. Are un repertoriu vast de operă, vocal-simfonic şi lied şi a cântat sub bagheta unora dintre cei mai renumiţi maeştri precum Seiji Ozawa, Zubin Mehta, Marcello Viotti, Marco Armiliato, Nello Santi, Bruno Campanella, Fabio Luisi, Betrand de Billy, Donald Runicle, etc.

Tenorul Stefan Heibach a beneficiat în formarea sa de îndrumarea cunoscuţilor artişti lirici Julia Varady şi Nikolai Gedda. Remarcat prin temperamentul vibrant, vocea strălucitoare, tehnica sigură, tânărul artist a avut şansa de a interpreta roluri ca Adametos în opera Alceste de Glück, Benedikt din Beatrice şi Benedikt de Berlioz, fiind angajat încă din perioada studenţiei solist la Opera Comică din Berlin. Un moment de seamă în evoluţia carierei sale este considerat debutul la Festivalul de la Bayreuth (2007) în rolul Augustin Moser din opera Maeştrii cântăreţi din Nürnberg, producţie semnată de Katharina Wagner. În iunie 2009 a debutat la Teatro Liceo din Barcelona, în opera Salomea de R. Strauss (rolul lui Narraboth).

Absolvent al Conservatorului din Saarbrücken, Frank Blees s-a perfecţionat ulterior sub îndrumarea unor artişti lirici de renume: Birgit Nilsson, Walter Berry. A activat un timp ca membru în Ansamblul "Opera Forum Jong", iar din 1990 a preferat statutul de liber profesionist, fiind solicitat pentru spectacole cu roluri din repertoriul standard de bas (Papageno şi Sarastro din Flautul fermecat, Dandini din Cenuşăreasa, Sharpless din Madama Butterfly etc.) sau roluri din opere mai rar cântate (Robinson din Căsătoria secretă, Colas din Bastien şi Bastienne, Nardo din La Finta Giardinera). Din stagiunea 2007/2008 este solist al Teatrului de Stat Mecklenburg din Schwerin.

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus