Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Ştiri  Sageata  Festivalul de film Berlin, 2012

La Festivalul Internaţional de film de la Berlin, 2012, Ioana Flora + Tony Gatlif + Juliette Binoche


Comunicat de presă

februarie 2012
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Actriţa Ioana Flora (Marfa şi banii, Pescuit sportiv, Băieţi buni, Periferic etc.) a fost selectată în 2012 în programul Talent Campus din cadrul Festivalului Internaţional de la Berlin, unde a avut ocazia să îi întâlnească şi să discute cu regizorul Tony Gatlif (Gadjo Dilo, Transylvania, Exils - Cel mai bun regizor, Cannes, 2004) şi cu actriţa Juliette Binoche (Pacientul englez - Oscar, BAFTA şi Ursul de Argint pentru Cea mai bună actriţă în rol secundar, Bleu, Caché).
 
Ioana Flora este unul dintre cei 20 de actori selecţionaţi pentru Talent Actors Stage, din peste 4300 de candidaţi care au aplicat pentru Berlinale Talent Campus 2012. Rolul care i-a adus selecţia este Lavinia din Periferic, în regia lui Bogdan George Apetri, personajul pentru care a primit şi o nominalizare la Premiile Gopo 2012, pentru Cel mai bun rol secundar.

Una dintre experienţele Ioanei, pe care majoritatea actorilor şi le-ar putea dori, a fost întâlnirea cu Tony Gatlif, regizorul francez de origine algeriană care face filme inspirate din tradiţia kabyle sau rromani, foarte premiate. Cel mai recent documentar al său, Indignados, a fost prezentat în 2012 în secţiunea Panorama a Berlinalei. Ioana l-a întâlnit la unul dintre workshop-urile de actorie din cadrul Talent Actors Stage. "Cu nerăbdare şi curiozitate am aşteptat atelierul cu Tony Gatlif, voiam să îl aud vorbind, să văd cum gândeşte, cum reuşeşte să facă minunăţiile alea de filme", povesteşte Flora. A întâlnit un om cald, plin de poftă de viaţă, care îţi povesteşte cu generozitate şi lux de amănunte procesul de casting, de pildă, prin care trece de fiecare dată când începe un film nou.
 
"Rămânem cu toţii amuzaţi de povestea unui bătrânel care cânta la vioară atât de bine, încât Tony Gatlif i-a promis că-l va lua în film, iar bătrânul i-a promis că va şti toate replicile. Violonistul şi-a uitat însă curând promisiunea, venea pe platou cu replicile neînvăţate, părea că ia filmarea ca pe una din improvizaţiile lui la vioară, geniale, dar foarte relaxate. Asta până când a fost ameninţat ca va fi dat afară. Din acel moment, ne povestea Gatlif, bătrânul a fost primul pe platou în fiecare dimineaţă", povesteşte Ioana.

Actriţa îşi aminteşte când, într-o discuţie cu regizorul, împreună cu o colegă din altă ţară îl întreabă ce ar trebui să facă un actor tânăr pentru a fi selectat în distribuţia unui film. Tony Gatlif le spune că pentru el important este ca actorul "să fie el însuşi, să îl fascineze cu personalitatea lui, mai degrabă decât să ştie bine replicile scenei cu care dă proba. Sunt, însă, regizori şi regizori", adaugă Ioana. "Cred că Gatlif voia să înţelegem că nu totul ţine numai de talent sau de hazard, ci, poate chiar în primul rând, de chimia dintre actor şi regizor la acea primă întâlnire. Cred că şi eu şi ceilalţi colegi actori din alte ţări am plecat cu o percepţie realistă a modului în care trebuie să construieşti lucrurile în industria asta", spune actriţa.
 
Pe Juliette Binoche a ascultat-o la unul dintre masterclass-urile organizate de Berlinale Talent Campus. "Parcă mai frumoasă şi mai eterică acum ca niciodată, foarte firească şi energetică, Juliette Binoche ne vorbeşte despre cel mai recent film al său, prezentat la Berlinală, Elles, într-o sală arhiplină", povesteşte Ioana. "Una dintre actriţele a căror tehnică şi putere de a da şi a transmite emoţie m-au fascinat întotdeauna este acum la câţiva metri de mine. Îi admir naturaleţea, rolurile pe care le-a făcut de-a lungul vremii şi flerul cu care îşi alege regizorii alături de care lucrează", spune Flora. "Şi mă gândesc că da, mi-aş dori să lucrez cu Abbas Kiarostami într-o bună zi. Mă gândesc, de fapt, la deschiderea şi la libertatea pe care un actor talentat le are într-un sistem cinematografic avansat."
 


Câteva ore mai târziu, Ioana îl întâlneşte şi lucrează cu Jean Louis Rodrigue, unul dintre profesioniştii care au colaborat cu Juliette Binoche, Meryl Streep, Leonardo Di Caprio, Kirsten Dunst sau Hilary Swank. Rodrigue este acting coach la UCLA şi de-a lungul timpului a lucrat cu artişti de la Royal Shakespeare Company, Steppenwolf Theatre Group, San Francisco Opera, sau Cirque du Soleil. Împreună cu Kristof Konrad, Rodrigue susţine un workshop cu cei 20 de actori selecţionaţi pentru Berlinale Talent Campus, "Embodying the character". Extrem de flatant, profesorul de actorie îi spune Ioanei că este extraordinar de intuitivă şi că îşi cunoaşte şi stăpâneşte foarte bine posibilităţile şi tehnicile actoriceşti, lucru care îi caracterizează pe actorii profesionişti, ajunşi la maturitate artistică.

Actriţă de film, teatru şi televiziune, Ioana Flora a debutat într-unul dintre rolurile principale din Marfa şi banii (regia: Cristi Puiu), alături de Dragoş Bucur şi Alexandru Papadopol, primul lungmetraj din cinematografia românească actuală selectat de Festivalul Internaţional de Film de la Cannes, în 2001, în cadrul prestigiosului program Quinzaine des Réalisateurs. Mai târziu, Ioana avea să primească unul dintre cele mai apreciate premii ale industriei internaţionale de film: Premiul pentru cea mai bună actriţă, la Festivalul de la Salonic, pentru rolul din Pescuit sportiv (regia: Adrian Sitaru, 2007). A urmat Periferic (2009), în regia lui Bogdan George Apetri, lungmetraj care a fost selectat şi premiat la cele mai importante festivaluri din lume. În 2011, Ioana primeşte unul dintre rolurile principale în Domestic-ul lui Adrian Sitaru, film care va fi lansat în 2012. În teatru, Ioana Flora a debutat la Piatra Neamţ, în regia lui Vlad Mugur.

Pe covorul roşu, la şedinţele foto, atelierele de creaţie sau masterclass-urile Festivalului internaţional de film de la Berlin, Ioana Flora a purtat şi a fost admirată în creaţii semnate de designerii români Rhea Costa şi Mihai Albu.

350 de regizori, actori, scenarişti, producători, editori, directori de imagine, distribuitori sau critici trec anual prin Berlinale Talent Campus. Programul, care a sărbătorit 10 ani, este o platformă complexă de lucru intensiv pe durata a şase zile - întâlniri, ateliere de creaţie, conferinţe, vizite informale - în cadrul Festivalului de la Berlin
 

Contact:
anca romanescu | punk pr | 0732 144 570| anca@punkpr.ro



 Toate articolele despre Festivalul de film Berlin, 2012


0 comentarii

Click pentru a mări imaginea


Resurse

 Alte articole de Comunicat de presă


Alte articole

 Palmares alb/negru - Berlinala, 2012, Irina-Margareta Nistor
 Berlinale 2012: Porn Royale, Codruţa Creţulescu
 Berlinale 2012: Nimic despre Berlinale - Hugo, Codruţa Creţulescu
 Ana Ularu, noul rockstar al Berlinalei 2012, Comunicat de presă
 De Sfântul Valentin la Berlinală, 2012, Irina-Margareta Nistor
 Toate articolele despre Festivalul de film Berlin, 2012


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la cronici@liternet.ro. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer