Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Cronici film  Sageata  Loverboy

Personaje puternice - Loverboy


Eduard Ţone

Eddie's site, ianuarie 2012
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Mi-a plăcut mult Loverboy-ul lui Cătălin Mitulescu, fără a avea sentimentul că e un film de excepţie. Regizorul îţi construieşte de la bun început un cadru sterp. În deşerturile Dobrogei, pe un drum care cine ştie unde mama naibii duce, pentru că - scuzele de rigoare! - Hîrşova poate fi la mama naibii, un puşti care-şi face freza mai des decât clipeşte, trăieşte o viaţă de belfer. Aparent, el repară hârburi, serveşte mici la nişte mese crăcănate şi are grijă ca bunică-său senil să fie pamperizat de o tanti pe care o plăteşte sumar. În realitate, seduce gagici pe care le plasează apoi unei reţele de prostituţie. Meseria lui? Cuceritor.

Nu neapărat scenariul te cucereşte la Loverboy. Până la urmă, şi un Cassanova se poate îndrăgosti, şi asta nu e o descoperire care să inventeze mersul pe jos, indiferent în ce context e pusă. După ultima secvenţă, hipnotizat de privirea lui Luca (George Piştereanu) din spatele căştii de motociclist, te întrebi ce ţi-a plăcut, totuşi, aşa de tare, la un film în aparenţă banal. Răspunsurile - cel puţin pentru mine - au fost două.

Aproape nici o creaţie artistică nu poate emite pretenţii de valoare dacă nu-şi construieşte această valoare pe pilonii unor personaje puternice. În Loverboy, există trei: Luca, Veli şi bunicul lui Luca. Cuplul Piştereanu - Ada Condeescu, atât de intens în spectaculosul Eu când vreau să fluier, fluier se reuneşte într-o schemă în care individualismul fiecăruia nu domină, ci completează şi construieşte. Nu cred să existe în cinematografie românească un personaj mai apropiat de James Dean ca Piştereanu în Loverboy. Şi nu cred să existe în momentul de faţă o actriţă mai proaspătă ca Ada Condeescu, care reuşeşte să te convingă şi de faptul că dacă-şi acoperă sânii cu pătura o face pentru că vrea, şi nu pentru că îi e ruşine de privirea pofticioasă din scaunul de cinema.

Al treilea personaj e Ion Besoiu, cândva căpitan pe nava Speranţa. Unicul cuvânt rostit de bunicul lui Luca este un chinuit "c-c-cu...r", într-o scenă care va rămâne memorabilă. Dar apariţia din altă lume a acestui actor de legendă, voit haladit, e fix liantul care uneşte, măcar temporar, sentimente şi vieţi în universul decupat-boem creat de Mitulescu.

("Pentru Luca am avut o luna de documentare, în timpul căreia m-am întâlnit cu doi 'loverboy' şi am încercat să înţeleg cât mai mult din viaţa lor de zi cu zi." George Piştereanu)




 Toate articolele despre Loverboy


0 comentarii

Click pentru a mări imaginea


Resurse

Sageata Alte linkuri: imdb.com
 Alte articole de Eduard Ţone


Alte articole

 Şi şarmu-i de vânzare, nu-i aşa? - Loverboy, Radu Enescu
 10 ani cu filmul românesc. Episodul 11 - Anul 2011, Iulia Blaga
 Love-story cu twist tragic - Loverboy, Ştefan Mircea
 Poezia lui Mitulescu - Loverboy, Andrei Gorzo
 Iubire, realism şi maturizare - Loverboy, Ana-Maria Onisei
 Toate articolele despre Loverboy


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la cronici@liternet.ro. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer