august 2012
Festivalul de teatru tânăr Ideo Ideis, 2012
În perioada 13-21 august 2012, Alexandria va reintra pe harta culturală a României graţie Festivalului Naţional de Teatru Tânăr Ideo Ideis. Ajuns la cea de-a şaptea ediţie, Ideo Ideis face un pas înainte şi, pe lângă obiectivul său de bază, acela de a le oferi liceenilor din România oportunitatea de a fi implicaţi într-un proces de educaţie alternativă, îşi propune să acorde o mai mare atenţie componentei de responsabilitate socială şi devine "Eveniment Responsabil".
 
În 2012, echipa de organizare a înscris evenimentul în demersul de Responsabilizare Socială demarat de Societal (reţea naţională de ONG-uri), şi, ca urmare a angajamentului său, ediţia cu numărul VII va purta marca "Eveniment responsabil". Aceasta marcă a fost creată de către Societal pentru a oferi recunoaştere organizatorilor de evenimente care îşi propun şi reuşesc să îndeplinească criteriile Responsabilităţii Sociale (grija faţă de mediu, echitatea socială, buna guvernanţă) în aceeaşi măsură în care ştiu să-şi delecteze publicul.
 
Concret, echipa Ideo Ideis şi-a asumat o serie de indicatori de Responsabilitate Socială ce vor fi monitorizaţi pe parcursul organizării şi desfăşurării festivalului. Intervenţia planificată vizează patru domenii: protecţia mediului, dezvoltarea socială, dezvoltarea economică şi buna guvernanţă.
 
"Cred că nimeni nu s-ar fi gândit că Ideo Ideis va ajunge la ediţia VII. Nici măcar noi. Campania de comunicare din 2012, semnată de prietenii noştri de la Rusu+Borţun Brand Growers, atinge un punct important şi anume responsabilitatea pe care Ideo Ideis o are în prezent. Această responsabilitate este împărţită între contribuţia la implementarea unui sistem de educaţie alternativă la nivel naţional şi impactul pe care un astfel de eveniment îl poate avea, în timp, asupra unei comunităţi în care activităţile culturale sunt aproape inexistente. Încercăm să ne asumăm această responsabilitate şi să o ducem mai departe chiar dacă, uneori, drumurile par blocate. Ideo Ideis creează, în interiorul unei direcţii clare, un context fericit, deschis şi prietenos pentru ca oamenii să fie împreună, iar atunci când acest lucru se întâmplă rezultatele pot fi extraordinare.", a declarat Alexandru Ion, co-director al Festivalului.
 
La fel ca şi în anii anteriori, agenda Festivalului Naţional de Teatru Tânăr Ideo Ideis din Alexandria include, pe lângă competiţia de teatru a celor nouă trupe de liceeni, ateliere de teatru tânăr (coordonate de absolvenţi UNATC), masterclassuri de dramaturgie (sub coordonarea Mihaelei Michailov) şi coregrafie (coordonate de Mihaela Zamfirescu, Carmen Coţonafă şi Lorette Enache), Cinemateca Târzie (speakeri: Andrei Gorzo şi Tudor Giurgiu), Seara Povestitorilor (speakeri: Şerban Ţigănaş- preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România, Cristian Lascu- redactor-şef Naţional Geographic România şi binecunoscutul violonist Alexandru Tomescu), spectacole pentru copii (invitat special: Marian Râlea) şi două masterclass-uri susţinute de către juraţii festivalului, Medeea Marinescu, Andi Vasluianu, Marius Manole, Vlad Zamfirescu şi Cătălin Ştefănescu şi de către preşedintele de onoare al festivalului, Marcel Iureş.
 
În plus, Ideo Ideis continuă tradiţia de a aduce în comunitate spectacole de teatru profesionist de la cele mai importante teatre din Bucureşti. Anul acesta festivalul va găzdui spectacole de la Teatrul de Comedie - Crize (regia: Vlad Cristache, pe un text publicat de editura LiterNet care poate fi citit gratuit aici), Teatrul Tineretului din Piatra Neamţ - OO! (regia: Alexandru Dabija) şi Familia Tót (regia: Victor Ioan Frunză).

Pentru mai multe detalii, vă rugăm accesaţi vvvw.ideoideis.ro.
Organizator: Asociaţia T.E.T.A
Parteneri: Primăria Municipiului Alexandria, Consiliul Judeţean Teleorman, UNATC "I.L.Caragiale", Festivalul Internaţional de Film Next, Godot, Muzeul Judeţean Teleorman, Asociaţia D'avent, Asociaţia Catalactica, BORŢUN OLTEANU, Societal, Conciato, Liceul Pedagogic "Mircea Scarlat", Casa de Cultură a Sindicatelor Alexandria.
Proiect finanţat de: AFCN
Sponsori: Coca-Cola Hellenic, Glade, Teldrum, Eurocar, Proinvest, Edelweiss, Eurosiloz
Campanie: Rusu+Bortun Brand Growers
Parteneri media: Radio Guerrilla, Decât o Revistă, The Institute, BeWhere, Liternet.ro, metropotam.ro, thechronicle.ro, Arte&Meserii, sub25, IQads.
Co-producător: TVR2.

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus