Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Ştiri  Sageata  Festivalul Internaţional de Film Experimental BIEFF, Bucureşti, 2012

De la Cannes la Bucureşti, Quinzaine des realisateurs revine la BIEFF în 2012!


Comunicat de presă

octombrie 2012
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF (20-25 noiembrie 2012) continuă în 2012 colaborarea cu Quinzaine des realisateurs, secţiune a Festivalului de la Cannes al cărei centru de interes este reprezentat de tendinţele radical inovatoare din cinematografia contemporană. Quinzaine des realisateurs revine la BIEFF cu cele mai interesante scurtmetraje ale ediţiei 2012 - 90 de minute de experimente cinematografice captivante, prezentate în premieră în România.

Secţiune paralelă a Festivalului de la Cannes creată de Sindicatul Regizorilor Francezi în timpul tumultuoaselor evenimente din mai 1968, Quinzaine des realisateurs şi-a asumat misiunea de a cultiva un teren fertil unde Festivalul de la Cannes să descopere în mod constant viitorii săi autori prestigioşi. Încă de la începuturile sale, Quinzaine des realisateurs a prezentat primele filme ale lui Werner Herzog, Rainer Werner Fassbinder, Ken Loach, Jim Jarmusch, Michael Haneke, Robert Bresson, Manoel de Oliveira etc.

Programul va fi reprezentat la Bucureşti de domnul Christophe Leparc, managing director al Quinzaine des realisateurs, invitat de asemenea în calitate de membru al juriului BIEFF 2012. Colaborarea BIEFF cu Quinzaine des realisateurs este posibilă datorită sprijinului generos oferit de Institutul Cultural Francez şi UNIFRANCE.

Quinzaine des realisateurs propune publicului bucureştean o selecţie de filme extrem de speciale, care, după premiera mondială de la Cannes, au sedus audienţele şi juriile a numeroase festivaluri de film din întreaga lume.

Desemnat Cel Mai Bun Scurtmetraj la Quinzaine des realisateurs 2012, The Curse este o tulburătoare parabolă socială, despre conflictul între libertatea personală şi convenţiile sociale. Tânăra protagonistă, Fatine, încă necăsătorită, e surprinsă într-un moment intim cu iubitul ei de către un copil din sat, urmat apoi de un întreg grup de copii care încep s-o şantajeze, ameninţând să-i dezvăluie secretul. Din frică profundă de oprobiul public, tânăra cedează treptat presiunilor lor. Ce pare la început un joc devine o alunecare periculoasă pe panta (auto)degradării umane: Fatine ajunge să se prostitueze pentru o pungă de bomboane şi o Coca Cola. Mai mult decât o victimă a societăţii, tânăra devine o victimă a ei însăşi. Faptul că agresorii sunt copii face ca situaţia să fie cu atât mai ameninţătoare şi mai opresivă.


Punând în discuţie graniţa dintre realitate şi ficţiune, Drawn from Memory e un fermecător scurtmetraj auto-reflexiv, în care tehnica "filmului în film" este explorată într-un mod inovator. Un student la film realizează împreună cu bunica sa, al cărei mare vis a fost să devină actriţă, o reinterpretare a unor scene memorabile din filme clasice precum The Birds, Psycho sau Rosemary's Baby. Pe parcurs, Alzheimer-ul de care suferă bunica avansează, interpretarea rolurilor devenind imposibilă. Demersul regizorului Marcin Bortkiewicz e unul extrem de personal, filmul devenind o scrisoare de dragoste adresată bunicii şi cinema-ului în aceeaşi măsură.


"Un poem filosofic de mare rafinament" (potrivit NISIMASA - Reţeaua Europeană a Asociaţiilor Tinerilor Profesionişti de Cinema), Konigsberg e o savuroasă tragi-comedie "existenţialistă", amintind de umorul absurd, reflexivitatea melancolică şi estetica picturală a filmelor lui Roy Andersson. Domnul Konigsberg pare să aibă o viaţă perfectă: are o mică afacere prosperă, e un fericit soţ si tată înconjurat de o familie iubitoare, în timpul liber savurează plăceri precum vânătoarea. Sub masca acestei fericiri se ascunde însă o tristeţe iremediabilă: vânătoarea e mai degrabă o terapie decât un hobby, în vreme ce familia înseamnă mai curând indiferenţă, necomunicare şi singurătate. Domnul Konigsberg simte că pierde raţiunea de a exista.


Amintind de poezia alienării din filmele lui Gus van Sant, seducătorul The Living Dead este un portret senzual al unei tinere generaţii "pierdute", consumate de un perpetuu hedonism autodestructiv. Adolescenţii par să facă tot ce părinţii lor le interzic: droguri, alcool, sex anonim. Filmul însă merge în adâncime, căutând motivele lor profunde. Într-o societate alienantă şi materialistă, auto-distrugerea pare să devină forma lor autentică de exprimare şi protest. Într-o naraţiune curajos fragmentată, la graniţa realismului cu suprarealismul şi oniricul, The Living Dead tulbură, seduce, provoacă.

Festivalul Internaţional de Film Experimental Bucureşti BIEFF este organizat de Asociaţia Cultură şi Imagine şi susţinut de Centrul Naţional al Cinematografiei, Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică, Universitatea Naţională de Arte, Le Fresnoy Studio National des Arts Contemporaines, Jameson, JTI, Romania Film, Fundaţia Konrad Adenauer, Unifrance, Institutul Francez, Forumul Cultural Austriac, ALLTUR, Institutul Polonez, Kraftmark.

Parteneri media: Radio Guerrilla, Cinemarx, Filmreporter, Cinefan, HBO, B 24FUN, B365, Liternet, Artactmagazine, Metropotam.ro, Filmetari, Veiozaarte, 121, Urban.ro, Hotcity.ro, Studentie.ro, Port.ro, Hipmag.ro, ifestival.ro.

Bucharest International Experimental Film Festival 2012
Website / Facebook



 Toate articolele despre Festivalul Internaţional de Film Experimental BIEFF, Bucureşti, 2012


0 comentarii

Spacer Spacer