aprilie 2005
A Love Song for Bobby Long
Nominalizare Globul De Aur – Cea Mai Buna Actriţă (Scarlett Johansson)

Distribuţie: John Travolta, Scarlett Johansson, Gabriel Macht, Deborah Kara Unger, Dane Rhodes
Regie: Shainee Gabel
Scenariu: Shainee Gabel
Imagine: Elliot Davis
Costume: Jill M. Ohanneson
Montaj: Edward Percy/Lee Percy


  Sinopsis:

Locuind într-un cartier retras al New Orleans-ului, Purslane Hominy Will (Scarlett Johansson), o adolescentă retrasă şi cam ciudată, se întoarce în oraşul în care a copilărit, după ce află de moartea mamei sale. Aşteptându-se să găsească casa acesteia abandonată, Pursy este şocată atunci când descoperă că este locuită de doi bărbaţi, ale căror vieţi au luat o întorsătură ciudată cu ceva ani în urmă. Prieteni cu mama ei, Bobby Long (John Travolta), un fost profesor de literatură, şi protejatul acestuia care în acelaşi timp îi este şi biograf), Lawson Pines (Gabriel Macht), s-au stabilit în vechea casă acum mult timp, şi nici prin cap nu le trece să plece. Atunci când cei trei îşi expun punctele de vedere, sunt siliţi să încerce să convieţuiască asta este povestea a trei oameni neobişnuiţi, şi a casei lor şi mai ciudate. Pe măsură ce timpul trece, Bobby, Lawson şi Pursey sunt surprinşi de secretele pe care le află despre ceilalţi, care dezvăluie complexa ţesătură a alegerilor care i-au adus în acest punct.

  Despre producţie

A Love Song For Bobby Long a fost scris de Shainee Gabel, aceasta manifestându-şi de la început dorinţa de a regiza filmul. I-a luat cinci ani până ce a reuşit să aducă scenariul în atenţia producătorilor, dar atunci când în sfârşit a reuşit, Gabel a reunit o echipă de producţie care s-a implicat trup şi suflet, o distribuţie la care regizorii debutanţi nu pot decât să viseze, toate acestea având drept fundal oraşul New Orleans.

Prima persoană care şi-a manifestat interesul pentru proiectul lui Gabel a fost producătorul Paul Miller. S-au întâlnit prin intermediul agenţilor lor şi au dezvoltat scenariul de-a lungul câtorva ani, care au fost marcaţi de participarea lui Gabel la Sundance Screenwriter's Lab.

"Scenariul este minunat", spune Miller. "Descrie o lume de care majoritatea omenilor nu sunt conştienţi – o lume magică. Si este o poveste despre literatură şi dragoste...nu neapărat dragoste fizică, ci mai degrabă dragoste între fiinţele umane, la un nivel ceva mai profund". Producătorul David Lancaster s-a alăturat proiectului când acesta era într-o fază destul de avansată. El compară scenariul lui Gabel cu cele scrise de doi câştigători ai premiului Pulitzer, cu care a colaborat mai înainte: Marsha Norman (Night Mother) şi Beth Henley (Crimes Of The Heart). "Dintotdeauna am fost atras de marile scriitoare – mai ales de cele care provin din Sud", explică Lancaster, "şi chiar dacă Shainee nu provine din acestă zonă, povestea ne transpune într-o atmosferă sudică, iar personajele ei sunt deosebite. Are un incredibil simţ al dialogului, ştie cum să facă personajele să pară reale".

Rolul lui Bobby Long marchează întoarcerea lui Travolta la roluri mai mici, mai dramatice, cum a fost şi cel al ucigaşului filosof din Pulp Fiction, filmul lui Quentin Tarantino, cel al ambiţiosului avocat din A Civil Action, sau cel al directorului de campanie prezidenţială din Primary colors. Identificându-se deîndată cu personajul lui Bobby Long, Travolta explică atracţia pe care a simţit-o pentru scenariu. "Dacă eşti familiarizat cu opera lui (William) Inge sau Tennessee Williams,", spune el, "atunci te identifici imediat cu aceste scrieri, care sunt, după părerea mea, un răspuns contemporan la operele scriitorilor menţionaţi. Vezi acest lucru pe prima pagină, şi continuă în fiecare fragment al scenariului, aşa că ţi-e uşor să te îndrăgosteşti de el. Povestea transpare cu uşurinţă", spune el, "este foarte completă şi n-a trebuit să-i aduc nici un fel de modificare. N-a trebuit decât să definesc personajul bazându-mă pe indiciile date în scenariu. Dialogul te ajută să descoperi profunzimea personajului lui Bobby Long şi, ca orice scriere de excepţie, poate fi abordat din mai multe unghiuri".

Conform spuselor lui Gabel, roulul lui Pursy s-a potrivit ca o mănuşă unei tinere actriţe pe nume Scarlett Johansson. Johansson a impresionat-o profound pe Gabel încă din vremea când avea doar zece ani şi juca în Manny and Lo. In timp ce termina prima schiţă din Bobby Long, Gabel a văzut Horse Whisperer, şi şi-a dat seama că a găsit-o pe Pursy. Doi ani mai târziu, Johansson a citit scenariul şi s-a întâlnit pentru prima oară cu Gabel, urmând apoi o altă serie de întâlniri, de-a lungul anilor în care s-a încercat găsirea unui sponsor. Johansson şi mama ei, care-i este şi manager, Melanie Johansson, au fost pasionate de Bobby Long, s-au luptat pentru realizarea lui şi n-au pregetat niciodată în angajamentul lor de a ajuta la realizarea acestui film. "Scarlett este perfectă în rolul lui Pursy", spune Miller. "Are o anumită naturaleţe, o îndrăzneală aparte. Pare că intră în pielea personajului".

Gabriel Macht a trebuit să se lupte pentru rolul lui Lawson, fostul student eminent al lui Bobby Long. "Nu ştiam nimic despre acest actor", spune Gabel. "Am intervievat şi supus la probe o groază de oameni, dar el a fost cel asupra căruia ne-am oprit".

"Gabriel a fost ultima piesă pe care am adăugat-o distribuţiei", subliniază Miller, "şi căutam pe cineva care să fie un fel de punte de legătură între personajele lui Bobby şi Pursy. Cel mai interesant lucru în legătură cu Gabriel este că atunci când urmăreşti acest personaj îţi dai seama că are un trecut comun împreună cu Bobby, în care au băut mult, au stat de vorbă şi au filosofat, dar a cam început să se sature de acest lucru".

Povestea din A Love Song For Bobby Long se petrece pe parcursul a nouă ani. Acţiunea desfăşurându-se în New Orleans, Louisiana, actorii şi producătorii s-au trezit filmând în timpul zilelor fierbinţi şi umede din iulie şi august. Fiecare dintre cei implicaţi în film are o viziune diferită despre felul în care căldura a afectat producţia. "New Orleans-ul este destul de fierbinte în timpul verii", spune Miller, "dar cred că în loc să combatem acest lucru, l-am făcut să fie parte din film. Oamenii transpiră şi vor transpira şi atunci când vor vedea acest film. O parte din natura languroasă a oraşului îşi găseşte explicaţia în căldură. Oamenii nu se grăbesc în acest oraş, deoarece este foarte cald."

Din punctul de vedere al celui de-al doilea producător, David Lancaster, "este un adevărat chin să filmezi vara în New Orleans. Am consumat cu rapiditate rezervele de apă şi gheaţă, şi asta arată care este efectul căldurii şi al umidităţii asupra echipei, dar toată lumea pare să reziste până acum. Nimeni n-a dezertat de la datorie. Avem multă apă la îndemână".

Travolta vede lucrurile în altă lumină. "Această poveste n-ar putea să aibă loc în altă parte", spune el. "New Orleans este un personaj în sine. Nu este un simplu decor – arşiţa face parte din caracterul personajelor. Este ceva legat de Sud, un amestec impregnat de speranţe deşarte şi tragedii cărora le cădem pradă – este parte a moştenirii culturale a acestei regiuni.

Dar în ciuda căldurii şi a umidităţii, a ploii şi a unui orar foarte încărcat, Travolta este fericit că este aici. "Este un rol minunat pentru un actor, şi sunt cu adevărat norocos că am dat peste acest scenariu".


Regia: Shainee Gabel Cu: John Travolta, Scarlett Johansson, Gabriel Macht, Deborah Kara Unger

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus