Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Ştiri  Sageata  Les Films de Cannes à Bucarest, 2013

Marele Premiu la Cannes, un film turnat în secret şi Robert Redford, la Les Films de Cannes à Bucarest


Comunicat de presă

octombrie 2013
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Cel mai nou film al fraţilor Joel şi Ethan Coen, mult-aşteptatul Inside Llewyn Davis, distins cu Marele Premiu la Festivalul de la Cannes 2013, este una dintre surprizele de anul acesta ale evenimentului Les Films de Cannes à Bucarest (25 - 31 octombrie 2013, CinemaPRO, Studio şi Elvira Popescu)

În premieră, spectatorii vor avea ocazia să vadă şi Omar, unul dintre puţinele filme care vin din Teritoriile Palestiniene, recompensat cu Premiul Juriului Un Certain Regard, Manuscripts Don't Burn, de Mohammad Rasoulof, filmat în secret în Iran şi distins cu premiul FIPRESCI în aceeaşi secţiune, şi All is Lost, un tur de forţă al lui Robert Redford, sub regia unui cineast începător, J. C. Chandor.

"Un hit instant de categoria A, marca fraţii Coen: enigmatic, euforic, irezistibil", cum îl descria The Daily Telegraph, Inside Llewyn Davis este o ataşantă incursiune în lumea muzicii folk din New York-ul anilor '60.  Excelent scris, jucat şi regizat, filmul distins cu Marele Premiu la Cannes este, totodată, "cel mai inocent" din cariera celor doi regizori şi cel care se distanţează cel mai mult de tot ce au făcut până acum, aşa cum remarca IndieWIRE.com. Oscar Isaac, Carey Mulligan, Justin Timberlake şi Garrett Hedlund au rolurile unor artişti care încearcă să-şi găsească un loc al lor în cosmopolitul New York, făcând artă de dragul artei. Scenariul este inspirat de biografia muzicianului Dave Van Ronk, ale cărui memorii au fost publicate postum. Toate melodiile din film, majoritatea cântece folk vechi, au fost interpretate live de actori.

 
Inside Llewyn Davis este al optulea film din carierele lui Joel şi Ethan Coen selecţionat în competiţia de la Cannes şi primul recompensat cu Marele Premiu. Povestea lor de dragoste cu Festivalul de la Cannes a început cu Barton Fink (1991), care a obţinut Palme d'Or, Premiul de regie şi interpretare masculină - John Turturro, şi a continuat cu The Hudsucker Proxy (1994), Fargo (1996), pentru care Joel Coen a câştigat Premiul de regie, O Brother, Where Art Thou? (2000), The Man Who Wasn't There (2001) - din nou trofeul pentru regie lui Joel Coen, The Ladykillers (2004) - Premiul Juriului şi interpretare feminină, şi No Country for Old Men (2007), care a luat ulterior Oscarul pentru Cel mai bun film. 
 

De neratat la Les Films de Cannes à Bucarest este şi Omar, de Hany Abu-Assad, recompensat cu Premiul Juriului secţiunii Un Certain Regard, una dintre primele producţii ale unei cinematografii în formare, cea din Teritoriile Palestiniene. Omar este drama unui tânăr muncitor într-o brutărie, îndrăgostit de o fată care trăieşte dincolo de zidul ce separă Palestina de Israel. Obişnuit să păcălească obiectivele de supraveghere pentru a-şi întâlni iubita, Omar e capturat după un act de rezistenţă aproape fatal şi devine ţinta poliţiei militare şi a serviciilor secrete. Un întreg proces de intimidare e pe cale să înceapă. Ideea scenariului i-a fost furnizată regizorului de către un prieten, care i-a povestit că fusese abordat de poliţia secretă, cu o propunere de "colaborare". Echipa filmului este palestiniană, iar majoritatea actorilor sunt la primul lor rol.
 

 
 

În 2006, Hany Abu-Assad a fost nominalizat la Oscarul pentru Cel mai bun film străin şi a primit Globul de Aur pentru Paradise Now, drama a doi palestinieni care pregătesc un atac sinucigaş în Tel Aviv.

Un act de dizidenţă a fost şi prezenţa regizorului iranian Mohammad Rasoulof în selecţia Festivalului de la Cannes, cu Manuscripts Don't Burn, un film turnat în secret şi păstrat fără generic, pentru a nu-i pune în pericol pe cei care au lucrat la el. Cu acest thriller ambiţios, Mohammad Rasoulof sfidează cenzura regimului iranian, care i-a interzis să mai facă film sau să părăsească ţara timp de 20 de ani. Filmul este inspirat, se pare, de evenimente reale petrecute între 1988 şi 1998, când regimul a pus la cale uciderea câtorva zeci de intelectuali şi activişti politici care se opuneau Republicii Islamiste şi legii sharia. Personajul principal este un scriitor căruia poliţia secretă încearcă să-i distrugă manuscrisele cu memoriile sale. 
 

Critica internaţională i-a oferit lui Mohammad Rasoulof Premiul FIPRESCI pentru un film din Un Certain Regard, trofeu care se adaugă celui obţinut pentru Goodbye (2011), în aceeaşi secţiune - Premiul de regie. Regizorul a fost condamnat împreună cu Jafar Panahi la 6 ani de închisoare, după ce a filmat fără permis. Ulterior, perioada i-a fost redusă la un an, iar în momentul de faţă e ieşit pe cauţiune.

Având un singur actor - Robert Redford -, extrem de puţine replici şi imagini foarte puternice, All is Lost, al doilea lungmetraj al regizorului J. C. Chandor (Margin Call), prezentat la Cannes în afara competiţiei, este un film ambiţios şi captivant despre curaj şi supravieţuire. Redford face un tur de forţă într-un rol care îl solicită în întregime, motiv pentru care a primit aplauze puternice şi ovaţii la Cannes. După doar două filme, J. C. Chandor a devenit unul dintre cei mai promiţători tineri cineaşti americani. Cu debutul Margin Call, a fost în competiţie la Festivalul de la Berlin şi a primit o nominalizare la Oscarul pentru cel mai bun scenariu original. 
 
 

Biletele s-au pus în vânzare din 23 septembrie 2013, separat pentru fiecare dintre cele trei cinematografe: pentru CinemaPRO, pe www.eventim.ro, pentru Cinema Elvira Popescu, pe www.eventbook.ro, iar pentru Cinema Studio, de la casieria cinematografului. Programul proiecţiilor pentru cele trei filme poate fi consultat pe site-ul www.filmedefestival.ro.  Lista filmelor pentru care se pun în vânzare bilete va fi actualizată în permanenţă pe www.filmedefestival.ro.

Les Films de Cannes à Bucarest a fost iniţiat în 2010 de Cristian Mungiu, cu sprijinul delegatului general al Festivalului de la Cannes, Thierry Frémaux. Ediţia a patra va fi organizată de Asociaţia Cinemascop şi Voodoo Films, în parteneriat cu Institutul Francez din Bucureşti şi cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei şi al Ministerului Culturii. Festivalul beneficiază de sprijinul distribuitorilor Independenţa Film şi Asociaţia Macondo.
 




 Toate articolele despre Les Films de Cannes à Bucarest, 2013


0 comentarii

Click pentru a mări imaginea


Resurse

 Alte articole de Comunicat de presă


Alte articole

 Filmele de Cannes: Leviafan / Leviathan la Les films de Cannes à Bucarest, 2014, Ada-Maria Ichim
 Îngeri exterminatori - Borgman, Andrei Gorzo
 Sângele apă nu se face - Soshite chichi ni naru / Like Father, Like Son la Festivalul Internaţional de Psihanaliză şi Film, 2013, Vlad Galer
 Toleranţă sau hiperempatie?- Fruitvale Station la Festivalul Internaţional de Psihanaliză şi Film, 2013, Bianca Andreea Bănică
 Corporalitate - La vie d'Adèle, Andrei Gorzo
 Toate articolele despre Les Films de Cannes à Bucarest, 2013


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la cronici@liternet.ro. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer