Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Ştiri  Sageata  Festivalul Internaţional de Film Bucureşti, BIFF, 2014

Zece filme în competiţia Festivalului Internaţional de Film Bucureşti 2014


Comunicat de presă

martie 2014
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Un număr record de zece filme, dintre care patru debuturi, vor concura în acest an pentru trofeul Bucureşti IFF. Toate titlurile sunt prezentate în premieră absolută şi nu vor fi distribuite ulterior în cinematografele din România. Directorul artistic al festivalului, Andrei Creţulescu, a definitivat vineri, 7 martie 2014, lista de filme din competiţie - din eclectica selecţie nu lipsesc, ca de obicei, provocări, şocuri şi revelaţii.

52 Tuesdays / 52 de marţi (regia Sophie Hyde) este deopotrivă perioada în care a fost filmat şi perioada în care se întâmplă (cronologic) acest debut australian vibrant în care o puştoaică la vârsta primelor explorări sexuale trebuie să accepte faptul că mama ei se pregăteşte să devină bărbat. Premiul de regie Sundance 2014; Ursul de Cristal - secţiunea Generation 14plus, Berlin 2014.


 Filth / Murdărie (regia Jon S. Baird) este prima ecranizare după Irvine Welsh post-Trainspotting şi dărâmă efervescent şi aplicat cam tot ce mai era de dărâmat în materie de tabu-uri şi ordine - morală, corporală, poliţienească. Foarte probabil, rolul carierei pentru James McAvoy, premiat în 2013 la British Independent Film Awards.


Grzeli nateli dgeebi / In Bloom (regia Nana Ekvtimishvili, Simon Groß) este un coming-of-age pe genericul căruia te-ai fi putut aştepta să scrie "directed by Cristian Mungiu". De altfel, acest debut georgian filmat de Oleg Mutu a fost comparat de critici (pe bună dreptate) cu producţiile de vază ale Noului Val Românesc. Patru premii la Sarajevo 2013, inclusiv pentru Cel mai bun film.


The Selfish Giant / Uriaşul cel egoist (regia Clio Barnard) este mai puţin o adaptare după Oscar Wilde şi mai mult o fabulă socială lirică şi brutală care păşeşte hotărât pe cărarea bătătorită pe vremuri de Ken Loach sau Alan Clarke şi urmată, mai recent, de Lynn Ramsay sau Andrea Arnold. Premiul Label Europa Cinemas - Quinzaine des realisateurs, Cannes 2013.


 Short Term 12 (regia Destin Cretton) este povestea pe cât de tristă, pe atât de luminoasă (şi inspirată din tinereţea regizorului) a unui grup de voluntari dintr-un azil pentru copii cu probleme psihice din California. Premiul pentru Cea mai bună actriţă (Brie Larson), Premiul Juriului Ecumenic şi Premiul Juriului Tânăr - Locarno 2013.


Das merkwürdige Kätzchen / The Strange Little Cat (regia Ramon Zürcher) este un exerciţiu de stil la limita observaţionalului care urmăreşte o familie berlineză pe parcursul unei singure zile. Un film de diplomă păstorit de veteranul Bela Tarr, lansat la Berlin în 2013 şi premiat în acelaşi an, la CPH:PIX, cu trofeul pentru debut.


Stories We Tell / Poveştile noastre (regia Sarah Polley) este un experiment fascinant la graniţa dintre ficţiune şi documentar în care actriţa devenită regizor investighează secretele părinţilor, transformând cinema-ul în realitate şi invers. Pregătiţi-vă batistele! Premiul criticilor din Los Angeles, Toronto şi New York la secţiunea (sic!) non-fiction, în 2013.


 Upstream Color (regia Shane Carruth) este un manifest filmic inclasabil pe care admiratorii cineastului îl aşteaptă de 10 ani, adică de la debutul cu Primer. Recidiva acestui regizor / scenarist / operator / monteur / actor / compozitor îl confirmă drept rezultatul unui mariaj utopic între David Cronenberg şi Terrence Malick. Premiul Special al Juriului - Sundance 2013.


Violet (regia Bas Devos) este un eseu ultra-saturat coloristic/emoţional, pe cât de minimalist, pe atât de stilizat. Acest debut belgian în care un puşti îşi vede cel mai bun prieten înjunghiat mortal aduce aminte structural şi tematic de Paranoid Park - şi acesta este un compliment. Marele Premiu al Juriului Internaţional - secţiunea Generation 14plus, Berlin 2014.

Trailer aici.

 20,000 Days on Earth / O zi din viaţa lui Nick Cave (regia Iain Forsyth, Jane Pollards) este, probabil, docu-fiction-ul eveniment al anului (si nu numai pentru fanii muzicianului australian), dublu premiat la Sundance 2014 şi prezentat la Bucureşti în premieră absolută, într-o proiecţie unică, a doua din Europa după cea din februarie 2014, de la Berlin, simultan cu premiera de la New York. Keep on pushing the sky away!


Cea de-a zecea ediţie a Festivalului Internaţional de Film Bucureşti, cel mai vechi festival competitiv din Capitală destinat exclusiv filmului de lung-metraj, va avea loc în perioada 26 martie - 2 aprilie 2014, la Cinema Studio, NCRR - Studioul Horia Bernea, sala Elvira Popescu şi Institutul Cervantes.



 Toate articolele despre Festivalul Internaţional de Film Bucureşti, BIFF, 2014


0 comentarii

Click pentru a mări imaginea


Resurse

 Alte articole de Comunicat de presă


Alte articole

 Moştenire - Ida, Andrei Gorzo
 Festivalul Internaţional de Film Bucureşti sau o călătorie spre La grande bellezza, Doina Ioanid
 Premiile BIFF, 2014, Comunicat de presă
 Gala de închidere - BIFF, 2014, Comunicat de presă
 Orbitor - Stories We Tell la BIFF, 2014, Mihai Brezeanu
 Toate articolele despre Festivalul Internaţional de Film Bucureşti, BIFF, 2014


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la cronici@liternet.ro. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer