Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Ştiri  Sageata  Festivalul de teatru Undercloud, 2014

Interviuri (2) şi program 8-11 septembrie 2014 la Undercloud, 2014


Comunicat de presă

septembrie 2014
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Weekendul 6-7 septembrie 2014 a fost primul weekend internaţional pentru Undercloud: sâmbătă, Actors Touring Company din Londra a prezentat spectacolul Blind Hamlet, un experiment teatral inedit, un fel de exerciţiu-improvizaţie, în care nu există actori, ci doar spectatori invitaţi pe scenă şi implicaţi într-un joc imprevizibil, coordonat de o voce de la un dictafon şi de un tehnician care stabileşte interacţiunea dintre participanaţi. Un joc ce a scos în evidenţă arbitrarul alegerilor umane atunci când vine vorba despre dreptate şi minciună. Duminică, francezii de la compania BAKHUS au prezentat un spectacol de dans bazat pe ideea jocului de umbre şi lumini: A l'ombre de Coré, accentuând dualitatea bine-rău şi lupta contrariilor.

Luni, 8 septembrie 2014, Undercloud a continuat cu seria internatională, prin spectacolul Aşteptându-l pe Godot, al companiei maghiare FORTE, în regia lui Horváth Csaba, la ora 21.00. Un spectacol axat în special pe limbajul corporal, o propunere coerentă de teatru fizic, în care coregraful / regizorul şi membrii trupei încearcă să prezinte relaţia specială a lumii lui Beckett cu moartea, tăcerea şi muzica. Cel mai important element al spectacolului este chiar trupul interpreţilor. Spectacolul se va juca în limba maghiară, dar va fi subtitrat în limba engleză. FORTE este o companie tânără, fondată de regizorul şi coregraful Csaba Horváth, în 2005. Grupul de actori şi dansatori experimentează o formă de expresie necunoscută până acum în Ungaria. Scopul lor este să creeze un limbaj nou, omogen, cu ajutorul corpurilor, vocilor, dansului, muzicii şi textului. Teatrul fizic, aşa cum este înţeles de membrii companiei, încearcă să gândească diferit povestirea, situaţiile, construcţia scenei, timpul scenic, spaţiul de joc, dramaturgia întregului spectacol.
 
Ultimele patru zile de Undercloud propun şi o ofertă teatrală românească variată, de teatru şi dans. Luni, de la ora 18.00, Poezia visului, în regia lui Miriam Răducanu, cu Lari Giorgescu, un one-man show de teatru poetic, bazat pe creaţia lui Emil Botta. "Creaţia celui ce a fost un mare actor şi excepţional poet, Emil Botta, ne-a inspirat în încercarea de a-i valorifica multitudinea de idei şi metafore într-un format teatral", spune Miriam Răducanu.

Într-un alt registru, Prestăm servicii artistice, luni, de la ora 19.00, deschide o fereastră către culisele teatrului, pentru ca spectatorul să poată să vadă ce presupune crearea unui spectacol, ridicarea lui de la zero. Ai şansa să intri în culisele unui teatru şi să vezi ceea ce un spectator nu vede în mod obişnuit: câte scrumiere s-au umplut, câte cafele s-au băut pe jumătate, cate înjurături pe secundă s-au rostit, câte nopţi nedormite au petrecut şi de câte ori s-a schimbat distribuţia pentru ca spectacolul să ajungă în forma finală.

Marţi, 9 septembrie 2014, de la ora 20.00, spectacolul Novecento, cu Claudiu Bleonţ şi George Albert Costea, oferă o interpretare teatrală a romanului Novecento de Alessandro Barrico, ce spune povestea unui pianist care nu cunoaşte lumea, dar a cărui lume interioară este mult mai complexă decât realitatea obiectivă. Un Claudiu Bleonţ care simte şi interpretează acest text ca pe propria poveste, ajutat la duelul pianiştilor de tânărul şi talentatul George Albert Costea, actor al Teatrului Naţional Marin Sorescu din Craiova. Interesant că pentru scena duelului pianiştilor, cei doi actori au căzut de acord ca opozantul lui Novecento să folosească limbajul dansului (accentuează ideea că Novecento face muzică, celălalt face... altceva).
 
Din nou un spectacol de teatru-dans-video, aflat în faza de work-in-progress, pe 9 septembrie 2014, ora 21.00, cu actriţa Carla-Maria Teaha şi dansatorii Irina Strungăreanu şi Denis Bolborea: Noi. Nouă. Ne. Ni, un spectacol despre iubire, un dialog atemporal şi ancestral, plin de comic şi absurd între Chris Simion şi Ortega Y Gasset. Pe Irina Strungăreanu şi Denis Bolborea îi puteţi vedea într-un alt spectacol de dans din festival, Noapte ţigănească, jucat în aer liber, miercuri, 10 septembrie, la ora 21.00.

Tot miercuri, 10 septembrie 2014, Vocea umană, un spectacol care s-a jucat la Teatrul Cockpit din centrul Londrei. Un one-woman show cu Oana Pellea, nominalizată la premiul UNITER pentru cea mai bună actriţă în anul 2011. Un singur personaj pe scenă şi un telefon care sună. O femeie care răspunde şi care e îndrăgostită. Nimic nu se aude dincolo de vocea ei. În jurul sonorităţii propriului corp, ea construieşte o lume. Totul pleacă de la această femeie desculţă într-o cameră însingurată, care aşteaptă un telefon de la un bărbat de care s-a despărţit. Aşteaptă ultimul lui apel, iar în gestul simplu prin care ridică receptorul năvălesc toate speranţele şi amintirile, laolaltă cu toate regretele şi spaimele pe care le lasă în urmă adjectivul "părăsită".

Joi, 11 septembrie 2014, la ora 19.00, va avea loc Gala de închidere a festivalului, în cadrul căreia se vor acorda premiile, decise de juriul format din Sanda Manu - regizor, George Ivaşcu - actor şi directorul Teatrului Metropolis, Irina Ionescu - teatrolog, Ludmila Patlanjoglu - critic de teatru, Cristina Bazavan - jurnalist, blogger. Premiile Festivalului de Teatru Independent Undercloud 2014: Premiul pentru cel mai bun spectacol, Premiul Undercloud pentru originalitate şi inovaţie, Premiul pentru regie, Premiul pentru cea mai bună actriţă, Premiul pentru cel mai bun actor.

Cea de-a şaptea ediţie a Festivalului de Teatru Independent Undercloud se va închide joi, 11 septembrie 2014, la ora 22.00, cu spectacolul Mecanica inimii, în regia lui Chris Simion, cu Marius Manole, Marian Râlea, Maia Morgenstern, Medeea Marinescu şi Şerban Pavlu. O adaptare după romanul omonim al lui Mathias Malzieu, Mecanica inimii este o emoţionantă poveste de dragoste, în care un băieţel are în loc de inimă un ceasornic foarte fragil, din cauza căruia trebuie să evite emoţiile cele mai puternice, mai ales dragostea.







Biletele se pot procura online prin www.bilete.ro sau de la info-point Undercloud situat în curtea Muzeului (orar: 12:00-21:00)
Costul unui bilet/spectacol este de 35 lei. Informaţii suplimentare la numărul de telefon 0727.100.856 sau pe www.undercloud.ro
Eveniment promovat de: 24 FUN, România Liberă, Academia Caţavencu, Elle, IQads, HotNews.ro, Rock FM, Realitatea.net, LiterNet.ro, Ziarul Metropolis.ro, 121.ro, Port.ro, Observator Cultural, metropotam.ro, DecâtoRevista, Yorick.ro, bazavan.ro
Eveniment creat şi produs de: Asociaţia Culturală Undercloud
Parteneri: ArCub
Co-producători: 360 Revolution, Muzeul Naţional al Ţăranului Român, Clubul Ţăranului.
Sponsor principal: Beck's
Festival susţinut de: Raiffeisen Bank
Parteneri: Vodafone M-Pesa, D-Link, Aqua Carpatica, Ibis Hotels, Class Living, Institutul Cultural Maghiar - "Balassi" din Bucureşti, British Council



 Toate articolele despre Festivalul de teatru Undercloud, 2014


0 comentarii

Click pentru a mări imaginea


Resurse

 Alte articole de Comunicat de presă


Alte articole

 Ultimul apel - Vocea umană, Monica Ploeşteanu
 La Undercloud 2014 s-a premiat performanţa, Comunicat de presă
 Acestea nu sunt lacrimile unei dive - Vocea umană, Beatrice Lăpădat
 Autenticitatea şi mitul. Pasărea măiastră - Cântec de leagăn. O poveste despre Maria Tănase la festivalul Undercloud, 2014, Monica Ploeşteanu
 Ochi care nu simt, simţire fără vedere - Blind Hamlet la Undercloud, 2014, Monica Ploeşteanu
 Toate articolele despre Festivalul de teatru Undercloud, 2014


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la cronici@liternet.ro. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer