Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Ştiri  Sageata  Les Films de Cannes à Bucarest, 2014

Femeile la putere - de la Camera d'Or la Marele Premiu la Les Films de Cannes à Bucarest, 2014


Comunicat de presă

octombrie 2014
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Unul dintre cele mai neconvenţionale portrete feminine din cinema poate fi găsit în Party Girl, regizat de un grup de prieteni - Marie Amachoukeli, Claire Burger, Samuel Theis - şi premiat cu Camera d'Or şi Premiul Un Certain Regard pentru Cel mai bun ansamblu de actori. Povestea filmului în sine este una neobişnuită: fascinate de mama lui Samuel Theis, care a decis să se căsătorească la 60 de ani, după o viaţă tumultoasă petrecută prin cluburi, cele două regizoare i-au propus să facă un film despre ea. Angélique Litzenburger a ajuns astfel să-şi joace propriul rol într-un film doar parţial ficţiune, alături de familie şi actori non-profesionişti. "Este portretul unei femei mature ale cărei parcurs şi personalitate sfidează toate normele sociale sau cinematografice", scrie Les Inrockuptibles.


Marele Premiu la Cannes, al doilea ca importanţă după Palme d'Or, i-a revenit în 2014 cineastei italiene Alice Rohrwacher, pentru Le Meraviglie. Cap de afiş sunt Alexandra Maria Lungu, fiica unor imigranţi români, aflată la primul rol, Monica Bellucci şi Alba Rohrwacher, sora regizoarei. Actriţa româncă, descoperită de regizoare pe când avea 11 ani, la o oră de religie, o interpretează pe Gelsomina, fiica unor fermieri italieni care duc o viaţă retrasă, într-un colţ mirific de ţară, având grijă de stupii lor de albine. Apariţia unui băiat şi a unei prezentatoare TV (Bellucci) în satul lor o fac să-şi dorească o altfel de viaţă. Alice Rohrwacher a mai fost selecţionată la Cannes în 2011, în Quinzaine des Réalisateurs, cu Corpo Celeste


 
Un trio fascinant formează actriţele Juliette Binoche, Kristen Stewart şi Chloë Grace Moretz, în noul film al renumitului cineast francez Olivier Assayas, Clouds of Sils Maria, unul dintre cele mai apreciate din competiţia Cannes 2014. Intens şi subtil, realizat la dorinţa lui Juliette Binoche, care l-a provocat pe Assayas să-i creeze un personaj complex, filmul urmăreşte o actriţă (Binoche) pusă în faţa provocării de a juca în aceeaşi piesă controversată despre două lesbiene care i-a adus celebritatea cu 20 de ani în urmă. Doar că, de data asta, trebuie s-o interpreteze pe femeia mai în vârstă dusă la disperare de iubita ei tânără. Provocarea o obligă să-şi pună sub semnul întrebării statutul, viaţa, relaţiile. O însoţeşte în acest demers asistenta ei, jucată de Kristen Stewart, în ceea ce presa internaţională descrie drept cel mai bun rol din cariera ei. Olivier Assayas este unul dintre obişnuiţii Cannes-ului, cu peste zece filme selecţionate.


Cu totul bizară este povestea din Amour Fou, cel de-al şaselea film regizat de austriaca Jessica Hausner şi proiectat în Un Certain Regard. Acţiunea este plasată în 1810, în Berlin, şi este inspirată de povestea adevărată a scriitorului Heinrich von Kleist (Christian Friedel) şi a iubitei lui, Henriette Vogel (Birte Schnöink). Deprimat de insuccesul cărţilor lui şi sufocat de apatia şi rigiditatea din înalta societate, acesta îşi propune să se sinucidă, însă nu fără a avea un companion alături. Acceptă să intre în acest "pact întru moarte" o femeie căsătorită. "Un film misterios, care o să vă bântuie multă vreme", titrează ARTE. Extrem de atent cu scenografia, costumele şi imaginea, Amour Fou este considerat cel mai bun film al autoarei. Jessica Hausner a mai concurat la Cannes cu Lovely Rita (2001) şi Hotel (2004).


 
 
Un autor respectat, Pascale Ferran, distinsă cu Camera d'Or în 1994, pentru Petits arrangements avec les morts, a revenit la Cannes, în Un Certain Regard, cu o poveste de dragoste: Bird People. Filmat aproape în întregime într-un hotel de aeroport, îi are în distribuţie pe Josh Charles, Anaïs Demoustier, Roschdy Zem, Radha Mitchell. În aeroportul din Paris, doi străini încearcă să găsească un sens în vieţile lor: un inginer american care decide să-şi schimbe radical viaţa şi o tânără cameristă care trece printr-o experienţă copleşitoare. După cum a mărturisit într-un interviu, Pascale Ferran a scris scenariul cu gândul la linia extrem de subţire dintre viaţa privată şi cea publică, în lumea modernă.


Filmele Clouds of Sils Maria şi Le Meraviglie vor fi distribuite în România de Transilvania Film.
 

Ediţia a cincea a Les Films de Cannes à Bucarest este organizată de Asociaţia Cinemascop în perioada 24-30 octombrie 2014, în parteneriat cu Institutul Francez din Bucureşti şi cu sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei şi Ministerului Culturii. Festivalul beneficiază de sprijinul distribuitorilor Independenţa Film, Asociaţia Macondo, Transilvania Film, Parada Film, Digital Cube, InterCom Film, Clorofilm şi Voodoo Films.
Festivalul este prezentat de Orange România, partener de tradiţie al evenimentului.





 Toate articolele despre Les Films de Cannes à Bucarest, 2014


0 comentarii

Click pentru a mări imaginea


Resurse

 Alte articole de Comunicat de presă


Alte articole

 Reprezentarea unei (a)normalităţi - Amour fou, Ion Indolean
 Suspendare spaţio-temporală - Kis uykusu / Winter Sleep, Ion Indolean
 Fără ieşire - Leviafan / Leviathan, Andrei Gorzo
 O simplistă critică a masculinităţii - Turist / Force Majeure, Andrei Gorzo
 Efecte de refracţie şi de ecou - Clouds of Sils Maria, Andrei Gorzo
 Toate articolele despre Les Films de Cannes à Bucarest, 2014


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la cronici@liternet.ro. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer