Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Ştiri  Sageata  Cursurile Control N

Asociaţia Culturală Control N lansează Got Drama? - Atelier de scriere pentru teatru


Comunicat de presă

martie 2015
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Asociaţia Culturală Control N duce mai departe seria atelierelor dedicate scrierii de orice tip, organizate începând cu 2009. Astfel, între activităţile asociaţiei, alături de First Draft - atelier de scenaristică pentru începători, Punct - curs de creative writing sau First Season - curs de scenaristică pentru televiziune va fi demarată prima ediţie Got Drama? - atelier de scriere pentru teatru. Sub îndrumarea dramaturgului Mihaela Michailov, atelierul se va desfăşura timp de 8 şedinţe, în perioada 21 aprilie - 9 iunie 2015.
 
Got Drama? se adresează tuturor celor interesaţi de scrierea dramaturgică, cu sau fără experienţă în domeniu. Timp de 8 săptămâni, participanţii vor parcurge etapele construcţiei unui text dramaturgic, urmând ca la finalul cursului să aibă în portofoliu o piesă de teatru. Textele rezultate vor fi baza unei lecturi publice, realizate de actori profesionişti.
 
Mihaela Michailov propune o structură de curs în care exerciţiul practic este esenţial, participanţii primind feedback individual pe textele scrise în cadrul atelierului şi dezvoltând versiunea finală a pieselor pe baza receptării textului de către public (în cadrul lecturilor publice).
 
Cele 8 întâlniri din cadrul atelierului Got Drama? sunt structurate astfel:
 
ŞEDINŢA 1: De ce scriem? Cum ne alegem o temă? Cât de important este să scriem despre o temă care ne interesează extrem de mult? Cum ne apropiem de o temă complexă? Care e perspectiva noastră de abordare? Cum ne definim subiectul piesei de teatru?
ŞEDINŢA 2: Cum structurăm dramaturgic o poveste? Care sunt elementele definitorii ale unei naraţiuni teatrale? Cum dezvoltăm povestea în funcţie de aceste elemente?
ŞEDINŢA 3: Tehnici şi metode observaţionale şi documentare. Cum observăm detaliile relevante teatral din jurul nostru? Cum le explorăm semnificaţia dramaturgică? Ce tehnici de documentare folosim în funcţie de structura piesei pe care o scriem? De ce este relevantă documentarea în construcţia unei piese de teatru?
ŞEDINŢELE 4 şi 5: Personaj şi limbaj dramaturgic. Cum construim un personaj? Dezvoltarea personajului, explorarea contradicţiilor şi paradoxurilor lui, explorarea motivaţiilor care îl fac să acţioneze într-un anumit fel. Dezvoltarea dialogurilor şi identificarea particularităţilor definitorii limbajului fiecărui personaj în parte. De ce personajele vorbesc aşa cum vorbesc? Cum reuşim să nu uniformizăm felul în care personajele se exprimă? Construcţia unui monolog.
ŞEDINŢA 6: Situaţie dramaturgică. Acţiune. Conflict. Care sunt elementele care definesc o situaţie şi cât de importantă este clarificarea situaţiilor în construcţia unei scene? Care sunt acţiunile prin care un personaj se defineşte şi se identifică? Cum dezvoltăm un conflict?
ŞEDINŢA 7: Lectura pieselor şi feedback individualizat pentru fiecare piesă în parte. Dezvoltarea şi rescrierea unor scene.
ŞEDINŢA 8: Lectura finală a textelor în urma feedback-ului primit.
 
Mihaela Michailov este dramaturg, critic de artele spectacolului, artist comunitar, coordonatoarea mai multor ateliere de teatru pentru copii şi adolescenţi. Printre textele sale se numără Complexul România, Interzis sub 18 ani, Capete înfierbântate, Copii răi, Sub Pământ, Familia Offline, Profuˈ de religie, Amintiri din epoca de şcoală. A colaborat cu regizorii Radu Apostol, Alexandra Badea, Alexandru Dabija, Alexandru Mihăescu, Ioana Păun, Bobi Pricop, David Schwartz. În 2013 a coordonat alături de regizorul Radu Apostol proiectul Copiii migraţiei, în cadrul căruia a scris textul Familia Offline, jucat de 9 copii şi de doi actori profesionişti. A participat la burse şi rezidenţe de dramaturgie oferite de Royal Court Theatre, Londra şi de Lark Theatre, New York. Piesele sale sunt traduse în bulgară, engleză, franceză, germană, maghiară. Textul Copii răi a fost prezentat în 2014 în cadrul Festivalului de Teatru de la Avignon. Este co-fondatoare a Centrului de Artă Comunitară Vârsta 4 din cadrul Căminului de Vârstnici Moses Rosen. Din 2013 este unul dintre coordonatorii Gazetei de Artă Politică. Este lector universitar la UNATC I.L.Caragiale Bucureşti, unde predă în cadrul masteratului de scriere dramatică şi masteratului de pedagogie teatrală. 
 
Atelierul Got Drama? se desfăşoară timp de 8 săptămâni, în perioada 21 aprilie - 9 iunie 2015, marţea, între orele 19.00 şi 21.00 la sediul Asociaţiei Culturale Control N.
 Taxa de participare este de 1000 lei şi 800 lei pentru elevi şi studenţi.

Cei interesaţi se pot înscrie trimiţând un email la adresa info@controln.ro, în limita locurilor disponibile.
 
Asociaţia Culturală Control N mulţumeşte partenerilor: Zile şi Nopţi, Cinemagia, Film Reporter, Decât O Revistă, Cinefan, Liternet, Blogul Lu' Otravă, Bazavan.ro, CinemaRX, Cărtureşti.



 Toate articolele despre Cursurile Control N


0 comentarii

Spacer Spacer