Desigur, Botond Nagy nu este nici primul şi nici singurul regizor care crede în forţa teatrului poetic de a construi o spectaculoasă şi miezoasă mixtură între fantezie şi realitate, dar este artistul care a făcut o insolită mărturie de credinţă din opera sa prima: Botond Nagy se anunţă a fi artistul pentru care miza jocului de-a teatrul este bucuria, pură şi simplă, de a căuta Zona sa magică - Zona unde teatrul îşi descoperă surprinzătoare posibilităţi tehnice vizuale în construirea propriilor concepte de timp, spaţiu, memorie, identitate. Iar miza operei sale de debut este bucuria căutării Zonei magice unde Miss Julie a lui Strindberg se întîlneşte cu Tarkovski şi lumea lui.
Botond Nagy şi-a construit o variantă personală a Zonei tarkovskiene nu pentru a poza în regizorul preocupat de mesaje mistico-religioase şi de teme fundamentale legate de condiţia umană, nu pentru a-şi universaliza discursul artistic, ci pentru a vizualiza, umaniza şi vulnerabiliza atît povestea celor doi J. ai lui Strindberg - Julie şi Jean - , cît şi componente din simbolistica filmelor legendarului regizor rus. La întrebarea pe cine lasă Zona magică a lui Botond Nagy să treacă, răspunsul este: pe toţi rătăciţii care rezistă la ironie. Şi Tarkovski şi personajele sale rezistă la ironie, artistul rus trece fără probleme în povestea lui Strindberg pentru a-i filma pe Julie, Jean şi Kristin - pentru a filma suferinţa, teama şi ruşinea unei femei de a iubi ceea ce mintea sa înstrăinată îi spune că este interzis, pentru a filma trei rătăciţi pe care îi uneşte eşecul în căutarea drumului spre casa / lumea din visul lor.
Designul vizual şi sonor al Zonei lui Botond Nagy este fabulos, spectatorii vor trece chiar şi peste linia ferată de lîngă casa Călăuzei lui Tarkovski. Motivul pentru care tînărul regizor îşi cheamă spectatorii pe urmele lui Tarkovski este evident: îl admiră pentru obsesia lui de a emancipa cinema-ul, prin căutarea unui limbaj pur vizual. Aflat la începutul căutărilor sale, Botond Nagy îşi recunoaşte obsesia de a descoperi o Zonă unde teatrul nu seamănă cam cu nimic din ce ştiau spectatorii că ar fi această artă. Miss Julie cu scene din Tarkovski este un spectacol non-narativ, care încearcă să emoţioneze, să cucerească şi să înveselească spectatorii prin confruntarea lor cu două tipuri de joc de nedespărţit: jocul actorilor şi jocul cu forme, culori, sunete. În atmosfera creată de acest dublu joc, actorii de la Tamási Áron şi MStudio reuşesc să străbată şi să răscolească Zona magică din lumea lor lăuntrică, de unde scot la suprafaţă resurse expresive de nebănuit.
Coproducţie Teatrul Tamási Áron şi MStudio din Sfîntu Gheorghe
Julie kisasszony Tarkovszkij jelenetekkel / Miss Julie cu scene din Tarkovski de August Strindberg
Regia: Botond Nagy
Decor: Adrian Ganea / Costume: Kupás Anna / Dramaturgia: Tamás István / Coregraf: Claudiu Ionuţ Ştian / Compozitor: Kónya-Ütő Bence / Efecte vizuale: Rancz András / Light designer: Erőss László / Sufleur: Gazda Szende / Regizor tehnic: Csomós Tünde Timea / Asistent regie: Tamás István / Mulţumiri speciale pentru Claudia Ardelean şi Simó Lakatos Barna
Distribuţia: Szalma Hajnalka, Pálffy Tibor, Pál Ferenczi Gyöngyi, Kovács Kati, Ruscsák Péter, Kónya-Ütő Bence, Nemes Levente, Erdei Gábor, Szekrényes László, Fekete Lovas Zsolt, Veres Nagy Attila, Derzsi Dezső, Gáll Katalin, Nagy Alfréd, Veres Nagy Attila, Nagy Eszter, Chiriţescu György, Pál Kata Zenkő
Data premierei: 15 noiembrie 2015