Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Ştiri  Sageata  Festivalul de teatru tânăr Ideo Ideis, 2016

Facem şi noi nişte empatie? - Ideo Ideis, 2016


Comunicat de presă

iulie 2016
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Pentru prima oară, Ideo Ideis (8-14 august 2016, Alexandria) şi-a ales o temă, care se potriveşte mănuşă cu filosofia festivalului. Empatia - acea calitate afectivă pe care o avem cu toţii şi face parte din umanitatea noastră, dar uităm uneori să o folosim - este firul roşu care ghidează campania Ideo Ideis 2016, "Facem şi noi nişte empatie?", şi programul festivalului.

EMPATÍE s. f. Formă de intuire a realităţii prin identificare afectivă. Empatia este definită drept abilitatea "de a înţelege, de a conştientiza, de a recepta şi de a experimenta, prin proximitate, aceleaşi sentimente, gânduri şi trăiri ca o altă persoană." Mai pe scurt, este abilitatea de a-i "citi pe cei din jur" şi de a te pune în "papucii celuilalt", o calitate esenţială atât în munca actorului dar şi în felul în care relaţionăm zilnic cu cei din jurul nostru.

Spoturile "Facem şi noi nişte empatie?" propun o provocare dublă: aceea de a ne exersa empatia atât pe un personaj foarte empatic, cât şi pe unul care nu pare să aibă această însuşire. În cele 3 spoturi ale campaniei joacă şase foşti participanţi ai Ideo Ideis, care au ales actoria: Voicu Aaniţei, Vlad Galer, Ana Maria Guran, Carol Ionescu, Silvana Mihai şi Paul Nistor.

"În contextul unei realităţi sociale globale din ce în ce mai intolerante, în care tendinţa de a rămâne confortabili în micile noastre universuri şi tributari micilor noastre adevăruri pare să producă evenimente dezastruoase în lume, IDEO IDEIS îşi propune să chestioneze mecanismele afective care ar putea să ne aducă mai aproape unii de ceilalţi şi să combată ignoranţa - prin cunoaştere şi exerciţiu empatic. Ediţia de anul acesta aduce în prim plan empatia, în variile sale contexte de manifestare: de la cum funcţionează ea în şcoli şi în mediul jurnalistic, până la cum îşi găseşte locul în artă - atât în procesul de concepere cât şi în modul în care se raportează la public". Andreea Borţun, Co-preşedinte IDEO IDEIS

A doua noutate a festivalului este că începând cu această ediţie la IDEO IDEIS vor fi prezenţi nouă mentori, unul pentru fiecare trupă de liceeni participantă: actorii Pavel Bartoş, Dorina Chiriac, Şerban Pavlu şi Ofelia Popii se alătură colegilor lor care susţin IDEO IDEIS încă de la primele ediţii, şi anume Medeea Marinescu, Marius Manole, Cătălin Ştefănescu, Andi Vasluianu şi Vlad Zamfirescu.

Decizia de a mări numărul de mentori ai Festivalului Naţional de Teatru Tânăr IDEO IDEIS 2016 este un pas înainte în dezvoltarea misiunii festivalului în zona educaţiei alternative, al cărei scop nu este competiţia. Fiecare trupă participantă va beneficia anul acesta de toată atenţia unuia dintre cei nouă profesionişti enumeraţi mai sus, ceea ce va oferi liceenilor un proces de mentorat mai elaborat, extinzând timpul petrecut în formula deja consacrată trupă - mentor.

"Suntem de părere că mentorii care ne vor fi alături la ediţia din acest an au capacitatea să contribuie într-o manieră determinantă atât la felul în care tinerii participanţi privesc lumea din jur cât şi la dezvoltarea potenţialului lor creativ. Credem teribil în puterea întâlnirilor fericite şi în rolul pe care acestea le pot avea în formarea unui individ. Mai mult decât atât, considerăm că facilitarea unor întâlniri între profesionişti marcanţi ai domeniului teatral şi adolescenţi este esenţială pentru ambele categorii, iar asta se reflectă în întreaga construcţie a festivalului." Alexandru Ion, Co-preşedinte IDEO IDEIS

Programul complet al festivalului va fi anunţat în curând. Până atunci, urmăriţi campania #facemempatie.

Partener principal: BRD Groupe Societe Generale
Partener de tradiţie: Primăria Municipiului Alexandria
Proiect Cultural Finanţat de Ministerul Culturii
Proiect Cultural Co-Finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional

Sponsori: Walmark, Aleg România, WIROM, Agropest Seed, Aurelian Săndulescu, Brain SRL, RCS & RDS, Bredent, Eurocar, Germino, TelDrum, Proinvest, Conciato, Rotary Club Alexandria, Sloop
Parteneri: Institutul Cultural Român, Daescu Bortun Olteanu, UNATC, FITS, UNITER, Conciato, Inspectoratul Şcolar Judeţean Teleorman, Illy, TIFF, Direcţia Judeţeană pentru Sport şi Tineret Teleorman, FestCo, Teatrul Excelsior, Noumax, Muzeul Judeţean Teleorman, Divan, Screen Art, Centrul Judeţean de Conservare şi Promovare a Culturii Tradiţionale Teleorman, Asociaţia de prietenie Româno-Franceză ROMFRA Alexandria, MLK Sound Production, VideoLink, Fulg Media, One World Romania
Parteneri media: Beau Monde, Marie Claire, Cosmopolitan, SUB25, Scena9, DOR, RFI, THE INSTITUTE, ARTE ŞI MESERII, Think Outside the Box, Liternet.ro, Carevasăzică, PLIC, The Celebrity Book, eva.ro, Liber în Teleorman

***
IDEO IDEIS este un festival de teatru pentru comunitate şi, în acelaşi timp, un eveniment dedicat procesului de educaţie alternativă pentru tinerii liceeni din România. Structura festivalului este unică în peisajul festivalurilor de teatru din ţară şi are rolul de a-i ajuta pe participanţi să-şi îmbunătăţească abilităţile de comunicare, să capete încredere în ei înşişi şi să interacţioneze cu tipuri de modele relevante pentru dezvoltarea lor personală şi profesională.

www.ideoideis.ro // https://www.facebook.com/ideoideis/








 Toate articolele despre Festivalul de teatru tânăr Ideo Ideis, 2016


0 comentarii

Spacer Spacer