septembrie 2017
Bucharest Fringe - Maratonul Teatrului Independent, 2017
Sâmbătă 30 septembrie 2017
Ora 19.00 - Teatrul Apollo 111
Pulverizare de Alexandra Badea
Regie: Andrei Măjeri
Scenografie: Alexandra Panaite
Cu: Smaranda Caragea, Ada Galeş, Alex Bogdan, Nicholas Caţianis
Producător: Apollo 111 & Maratonul Teatrului Independent - Premieră în Festival

"Pulverizare de Alexandra Badea este unul dintre cele mai puternice texte scrise de un autor român în ultima decadă. Pus în scenă deja de nenumărate ori în instituţii culturale de prestigiu din Franţa, Germania sau Elveţia, dar şi câştigător al unor premii importante, el se află la prima montare în România. Un supraveghetor de call-center, un responsabil de asigurarea calităţii în subcontracte, un operator de producţie şi un inginer de studii şi dezvoltare, doi bărbaţi şi două femei, alcătuiesc canavaua ideilor. Nu prea poate fi vorba de fericire într-o lume în care în permanenţă trebuie să "tinzi spre excelenţă". Despre imposibilitatea fericirii şi necesitatea iminentă a uitării ne vorbeşte textul. Şi o face de foarte multe ori cu un umor acid. Scriitura detaşată, la persoana a doua singular, propune un cosmos supravegheat, în permanentă introspecţie, schizoid, alternând de la simplitatea emoţiilor la mania detaliilor. Oamenii aceştia sunt incapabili să relaţioneze, au devenit oameni-particulă, iar când reuşesc să simuleze interacţiunea, o fac programat, conform unor coduri personale de supravieţuire. Ei trăiesc aparent în efigie, luptând încă înăuntrul lor pentru dreptul suprem de a fi auziţi: "Cânţi în mintea ta / Alergi în mintea ta / Dansezi în mintea ta / Aluneci în mintea ta / Înoţi în mintea ta".

Spectacolul nostru propune un univers expozitiv propice metaforelor instabilităţii, un catwalk în care aceşti pseudo-eroi, epuizaţi, defilează până la punctul lor 0. Podiumul cu peliculă reflexivă permite corpurilor să demaşte reprizele de trăit (compuse din multă cruzime, ruşine, umilinţă şi presiune). Publicul este martor direct al unei sublimări de-o intimitate sfâşietoare. Într-un astfel de spaţiu, minţile părăsesc corpurile, iar corpurile intră în repaus de la excesul de analiză. Spaţiul privat tinde să nu mai existe aici. Este externalizat.

Atmosfera este una susţinută de proiecţii şi ilustraţie muzicală, la fel care în marile show-uri de modă. Civilizaţia spectacolului este creditată la maximum. Bineînţeles, toate acestea sunt doar curse pentru fragilele carcase ale celor patru: "Corpuri îngheţate într-o mişcare repetitivă, mecanică, automată". Asistăm la dezintegrarea unor potenţiali oameni, la implozia lor şi, metaforic vorbind, la transformarea din stele în periculoase găuri negre. În fond, fiecare şi-a trăit în mod diferit propriul război, rămânându-le doar speranţa de mai bine sau visele de emigrare. Sunt oameni care trăiesc în level-uri diverse ale unui joc inuman, pe paliere sociale disparate, dar totuşi legate printr-un fin cordon ombilical - umanitatea lor." (Andrei Măjeri - regizorul spectacolului)

Ora 21.00 - unteatru
Pena, un text de Adina Lazăr, adaptat după Ruth Smythers şi Ştefan Mako
Traducătorul: Adina Lazăr (traducere fragment din Instruction and Advice for the Young Bride)
Distribuţia: Oana Serena Secară, Andreea Şovan
Regia: Adina Lazăr
Decorul: Adina Lazăr / Costumele: Adina Lazăr / Sunet şi proiecţii - Cristian Pascariu / Coregrafie lupte scenice - Raluca Uzunov / Intro muzical - Matteo Islandezu / Tattoo artist - Matei Păcurar
Producător: Create.Act.Enjoy (Ckuj-Napoca) - Competiţie

Pena este un spectacol despre cum plonjezi cu ochii închişi în forme construite de o societate patriarhală. Şi despre cum îi deschizi. Două femei, două actriţe, personifică şase situaţii în care se găsesc femeile în societatea modernă. Piesa prezintă paradoxul dintre societatea aparent progresistă şi condiţia femeii, care este în continuare subordonată protectoratului masculin. Cele şase poveşti au fost construite pe situaţii luate din realitatea românească: femeia ultra-ortodoxă faţă în faţă cu păcatul; femeia masculinizată în luptă cu propria identitate; tânăra abuzată de tată; tânăra fără acces la educaţia sexuală, forţată să avorteze; femeia bătută de soţ; tânăra agresată din cauza orientării sexuale.

Duminică 1 octombrie 2017
Ora 17.00 - unteatru
Molly Sweeney de Brian Friel
cu: Mihaela Trofimov , Constantin Cojocaru, Liviu Pintileasa
Regizor: Sânziana Stoican, Scenograf: Valentin Vârlan
Producător: unteatru - Competiţie

Molly este o femeie dintr-un mic orăşel irlandez, oarbă aproape total de la vârsta de un an. Trăieşte simplu şi se bucură de fiecare clipă de viaţă. Universul ei este compus din slujba pe care o îndrăgeşte, proaspătul soţ pe care îl iubeşte, Frank, şi amintirile de pe când era mică iar părinţii ei trăiau, mai ales tata pe care îl idolatriza. Şi în acest mic univers, fără prea multe turbulenţe, Molly se duce, de dragul lui Frank, să mai facă un alt control, la Domnul Rice, medicul din regiune. Molly era oarbă şi fericită. Iar Domnul Rice crede că îi poate reda vederea... un nou început, o nouă viaţă, culori, lumină! Un nou univers! Aceasta este promisiunea! Şi până la urmă, dacă operaţia nu ar reuşi... ce ar avea Molly de pierdut?! Nimic.

Ora 19.00 - Godot Cafe Teatru
Sâmbătă: averse!, de Tudor Coman, Matei Lucaci-Grunberg
Producător: Asociaţia Jamais Vu / Godot - Competiţie
Regie: Matei Lucaci-Grunberg.
Cu: Virgil Aioanei, Ştefan Huluba, Sever Andrei / Andrei Cătălin, Maria Obretin, Iulia Poptean, Mădălina Craiu, Ionuţ Niculae.
Scenografie şi costume: Gabi Albu / Efecte sunet: Sever Bârzan

Trei membri ai clerului (un episcop, un părinte prototpop şi un viitor diacon), o femeie exagerat de pioasă, o reporteriţă atee şi o angajată a primăriei depăşită de situaţie aşteaptă împreună sosirea luminii de Paşte pe aeroport. Lumina întârzie să apară din cauza unei furtuni şi totul scapă de sub control.

Ora 21.00 - Teatrul LUNI, Green Hours
De ce fierbe copilul în mămăligă?, după Aglaja Veteranyi
Regia: Dana Paraschiv
Cu: Edith Alibec
Producător: Edith Alibec - One Drama

Cu o mamă care atârnă de păr şi un tată care este clovn, Aglaja are o singură dorinţă: să devină la fel de faimoasă ca Sophia Loren când se face mare. Dar familia trăieşte mereu pe drumuri după ce a fugit din România pentru a dobândi faimă şi lux în Vest. O să se dovedească ambiţiile familiei doar nişte simple iluzii? Un spectacol nomad care poate fi jucat în limba română, germană sau engleză.

Luni 2 octombrie 2017
Ora 19.00 - unteatru
M.I.S.A.Părut de Alexa Băcanu
Regia: Dragoş Alexandru Muşoiu
Scenografia: Anda Pop / Muzica: Danaga / Foto: Cătălin Grigoriu
Distribuţia: Cătălin Filip, Raluca Mara, Oana Mardare, Bogdan Bob Rădulescu
Mulţumiri: Gabriel Andreescu, Cornel Mihalache, Dana Crăescu, Cosmina Oprea, Marian Cobuz, Robert Antal
Producător: Reactor (Ckuj-Napoca) - Competiţie

M.I.S.A.Părut pleacă de la scandalul mediatic legat de Mişcarea de Integrare Spirituală în Absolut şi relaţia ei cu justiţia din România.
Din povestea extrem de complexă din jurul MISA, creatorii M.I.S.A.Părut au ales să vorbească în principal despre aspectele cele mai personale, despre modul în care au fost afectate de scandal persoanele care practică yoga la şcoala MISA, în special o tânără femeie care a fost internată cu forţa la psihiatrie din cauza asocierii ei cu gruparea yoghină.
În final, în loc de concluzii, rămân întrebări: ce este normal? Cât de periculoasă e o presă în căutare de scandal cu orice preţ? Ce moştenire în atitudine şi gândire ne-a rămas de la regimul comunist? Cât de mult preţ punem pe libertatea individuală versus tradiţie? Ce se întâmplă când morala e confundată cu legea?

Ora 21.00 - Teatrul de Artă Bucureşti
Privacy Settings de Horghidan Radu-Andrei (text realizat pe un scenariu colectiv)
Distribuţia (nume personaj şi nume interpret): Vlad Matei Ajder - Vlad Golescu, Ionuţ Alexandru Moldoveanu - Ion, Elena Ghinea -Tania, Elena Anghel - Cornelia Grigorescu, Mogos Oana - Cati Golescu, Răzvan Clopoţel - Răzvan Penes, Ştefan Aleksandru Forir - Fane
Regia: Horghidan Radu
Scenografia: Monica Turcu / Coregrafia: Elena Anghel
Producător: Social Art Club (Galaţi) - Competiţie

Spectacolul Privacy Settings este o comedie dark, în care sunt puse sub lupă consecinţele întâlnirii dintre societatea românească contemporană şi social media. Prin umor şi scene savuroase, spectacolul urmăreşte impactul catastrofic pe care îl pot avea reţelele de socializare în cadrul comunităţilor mici, dar şi repercusiunile folosirii lor într-un mod iresponsabil. Privacy Settings este despre efectele pe care le poate avea mediul online, despre relaţii, comunicare, lipsa ei, iar nu în ultimul rând despre singurătate şi cât de mult ne afectează părerea celorlalţi când vine vorba despre noi înşine.

Marţi 3 octombrie 2017
Ora 19.00 - U.N.A.T.C.
Ei, şi?, după Eugen Ionescu
Distribuţia: Ionesco - Vlad Nicolici, Bartholomeus I - Mircea-Alexandru Băluţă, Bartholomeus II - Carol Ionescu, Bartholomeus III - Kostas Mincu, Marie - Nicoleta Moscalenco
Scenografia: Florentina Burcea / Light design: Daniel Buglea / Sound Design: Mircea-Alexandru Băluţă / Adrian Piciorea
Regia: Andreea Ciocîrlan
Producător: U.N.A.T.C. - S.T.S.

- Unde?
- În camera de lucru a lui Ionesco.
- Când?
- Într-un vis de-al lui Ionesco.
- Cine?
- Trei critici în căutarea unui autor, un autor în căutarea libertăţii de exprimare şi o menajeră în căutarea normalităţii.
- Ce?
- O discuţie despre teatru şi filosofie care poate culmina cu manipularea autorului de către critici.
- De ce?
- Ca să devenim conştienţi de ce ne paşte când vrem să fim ca fluturii...liberi.
- Cum?
- Cu mult umor, dar d-ăla de calitate.

Ora 20.00 - unteatru
Lumea dinăuntru de John Elsom
Regia: Catinca Drăgănescu
Scenografia: Ioana Drăgănescu / Light Design: Dragoş Mărgineanu
Cu: Valentina Zaharia
Producător: unteatru - One Drama

O femeie zace captivă în propriul corp. Poate doar să clipească: o dată pentru "da", de două ori pentru "nu". Dar mintea ei o poartă departe, înapoi în copilărie, o aduce în faţa morţii şi o coboară în necunoscutul propriei fiinţe. Ce îi este dat să descopere?
"La Unteatru, Valentina Zaharia merge pe sârmă în Lumea dinăuntru, cu grijă să nu strivească inocenţa şi fragilitatea copilăriei, apoi cu şi mai multă delicateţe, să nu trădeze şi să judece universul plăsmuit în mintea unei femei închise în propriul corp. Un one-woman show în care povestea îşi schimbă parcursul pe neaşteptate şi simţi că aterizezi dintr-o lume diafană şi roz, într-una luminată puternic de un alb rece, ca de spital. Totul începe cu povestea unei fetiţe îmbrăcate în costum de dinozaur, care are prieteni imaginari, un ursuleţ orb foarte ataşat de ea, o mamă obsedată de dezinfectarea casei şi o soră extrem de bolnavă." (Oana Bogzaru - yorick.ro)

Ora 21.00 - Teatrul LUNI, Green Hours
Homo Americanus
un "perform(D)ance" de şi cu Paul Cimpoieru.
Producător: Two Of Us / găzduit şi sprijinit de Teatrul LUNI de la Green Hours - Competiţie

poetry in motion
... one-man show /spectacol de teatru-dans /teatru nonverbal...
Homo Americanus a fost creat sub inspiraţia experienţei newyorkeze a lui Paul Cimpoieru (artistul a beneficiat de o bursa de doi ani la The Actors Studio, una din cele mai renumite şcoli de actorie din lume, bazată pe metoda lui Stanislavski). În 2016, spectacolul a fost prezentat, printre altele, la HERE Arts Center din New York în deschiderea Festivalului de Teatru Contemporan Urban (DUTF).
Un one-man-performance, născut şi cizelat în spălătoria unui bloc newyorkez, cu step, dans, pantomimă, teatru non-verbal, colaje de imagini şi muzici şi alte felurite modalităţi artistice de a spune frumos poveşti adevărate.

Miercuri 4 octombrie 2017
Ora 15.00 - 21.30 - M.N.A.C.
Agency of Touch
De şi cu: Mădălina Dan
Producător: Inter-University Center for Dance Berlin (HZT-SoDA) - Unconventional

The Agency of Touch e o intervenţie socială care constă în sesiuni individuale bazate pe atingere. Această experienţă produce desene şi feedback în scris din partea participanţilor. The Agency of Touch este un cadru al experienţei tactile şi sinesthetice, un cadru care vrea să pună participanţii/ele într-un dialog strâns cu corpul, emoţionalul, energeticul, transcendentalul, potenţialul de a da şi primi îngrijire. Într-un context alienant şi privat de senzorialitate, cauzat de o eră a tehnologiei virtuale, de lipsa educaţiei corporale, de inegalităţi sociale, rasism, migraţie, violenţă, această lucrare privilegiază atingerea, experienţele fizice, înaintea experienţei vizuale care domină societatea contemporană.
Durata: 20-40 minute

Ora 18.00 - unteatru
Complet Alb (spectacol de teatru senzorial) de Ana-Maria Nistor (dramatizare după Eseu despre orbire de Jose Saramago)
Traducător: Mioara Caragea
Distribuţia: Femeia care vede - Andreea Darie, Hoţul, Primul tâlhar - Alexandru Dobynciuc, Fata cu ochelari negri - Andreea Enciu, Soţia primului orb, Vecina - Ancuţa Gutui, Doctorul - Ovidiu Ivan, Primul orb - Theodor Ivan, Bătrânul cu cataractă, Recepţionerul gay, Soldatul 1 - Cătălin Ştefan Mândru, Poliţistul, Virginul, Al doilea tâlhar, Soldatul 2, Orbul din magazin - Daniel Onoae.
Regia/scenografie: Octavian Jighirgiu
Sound design: Ana Teodora Popa / Video Design: Andrei Cozlac / Operator Video- Mihai Marian-Mina / Operator Sunet - Alexandru Amargheoalei / Regie tehnică - Aurel Asanache
Producător: Asociaţia Artes (Iaşi) - Competiţie

Povestea unor oameni care orbesc pe neaşteptate este redată publicului nu doar prin văz, prin imagine, ci şi prin sunet, miros, atingere, spectatorii putând experimenta ei înşişi, legaţi la ochi, întâmplările iniţiatice ale personajelor orbite de lumină. Complet Alb spune istoria unor oameni, ca noi toţi, care aleargă de colo-colo, preocupaţi, stresaţi, presaţi de iluzii; oameni care vieţuiesc, întinşi între amintiri şi proiecţia himerei de mâine. Ei bine, acestor oameni li se oferă darul orbirii, altfel spus, libertatea de a fi (cu) ei înşişi. Au şansa de a trăi în sfârşit, nu de a supravieţui, de a fi în prezent, responsabili 100%, perfect conştienţi. Iar ei... veţi vedea. Este o poveste spusă altfel decât în teatrul obişnuit, o poveste cu foi albe, dar nu complet!, pe care fiecare e invitat să-nceapă să-şi scrie prezentul, cu lumina vederii interioare.

Ora 19.00 - Teatrul de Artă Bucureşti
Avioane de hârtie de Elise Wilk
Distribuţie: Miki - Alex Macavei, Lena - Irina Sibef, Bobo - Robert Danci, Laura - Nicole Burlacu, Alex - Cosmin Stănilă, Andra - Maria Teişanu
Producător: Trupa Ţais - Premieră în Festival

În piesa Avioane de hârtie de Elise Wilk se relatează povestea a şase adolescenţi fragili care se combat cu probleme de identitate, de hărţuire şi de părăsire maternă. În text apare preponderent problema contemporană a părinţiilor plecaţi la muncă în străinătate. Spectacolul studiază acest fenomen, mai precis, cum afectează el mentalitatea tinerilor, cum reacţionează ei la această abandonare timpurie. Sunt oare personajele cu adevărat responsabile pentru acţiunile lor, aparent eronate, sau sunt rezultate ale unor circumstanţe exterioare, pe care deseori le ignorăm? Publicul va da verdictul final.

Ora 20.00 - Godot Cafe Teatru
O spovedanie, adaptare liberă de Emanuel Pârvu
Regia: Emanuel Pârvu
Cu: Adrian Titieni, George Ivaşcu, Alexandru Papadopol, Emanuel Pârvu, Constantin Cojocaru (voce)
Producător: Godot Cafe Teatru - Spectacol Invitat

Doi fraţi se întâlnesc întâmplător într-un bar din centrul capitalei. Fiecare dintre cei doi se află acolo pentru a rezolva aceeaşi problemă - moştenirea tatălui (aflat încă în viaţă). Cel mic îşi dă întâlnire cu directorul spitalului unde este internat tatăl său. Cel mare, vădit preocupat de starea critică a bătrânului, vine să discute cu un preot. În acelaşi timp şi în acelaşi loc.
Un spectacol în care dezbaterea dintre religie şi ateism are un final neaşteptat.

Ora 21.00 - unteatru
Frig de Lars Noren
Regia: Alexandru Bogdan
Traducerea: Carmen Vioreanu
Cu: Liviu Pintileasa, Ionuţ Grama, Silviu Debu, Andrei Seuşan
Producător: unteatru - Competiţie

"Frig pus în scenă de Alexandru Bogdan la Unteatru este încă un spectacol care ne trebuie. Ne trebuie aşa cum ne trebuie ideea unui popor omogen şi "laptele standard suedez". Aşa cum ne trebuie un exces, o violenţă, o cuvânt obscen spus la timpul lui - ca să ne trezească la realitate; să ne asigure de potenţial şi de un prag al omenirii şi al teatrului, cu stilistica lui, cu limbajul lui licenţios şi de paradă, cu aducerea pe scenă a tuturor ticăloşiilor. Însă de adevăr nu scapă nimeni înlocuind carnea cu păpuşi de paie, dar păstrând puterea loviturii şi violenţa ei. Omul, degradarea şi carnea sunt la fel de vii oricând." (Simona Noapteş - yorick.ro)

"Tensiunea creşte cu fiecare minut, simţi pericolul şi ameninţarea, simţi cum aerul vibrează de cruzime şi de violenţă încă reprimată, simţi electricitatea. [...] Efectul este de mare impact. Ca o bombă care-ţi izbucneşte în faţă." (Monica Andronescu - Yorick.ro)

"Alex Bogdan pune în valoare în montarea sa de la Unteatru adevărul unei realităţi împlinite în trecut şi posibilă în viitor. Şi nu se sfieşte să arate faţa violentă şi fără milă a acestei realităţi, pe cât de înfiorătoare, pe atât de tangibilă. În final, ai sentimentul dureros că uneori chiar este "frig" în lumea asta şi fără speranţă." (Oana Bogzaru - yorick.ro)

Joi 5 octombrie 2017
Ora 15.00 - 21.30 - M.N.A.C.
Agency of Touch
De şi cu: Mădălina Dan
Producător: Inter-University Center for Dance Berlin (HZT-SoDA) - Unconventional

The Agency of Touch e o intervenţie socială care constă în sesiuni individuale bazate pe atingere. Această experienţă produce desene şi feedback în scris din partea participanţilor. The Agency of Touch este un cadru al experienţei tactile şi sinesthetice, un cadru care vrea să pună participanţii/ele într-un dialog strâns cu corpul, emoţionalul, energeticul, transcendentalul, potenţialul de a da şi primi îngrijire. Într-un context alienant şi privat de senzorialitate, cauzat de o eră a tehnologiei virtuale, de lipsa educaţiei corporale, de inegalităţi sociale, rasism, migraţie, violenţă, această lucrare privilegiază atingerea, experienţele fizice, înaintea experienţei vizuale care domină societatea contemporană.
Durata: 20-40 minute

Ora 19.00 - Linotip
Babel
Concept şi coregrafie: Arcadie Rusu
Performeri: Ioana Marchidan, Galea Bobeicu, Diana Spiridon, Alex Călin, Alin State, Arcadie Rusu
Muzică: Alexandru Suciu / Scenografie & Light Design: Hermina Stănciulescu
Coproducţie: Centrul National al Dansului Bucureşti şi LINOTIP - Centru Independent Coregrafic - Competiţie

Babel este un spectacol de dans contemporan despre iluzia stabilităţii. Despre omul contemporan şi oraşul ca o junglă, în care fiecare organism încearcă să supravieţuiască aşa cum poate. Gândurile noastre sunt o multitudine de proiecţii asupra realităţii şi a lucrurilor care ar trebui să se alinieze la o normalitate în care să ne trăim vieţile. Dar ce se întâmplă într-o societate când predomină dezinteresul sau când scopul principal este dus către aspiraţii personale materiale? Atunci apare dezechilibrul, iar noi ne împiedicăm zilnic de situaţii reale: cozi interminabile, spitale, birocraţii, şantiere, farmacii, mentalităţi, forme de comunicare, ieşit din fire şi scăpări de sub control. Totuşi prin toate acestea se scurge mereu speranţa, care îl face pe om să meargă mai departe, să găsească mereu balansul, să danseze.

Ora 20.30 - Teatrul de Artă Bucureşti
Fluturii sunt liberi de Leonard Gershe
Traducere: Georgiana Doba
Regia şi adaptarea: Magdalena Savin
Distribuţie: Don Baker - Vlad Teodorov, Jill Tanner - Ioana Lixăndroaia, D-na Baker - Cosmina Olariu, Ralph Austin - Bogdan Florea
Scenografie şi costume: Magdalena Savin / Sound design şi lighting design: Magdalena Savin
Durata: 2h, Recomandat 16+
Producător: U.N.A.T.C. - S.T.S.

Acest spectacol ne vorbeşte despre tradiţionala relaţie dintre mamă şi copil, despre tăierea cordonului ombilical atunci când copilul se hotărăşte să zboare liber pe aripile propriei vieţi, despre curaj şi asumare, toate acestea reunite sub marea umbrelă a IUBIRII. Dar povestea are ceva în plus care o face specială. Băiatul este orb din naştere. Şi dacă mai are şi o vecină de care se îndrăgosteşte, lucrurile devin şi mai complicate. Pentru cine? Cine pierde, cine câştigă? Rămâne să descoperiţi singuri....

Ora 21.00 - unteatru
Eine Kleine Nachtmusik (teatru coregrafic)
Un spectacol de Gigi Căciuleanu
Muzica: W.A. Mozart
Cu Lari Giorgescu
One-man-show
Texte: Gigi Căciuleanu şi un fragment de scenariu original de Comedia Dell'Arte aparţinând lui W.A. Mozart
Scenografia: Vladimir Turturica / Light Design: Dragoş Mărgineanu
O coproducţie: Unteatru, Art Production Foundation & Gigi Căciuleanu Romania Dance Company, Kult Studio, JTI - Unconventional

"... Mozart pe drum de seară...
Eine Kleine Nachtmusik este o metaforă a "singurătăţii creatorului de cursă lungă".
Cea a unui solitar Om-Artist, Artist-Om, fără vârstă, Veşnic-Copil, dar în acelaşi timp, şi dintotdeauna:
Bătrân-Filozof-Înţelept, Jongleur şi Alchimist...
Aici şi Nicăieri, Acuma şi Oricând...
Între James Dean şi Pitagora, personajul piesei "Eine kleine Nachtmusik" nu e (numai) Mozart, Amadeus, sau Wolfgang...
E o metaforă." (Gigi Căciuleanu)

Vineri 6 octombrie 2017
Ora 18.00 - Arte dell'Anima
Copii răi de Mihaela Michailo
Distribuţie: Ana-Maria Irimia, Raluca Jugănaru, Alin Potop.
Regia: Geanina Herghelegiu
Scenografia: Ruxandra Manolovici / Coregrafia: Alina Iacov Lazăr
Producător: Arte dell'Anima - Competiţie

Inspirat dintr-un caz real, Copii răi, de Mihaela Michailov, este un spectacol-manifest al generaţiei "copy-paste", al generaţiei "la un click distanţă" împotriva sistemului educaţional din şcoli, dar şi de acasă, un spectacol acut, necesar, care induce publicului teme clare de reflecţie şi acţiune. Relaţia abuzivă profesor-elev, perpetuarea modelului "pedepsei" ca metodă de educaţie, problema părinţilor neatenţi, problema bullying-ului, a asocierii procesului educaţional cu suferinţa, a conceptelor predate, dar neaplicate, problema copilului de nivel slab care ajunge să fie anihilat de un sistem în care doar "eroii" contează, sunt teme prezente în spectacol.

Ora 19.30 - Centrul Replika
ROVEGAN de Catinca Drăgănescu
Regia: Catinca Drăgănescu
Video & documentare: Alexandra Dincă, Vlad Bîrdu, Ionuţ Popescu / Muzica: Alexei Turcan
Distribuţia: Mihaela Teleoacă, Silvana Negruţiu, Valentina Zaharia
Producător: ARENA şi Centrul Replika - Competiţie

Inspirat de cartea Lilianei Nechita Cireşe amare şi realizat în urma unei ample documentării desfăşurate în 2016 în localităţi din judeţul Vaslui, ROVEGAN explorează fenomenul migraţiei motivate de sărăcie dinspre Europa de Est spre Occident.
Urmând traseul unui basm contemporan, spectacolul ficţionalizează experienţa unor mame nevoite să plece la muncă în Italia şi interoghează asupra efectelor unei astfel de dislocări în plan personal şi social.
ROVEGAN ia forma unui storytelling colectiv. Este un spectacol care îmbină sunetul cu cuvântul şi ficţionalul cu documentarul pentru a crea spectatorului o incursiune în măruntaiele sistemului capitalist prin intermediul acestui cor al mamelor de pretutindeni.

Ora 21.00 - C.N.D.B.
When Darkness Becomes Light
Regie şi coregrafie: Daniel Alexandru Dragomir
Distribuţie: Ana Mihai, Sofia Sitaru-Onofrei, Andreea Vălean, Dragomir Daniel, Cristian Hariga
Light Design şi Sound Design: Dragomir Daniel Alexandru / Costume: Anamaria Şut
Producător: Contemporary Creative Dreamers - Competiţie

"Heblu. Lumina se aprinde şi relevă ceea ce este omul: o fiinţă solitară. Totul începe şi se sfârşeşte sub formă de 1. Timpul delimitat de început şi de sfârşit, de viaţă şi de moarte, este viaţa. Viaţa este un multiplu de 1, un calcul continuu în care creştem şi descreştem până la 1. Suntem singuri."
Este prima participare în cadrul unui festival de teatru

Sâmbătă 7 octombrie 2017
Ora 17.00 - Macaz Teatru Coop
'90
Regia şi dramaturgia: David Schwartz
De / cu: Alexandru Fifea, Alice Monica Marinescu, Katia Pascariu, Alexandru Potocean, Andrei Şerban
Scenografia: Irina Gâdiuţă / Coregrafia: Paul Dunca
Producător: Macaz Teatru Coop - Competiţie

Cinci actriţe şi actori preocupaţi de teatru politic şi istorie recentă (Alexandru Fifea, Alice Monica Marinescu, Katia Pascariu, Alexandru Potocean, Andrei Şerban) împreună cu regizorul David Schwartz, îşi propun să investigheze şi să reevalueze perioada post-socialistă, pornind de la amintiri personale şi istorii de familie.
Spectacolul '90 este rezultatul unui demers de rememorare şi teatralizare a multiplelor experienţe şi întâmplări de familie, pendulând între implicare emoţională şi distanţare critică. Prin intermediul a cinci poveşti de familie, urmărim reconfigurarea radicală a societăţii româneşti - de la rescrierea în cheie anticomunistă a biografiilor elitei intelectuale şi academice la privatizarea locuinţelor; de la mirajul şi dezamăgirea aventurilor antreprenoriale, la degradarea vieţii muncitorilor şi angajaţilor la stat.

Ora 19.30 - Teatrul Act
O intervenţie de Mike Bartlett
Cu: Ana Ularu, Lucian Iftime
Regia: Radu Iacoban
Scenografia: Cezarina Iulia Popescu - Light Design: Bogdan Gheorghiu
Producător: Teatrul Act - Competiţie

Ce-i aia o prietenie? E treaba aia când doi oameni se întâlnesc de mai multe ori şi vorbesc între ei? E genul ăla de intimitate împărţită in doi? Ar trebui să mă simt altfel dacă am prieteni? Mai responsabil, mai fericit, mai împlinit? Câţi prieteni am cu adevărat? Mai ştiu eu ce-i aia o prietenie? Amic sau camarad, sau coleg, sau cum?
Undeva în adâncul sufletului îmi amintesc că îmi eşti prieten pentru că pot să râd cu tine, pentru că pot să te cert, să te înjur şi, cel mai important, îmi eşti prieten pentru că ştiu că vei fi disponibil la orice oră din zi şi din noapte, atunci când voi avea nevoie de tine.
Mike Bartlett scrie pentru un public ancorat în realitate. Textele sale stârnesc atât emoţia, cât şi inteligenţa publicului, iar "O Intervenţie" nu face excepţie. Replicile sale au zvâc, incisivitate, umor şi emoţie. Eu, ca tânăr regizor, am avut grijă să nu distrug coordonatele unei reţete cu succes aşteptat. Atunci când ai pe mână un spaţiu atât de special cum e "Teatrul ACT", doi actori mega talentaţi - Ana Ularu si Lucian Iftime - şi un text fenomenal, treaba mea a fost să ajut, asemenea unui monteur de film, ca ritmul textului şi talentul actorilor să ajungă în ochii şi simţurile spectatorului la cel mai ridicat nivel posibil.

Ora 21.00 - Teatrul Podul
Numai minciuni false
Regia - Marius Costache
Râde mult - Lorena Buică
Cei care apar - Robert Burcea, Dumitru Cotelea
Bre cu pisica - Raluca Găvănescu
Cel care se miră - Vasile Marin
Femeia cu cearta - Patricia Moise
Creatorul deficitar - Marian Radovici
Care nu se hotărăşte - Dumitru Stratulat
Producător: Teatrul Podul - S.T.S.

Nu vii de undeva, apari! Hai să-l vedeţi că apărem frumos în el că ne-a dat cu lumină de-aia de te întrebi, că nu prea e lumină... că eu am încercat să apar din senin, dar veneam din bucătărie şi s-a văzut şi m-a bulversat cu indicaţia şi m-am gândit să pricep că poate mă ia la mişto de am avut un atac de panică, că n-am renunţat eu degeaba la trei facultăţi că vreau să mă fac actor şi am dat la teatru şi am intrat şi am renunţat şi acolo că am zis că nu ştiu ce, ca să mi se spună mie că sunt instabil, că nu ştiu să apar, că poate nu ştiu dacă e s-o luăm pe drept înainte, că de-aia stau şi plâng şi mă gândesc la bila aia albastră de apare şi ea, sparge-s-ar!.... că oricum am spart-o din greşeală de era să mă dea afară deşi ne-a zis că e complet inutilă în spectacol, dar na... tac şi apar, că în rest e un spectacol profesionist care de data asta sper să înţeleg şi eu ce joc... (Robert Burcea, actor)
Da, da, aşa e! (ceilalţi actori)
N-aţi înţeles nimic... (Costache, regizor)

Duminică 8 octombrie 2017
Ora 18.00 - POINT
Calul Alb
Un spectacol de Ioana Păun
Cu Ilinca Manolache
Coloana sonoră & muzică live: Diana Miron
Text: Smaranda Nicolau / Investigaţie: Laura Ştefănuţ
Producător: Ioana Păun - Competiţie

În 2016 o jurnalistă TV plină de zel şi dornică de afirmare investighează un proces politic istoric: condamnarea lui Ioan Ficior. Cu 60 de ani înainte Ioan Ficior, un tânăr comunist zelos, conduce lagărul de muncă Periprava unde 100 de oameni vor muri datorită tratamentelor inumane aplicate. Cu alţi 20 de ani înainte, în anii 40, un foarte tânăr baron ungur zelos omoară un ţăran român în faţa fratelui acestuia, Ioan Ficior.
Toate acestea într-un one woman show cu inserţii de muzică live şi cu un acvariu plin cu peşti.

Ora 18.30 - unteatru
Nora de Henrik Ibsen
regia: Kovács Zsuzsánna
scenografia: Vladimir Turturică
distribuţia: Florina Gleznea, Liviu Pintileasa, Richard Bovnoczki, Corina Moise, Ionuţ Vişan
Producător: unteatru - Premieră în Festival

Crăciun. Torvald şi Nora Helmer se află în pragul unei noi etape al vieţii lor: Torvald a fost numit directorul băncii, o să-şi ocupe funcţia după Anul Nou şi dispar toate problemele lor financiare. Au ajuns aici împreună, soţ şi soţie, ca doi jucători cu roluri bine definite, chiar dacă Torvald nu este conştient de rolul adevărat a Norei - pentru că Nora are un secret, care acum o să prindă viaţă proprie şi o să li se transforme viaţa într-un coşmar... sau un miracol.
Ceea ce urmează este jocul supravieţuirii sau jocul despărţirii. Deciziile şi măsurile luate de personaje ascund faptele trecutului, care acum capătă semnificaţii noi şi, ca un arc încordat, le împinge în direcţii opuse şi dezvăluie natura sufocantă a regulilor sociale care există între un bărbat şi o femeie. Când se transformă o alianţă în trădare? Prejudecăţi, principii, bani, interes social şi dorinţe... Crăciun la Helmeri.

Ora 19.00 - Godot Cafe Teatru
Fata din curcubeu
Text si regie: Lia Bugnar
Cu: Ilona Brezoianu
Producător: Godot Cafe Teatru - One Drama

Un one woman show. O femeie a străzii îşi spune povestea celor care trec pe lingă ea fără să o asculte. "Curcubeu" este un cinematograf în care această femeie îşi duce clienţii, fiind prea săracă pentru a închiria o cameră la hotel. Povestea vieţii ei pe care pare să o spună iar şi iar, deşi nimeni nu are răgazul să o asculte, este surprinzătoare şi plină de referinţe cinematografice dobândite involuntar în timp ce practică cea mai veche meserie din lume, întreruptă pe alocuri de cântece pe care tot ea le cântă. Calitatea spectacolului stă în simplitate, frumuseţea poveştilor şi capacitatea actriţei de a trece cu uşurinţă de la comedie la dramă şi înapoi, într-un du-te vino emoţional absolut catharsizant pentru spectator.

"Povestea este simplă şi frumoasă, asumat melodramatică şi, pentru cei care n-o ştiu încă, ar fi păcat sa-i spulber farmecul. Pe scurt, e povestea unei femei "de moravuri uşoare", ca să citez din text, şi farmecul stă în detalii şi, iarăşi lucru rar la piesele contemporane, stă în primul rând în "cum", nu în "ce"...Iar acest "cum" Ilona Brezoianu - o actriţă tânără, chiar foarte tânără, dar cu o prezenţă pe scenă care-ţi rămâne pe retină încă multă vreme după ce ai văzut-o - îl construieşte cu un fel de simplitate din care gustul melodramatic facil lipseşte cu desăvârşire." (Monica Andronescu, Yorick)

Ora 19.30 - C.C.U.N.B. (Centrul Cultural pentru UNESCO Nicolae Bălcescu)
Sunt eu, Annabel
Text: Iulian Tănase
Voci text: Constantin Cotimanis & Cristina-Andreea Ion
Distribuţia: Cristina-Andreea Ion, Petru Stratulat, Alexandra Mirescu, Dragoş Stanciu
Regia: Cristina-Andreea Ion
Producător: Lightwave Theatre Company - Competiţie

Ajunsă în casa copilăriei, îşi descoperă jurnalul pe care l-a ţinut până la adolescenţă. Annabel este o fetiţă ca oricare alta, dintr-o familie ca oricare alta, disfuncţională precum majoritatea, care prin imaginaţia sa încearcă să treacă peste certurile părinţilor, crescând şi ajungând faţă în faţă cu tentaţiile adolescenţei. Păpuşi în mărime naturală, într-un spectacol Lightwave Theatre destinat publicului adult.

Ora 21.00 - unteatru
Festivitatea de Premiere
Producător: Maratonul Teatrului Independent - Eveniment

Ora 22.00 - unteatru
Concert de Închidere - Acoustic Duel: Doru Trăscău (The Mono Jacks, AB4) & Dan Byron (Byron)

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus