noiembrie 2018
Citeşte pentru a trăi doreşte să se axeze pe valorile promovate de sistemul de educaţie din ţara noastră, şi anume: colaborare, implicare şi responsabilitate, în contextul în care programele analitice se dovedesc a fi încărcate de noţiuni teoretice, iar şcolile dovedesc o atitudine deschisă în implicarea elevilor în activităţi practice, interactive şi interdisciplinare.

Citeşte pentru a trăi îşi propune o serie de activităţi menite să apropie adolescenţii proveniţi din medii defavorizate (care au o situaţie materială precară, neavând acces la mediul cultural; din licee aflate la periferia oraşului Bucureşti) de literatura dramatică şi să-i familiarizeze cu tipul de lucru, atmosfera şi noţiunile specifice teatrului.

 

În cadrul fiecărei unităţi de învăţământ vizate, proiectul a înglobat următoarele etape:
1. vizionarea spectacolului de teatru Paravan. Două telefoane de Matei Lucaci-Grunberg şi discuţii cu echipa artistică având ca teme "Conceperea şi dezvoltarea unui spectacol de teatru. De la prima lectură la ultima cădere a cortinei.", "Piesa de teatru vs Spectacolul de teatru", "Pot fi înţeleşi marii dramaturgi? Cum?"

2. susţinerea atelierelor de lectură cu elevii înscrişi. Au fost aleşi următorii autori: William Shakespeare - Hamlet, I.L. Caragiale - O scrisoare pierdută, Mihail Sebastian - Steaua fără nume, Elise Wilk - Avioane de hârtie (de citit gratuit aici). În timpul atelierelor s-au iniţiat discuţii şi exerciţii care au pornit de la textele citite şi au avut ca direcţie familiarizarea şi deschiderea către universul, temele şi personajele autorilor.

În cadrul evenimentelor accesul a fost gratuit şi s-a adresat comunităţii şcolare.


Trainerii atelierelor au fost: Liviu Lucaci (actor, dramaturg, regizor şi profesor), Mihaela Sîrbu (actriţă, profesor), Dragoş Muscalu (actor şi improvizator), Ştefan Huluba (actor şi improvizator), Madălina Craiu (actriţă), Andrei Cătălin (actor), Matei Lucaci-Grunberg (regizor şi dramaturg), Reka Szasz (actriţă).

Liceele în care s-a desfăşurat proiectul au fost: Colegiul Economic "Viilor", Colegiul Tehnic "Petru Rareş", Liceul Teoretic "Decebal", Liceul Teoretic "Lucian Blaga", Colegiul Tehnologic "Mircea Vulcănescu".

 
 

Perioada de lucru în licee a fost septembrie - noiembrie 2018, dar în urma reacţiilor şi a interesului din partea cadrelor didactice, dar mai ales din partea elevilor, au fost începute demersuri pentru continuarea proiectului. Ne dorim să dezvoltăm acest prim pas pe care l-am realizat.

Proiectul este iniţiat de Asociaţia Jamais-vu. Aceasta este formată dintr-un grup de tineri absolvenţi ai Universităţii Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică din Bucureşti. Echipa noastră fiind formată din regizori de film şi teatru, directori de imagine, scenarişti, monteuri, sunetişti, actori şi producători. Asociaţia are ca scop stimularea interesului pentru înţelegerea diversificată a spaţiului artistic, prin promovarea şi perpetuarea valorilor culturale. Obiectivul principal al asociaţiei îl constituie desfăşurarea de activităţi, programe şi proiecte care să contribuie la îmbunătăţirea atitudinii faţă de artă şi cultură.

Proiectul cultural este co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.
Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administraţiei Fondului Cultural Naţional. AFCN nu este responsabilă de conţinutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanţării
.


Persoane de contact: Diana Sârbu, Coordonator proiect, e-mail: [email protected], tel: 0729.729.693

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus