Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Ştiri  Sageata  In the Mood for Love

Un artist atipic - Wong Kar-wai


Comunicat de presă

iunie 2007
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Artist atipic în mediul cinematografic din Hong Kong, Wong Kar-wai s-a impus după doar şase lung metraje ca unul din "autorii" asiatici cei mai pasionanţi al epocii sale şi unul din regizorii ei mai influenţi ai cinematografiei contemporane.

Nîscut în 1958 la Shanghai, emigrează împreună cu familia la Hong Kong, la vârsta de cinci ani. După o diplomă în Arte Grafice obţinută la Şcoala Politehnică din Hong Kong, intră ca asistent de producţie în televiziune. Lucrează la nenumărate seriale şi devine scenarist de cinema, la început în genurile la modă la începutul anilor optzeci. Scrie scenarii la comandă pentru comedii, filme poilţiste, melodrame, printre care şi The Final Victory al mentorului său, patrick Tam. Acesta îi va produce şi primul lung metraj, As Tears Go By, realizat în 1988, ocazie cu care va lucra pentru prima dată cu Maggie Cheung şi care îl va face remarcat la Cannes, unde filmul va fi selecţionat în secţiunea Semaine de la critique.

În 1990, Wong Kar-wai reuneşte crema tinerilor staruri din Honk Kong pentru a realiza unul din cele mai ambiţioase filme ale sale: Days of Beign Wild. În ciuda numeroaselor premii obţinute la Hong Kong Awards, filmul nu este bine prmit de public, astfel că o a doua parte a filmului, pe care regizorul o începuse, nu va fi niciodată terminată. Wong Kar-wai va fi traumatizat de această experienţă care îi va influenţa restul carierei. Destul de repede începe lucrul la un nou film, o imensă frescă istorică de dimensiuni excesive şi care se voia împotriva oricărui cod al genului. Turnările vor dura doi ani, blocând parţial cariera actorilor principali. Ashes of time va primi premiul pentru cea mai bună imagine la Veneţia, pentru directorul de imagine Chris Doyle, însă va fi un nou eşec comercial. Însă de această dată regizorul s-a asigurat şi, în timpul post-producţiei a făcut un alt film, care a rămas ca cel mai mare succes al său, Chungking Express (1994), un film ultra-contemporan, cu ritm rapid şi lejer, care i-a adus lui Wong Kar-wai aprecierea de "Quentin Tarantino al Chinei", de către presa anglo-saxonă. Şi, într-adevăr începând cu acest film regizorul trece la statutul de vedetă.

În 1995 realizează Fallen Angels după o idee de sketch scrisă pentru Chungking Express şi abandonată în ultimul moment. Urmează Happy Together, film îndrăzneţ despre un cuplu de homosexuali chinezi exilaţi în Argentina în timpul retrocedării Hong Kong-ului. Cu acest film Wong Kar-wai câştigă premiul pentru regie la Cannes 1997. După In the Mood for Love va începe turnările la 2046, un film de anticipaţie pe care doreşte să îl realizeze de-a lungul întregii Asii şi cu un casting internaţional.



 Toate articolele despre In the Mood for Love


0 comentarii

Click pentru a mări imaginea


Resurse

 Alte articole de Comunicat de presă


Alte articole

 Maggie Cheung & Tony Leung - In the Mood for Love, Mihai Chirilov
 Treceri, atingeri - In the Mood for Love, Alex. Leo Şerban
 Sugestia tulburătoare - In the Mood for Love, Irina-Margareta Nistor
 Nobleţe şi rafinament - In the Mood for Love, Laurenţiu Brătan


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la cronici@liternet.ro. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer