România Liberă / septembrie 2003
Hollywood homicide
Actorul carismatic, dar şi mereu pe primele locuri în topul celor mai bine plătiţi interpreţi, Harrison Ford, îşi dă cu seninătate şi succes girul unei comedii poliţiste, pe cît de amuzante, pe atît de pline de locurile comune ale Hollywoodului: poliţişti buni şi corupţi, criminali fără scrupule urmăriţi pînă-n pînzele albe, întreceri automobilistice pînă la distrugerea completă a maşinilor, perechea de poliţişti complementari în calităţi şi defecte, happy-end-ul de rigoare cu perspective serioase pentru o viitoare serie care se va numi, previzibil, Copoi de Hollywood 2, titlu necesar pentru confirmarea succesului ipotetic.

Scenarist şi regizor, Ron Shelton, autorul filmului Copoi de Hollywood, a mai realizat Bill Durham, White Man Can’t Jump, Cobb şi Tin Cup, Play It To The Bone şi Dark Plus.

Principalul atu al filmului Copoi de Hollywood îl constituie tandemul Harrison Ford şi Josh Hartnett, interpreţii celor doi poliţişti din Los Angeles, care nu prea se omoară cu rezolvarea cazurilor complicate, cît cu preocupările majore cărora le dedică nu numai întregul timp liber (dar în parte) şi pe cel de serviciu. Ford îl interpretează pe sergentul Joe Gavilan, veteran cam înfumurat, cu probleme financiare şi agent imobiliar în orele libere. Partenerul său jucat de Josh Hartnett, K.C. Calden, este tentat de viaţa vedetelor şi repetă la disperare un rol din Un tramvai numit dorinţă, piesă cu care speră să cucerească un producător, mai puţin inspirat; în acelaşi timp se dedică mai mult decît este necesar conducerii unei şcoli de yoga frecventate de tinere fermecătoare, lipsite acasă de farmecele unui partener de talia lui Josh Hartnett.

Peste cei doi poliţişti cade beleaua rezolvării unui caz inexplicabil de lichidare a unei trupe de rap (care începuse să aibă prea mult succes). Întreg timpul dedicat anchetei este traversat de tribulaţiile sentimentale şi actoriceşti ale tînărului K.C. Calden, dar şi de interminabilele pertractări ale agentului imobiliar care nu reuşeşte să plaseze o proprietate în care îşi investise toate economiile. Hazul multor gaguri este generat de divorţul între aparenţe şi esenţele personajelor, care nu-şi uită misiunea din cauza unui fleac de rată neplătită la maşină (cazul lui Gavilan, mereu prins pe picior greşit din pricina incompatibilităţilor dintre prima meserie şi a doua). Toate aspectele poliţiste ale filmului sunt subordonate filonului comic şi pînă la urmă rezolvarea complicatului caz va fi mai puţin importantă decît izbînzile locative ale lui Gavilan sau talentul încă nedescoperit al partenerului său.

Bine condusă, cu replici inteligente, din păcate, uneori, înecată de locurile comune amintite, comedia lui Ron Shelton Copoi de Hollywood are şansa unui succes binemeritat, mai ales pentru firescul şi şarmul lui Harrison Ford, ciufut şi ironic, sensibil la meandrele anchetei, dar mai ales la propriile jocuri financiare. Josh Hartnett nu-şi supralicitează aspiraţiile actoriceşti, dar subliniază perfect condiţia de amator fără speranţă şi noroc.

Bazat pe incompatibilitatea de interese dintre cei doi parteneri poliţişti, filmul Copoi de Hollywood exploatează fără a îngroşa diferenţele de vîrstă, atitudine şi interese, substanţa poliţistă diluîndu-se pe măsură ce filonul comic capătă amploare. Reuşită comercială sigură, filmul lui Ron Shelton se poate situa pe primele locuri ale încasărilor la acest sfîrşit de săptămînă.
Regia: Ron Sheldon Cu: Harrison Ford, Josh Hartnett, Lena Olin

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus