noiembrie 2007
Festivalul Naţional de Teatru 2007
FNT [off] LUNI 2007

Vineri, 2 noiembrie 2007

Crize

Textul (publicat de Editura LiterNet) este aici punctul forte şi baza întregului spectacol. O viaţă în doi, în replici familiare, pusă pe tavă fără ocolişuri, cu bune şi cu rele. Un el şi o ea, la început prudenţi şi grijulii să nu rupă vraja, peste care timpul tot trece şi le mai aruncă ba o fărâmă de plictiseală, ba mici isterii cauzate de te miri ce nimicuri, ba tachinări şi reproşuri. Nu e însă urmă de urât şi apăsare în nimic din toate acestea, ci un joc de-a şoarecele şi pisica mai mult, care îţi fură zâmbete. Un spectacol destins, în tonul atmosferei relaxante marca Green Hours.

FNT 2007

Luni, 5 noiembrie 2007

Regele Lear

Din păcate, nu am simţit nimic din îndoielile şi dezamăgirile regelui, nici din egoismul şi fuga de răspundere a celor două fiice ale sale, Edmund pare pur şi simplu un smintit, iar Bufonul nu are nimic din joaca înţeleaptă plină de înţelesuri cu care ar trebui să-l ghideze pe Lear. Nimic uman în săvârşirea şi descoperirea trădărilor şi a umilirilor. Nu am găsit deci argumente pentru a rămâne şi la a doua parte a spectacolului.

Balul

Concentrat e primul cuvânt care îmi vine în cap când mă gândesc la Balul. Foarte bine legat, un roller coaster prin istoria noastră, o maşină a timpului care sare din anii 2000 în interbelic şi te poartă până în perioada revoluţiei. Niciun cuvânt, dar plin de expresivitate. Se simte în el tensiunea, focul, pofta de eliberare. Muzica e pe măsură: de la incredibilele performanţe lirice din vremea regimului trecut la notele care aduc a culori psihedelice în care mustesc hippioţii. Mesajul este condensat, aşa încât actorii şi regia folosesc fiecare secundă pentru a construi un sens.

Marţi, 6 noiembrie 2007

Filosofii

Ecranele din prima parte m-au intrigat, m-au făcut atentă şi mi-au dublat nerăbdarea. Un soi de fotografii mişcate în slow motion. Tot ce a venit mai apoi, de la proiecţii până la dans a produs un fel de urcuş şi coborâş în mine. Vizual vorbind, spectacolul este presărat cu câteva imagini interesante, unele chiar frumoase. Şi totuşi, dincolo de această organizare estetică, nu am regăsit mai mult. Să mă fi aşteptat eu la prea mult?

PS: Ai văzut o piesă din Festivalul Naţional de Teatru 2007 sau din FNT [off] LUNI 2007 de la Green Hours? Scrie despre ea în fix 5 rînduri (în word, cu diacritice) şi trimite fişierul rezultat la [email protected] pentru ca părerea ta să apară pe LiterNet. Spune şi altora ce ţi-a plăcut şi ce e de evitat!

Nu uitaţi: Aplaudaţi doar dacă - şi cît - vă place! O campanie iniţiată de LiterNet.