Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Cronici muzică  Sageata  Articole diverse

Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro

Opera Comică în America


Oltea Şerban-Pârâu

noiembrie 2008
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Musicalul O noapte furtunoasă de Roman Vlad după I.L. Caragiale, în prezentarea ansamblului Operei Comice pentru Copii din Bucureşti şi-a început cariera internaţională în primăvară, la Madrid, continuând în această toamnă cu Statele Unite şi Canada.

Cele trei spectacole s-au adresat direct comunităţii româneşti stabilite de mai mult timp peste ocean, acest public rezonând în mod clar la binecunoscuta poveste din comedia lui Caragiale, posibilitatea de a vedea un spectacol integral în limba română, nefiindu-le oferită prea des.

Musicalul O noapte furtunoasă de Roman Vlad a fost prezentat în America de o distribuţie remarcabilă în care s-au aflat Rodica Ocheşeanu, Gabriela Daha, Vicenţiu Ţăranu, Vali Racoveanu, Eugen Voicu, Daniel Filipescu, Valentino Tiron şi tânăra solistă pop Roberta, în partea a doua a serii publicul delectându-se cu un recital cuprinzând celebrele melodii din Bucureştiul de odinioară.

Spectacolul de la Toronto a fost găzduit de sala Centrului Cultural Comunitar, cel de la Montreal de Sala Le Plateau, fost sediu al Filarmonicii din Montreal, iar cel de la New York de sala Colegiului public din Queens, toate săli mari, cu capacitate de 6-700 de locuri. Publicul din Canada a fost mai numeros şi mai cald, spectatorii venind din împrejurimile oraşelor mari unde erau găzduite spectacolele pentru a-i vedea pe cântăreţii români. Aşa cum se întâmplă de obicei, entuziasmul publicului i-a făcut pe artişti să învingă oboseala acumulată pe drum, evoluând captivant, cu entuziasm, oferind toată căldura de care erau în stare unui public care îi asculta cu un interes nedisimulat.

Turneul a fost organizat de Opera Comică pentru Copii în colaboare cu Romanian International Voices şi ICR New York, şi i-a încântat pe spectatorii prezenţi în primul rând prin faptul că a cuprins un spectacol integral, cu distribuţie completă şi nu doar o suită de numere susţinute de câţiva artişti. În plus, ascultătorii au fost impresionaţi şi de atmosfera Bucureştiului de altădată creată prin acele cântece cu un farmec ce nu dispare, parcă, niciodată, interpretate cu har în a doua parte a serii de soliştii de operă aflaţi în distribuţia spectacolului. Nu în ultimul rând, prezenţa ca invitată specială a inepuizabilei Stelei Popescu, prezentă şi în postura de cântăreaţă, a dat strălucire spectacolului. Succesul turneului s-a soldat şi cu faptul că ansamblul Operei Comice pentru Copii a fost invitat din nou în Canada în 2009, cu musicalul Coana Chiriţa, în care rolul titular este susţinut de aceeaşi Stela Popescu.

Aflată la a zecea stagiune în Bucureşti, Opera Comică pentru Copii şi-a reluat spectacolele săptămânale de la Palatul Naţional al Copiilor, în fiecare luni şi marţi de la orele 14 şi 16 cu premiera baletului de buzunar Mirandolina, având-o în rolul principal pe Bianca Fota, pregătindu-se pentru un nou turneu, la sfârşitul lunii noiembrie, în India.



 Toate articolele despre Articole diverse


1 comentariu

  • Marcat. OPERA COMICA-ntre Atlantic şi Pacific
    ARUAL [membru], 05.11.2008, 12:39

    Cred că merită mai des marcate prezenţele artiştilor români în afara graniţelor, cu atât mai mult cu cât, de obicei, au succes şi, de asemenea - de obicei, sunt "realizate" cam pe "barba" proprie, ori cu exclusive căutări de sponsori de către aceştia (laurii preluându-i, de fiecare dată, onorabilul domn' ministerul cu pricina, de are ori de nu are vreo implicaţiune...).
    Pe de altă parte, succesul unui spectacol aflat în turneu internaţional se datorează atât calităţii lui (ca realizare regizorală, interpretare ori/şi text/muzică), dar şi necesităţii pe care o resimt unii români din afara graniţelor (cu atât mai mult cei de peste mări şi ţări...) pentru "reconstituirea" rădăcinilor (chiar de, în unele momente, au devenit ... amare), pentru vorbirea în limba română, pentru muzică/texte cunoscute, ori dorind a fi cunoscute.


Resurse

 Alte articole de Oltea Şerban-Pârâu


Alte articole

 Succesul artiştilor români la Roma şi Arezzo. Povestea Festivalului ICon Arts, la 20 de ediţii dedicate excelenţei în muzică şi arte contemporane, Comunicat de presă
 Muzica, un pod peste abis - de la Oliver Sacks la Giorgio Fabbri, Anca Mureşan
 Primul turneu de muzică clasică persană din România - Comorile Persiei, 2017, Comunicat de presă
 Greii muzicii uşoare româneşti, Marian Rădulescu
 In memoriam Nicolae Licareţ, Marcel Frandeş
 Toate articolele despre Articole diverse


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la cronici@liternet.ro. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer