Regizorul filmului, canadianul Denis Côté, e un fost critic de film devenit regizor şi ajuns deja la al şaptelea lungmetraj; într-un interviu recent, observă că şi-a permis să fie mai ludic în "Vic + Flo" după ce la primele filme credea întotdeauna că are foarte multe de spus. Însă, dacă poate fi bănuit că e autocomplezent şi îşi trimite acasă spectatorii fără să le fi încredinţat tâlcuri despre viaţă (ca şi cum de asta ar veni ei la cinema), nu îi poate reproşa nimeni că filmele lui n-ar fi cât se poate de rafinate stilistic. Bestiaire (2012), un fel de anti-documentar National Geographic, e filmat într-o grădină zoologică şi încadrează animalele într-un fel care le transformă în exponate, obiecte decorative aduse acolo de om pentru deliciul (sau iluzionarea) altor oameni, la fel ca recuzita pseudo-naturală din cuştile lor; spulberă mitul că ceea ce ni se prezintă e sălbăticia adusă mai aproape de noi. Curling (2010), filmul de ficţiune anterior al lui Côté, are o naraţiune deschisă unde relaţiile între personaje (teama unui bărbat de a-şi expune fiica de 12 ani pericolelor din afara casei, propriile lui probleme şi nevoi de a se apropia de alţii) sunt încadrate într-un plan mai larg al izolării lor de societate - imaginaţi-vă un fel de Kynodontas (regia Giorgos Lanthimos, 2009) în care prin geamul casei-lagăr se vede un fundal înzăpezit şi din când în când mai trec în vizită oameni fără nevroze.
Dacă n-ar avea alte calităţi, Vic + Flo ont vu un ours ar merita lăudat pentru că reprezintă două femei peste media de vârstă a actriţelor care încă mai primesc roluri şi care, pe deasupra, nici nu au calităţile tradiţional-feminine asociate cu maturitatea care să le răscumpere. Dimpotrivă, Vic e suspicioasă şi sarcastică, Flo e oportunistă şi infidelă (înşelând-o pe Vic cu bărbaţi), doar că defectele lor n-au consecinţe mari. Dacă fac ceva greşit, care le face mai vulnerabile la evenimentele de mai târziu, e mai degrabă să n-aibă încredere una în cealaltă. De altfel, ideea de comportament greşit sau corect, în viziunea amuzată şi relativ amorală a lui Côté, e aproape străină. Lucrurile nu se întâmplă în lanţ, ci într-o încrucişare de acţiuni, parţial interesante, parţial arbitrare sau confuze. La începutul filmului, Vic găseşte în drum doi cercetaşi care cântă la trompetă şi îi mustră că trebuie să mai exerseze dacă vor să cânte pentru bani. Spre sfârşitul filmului, unul din cercetaşi se reîntâlneşte cu Vic în pădure când femeia e în mare pericol. Ar putea să o salveze şi noi ne aşteptăm să o facă, dar copilul nu are cum să ştie că e răspunderea lui.