Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Cronici muzică  Sageata  Festivalul George Enescu 2011

Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro

Jurnal de meloman grăbit şi jurnalist fugărit (4.09) - Festivalul Enescu, 2011


Marius Constantinescu

septembrie 2011
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Doamne, cât de bine poate să sune Ateneul! Dacă toata lumea dezbate în fel şi chip acustica nefastă şi mereu îmbunătăţibilă a Sălii Palatului, în noaptea asta, Ateneul a fost ca un sipet preţios pentru sunetele perlate ale lui Ann Hallenberg şi ale Robertei Mameli în Ariodante de Haendel.
Recunosc că am venit cu temele nefăcute, habar n-am ce se întâmplă în operă, n-am mai prins nici Jurnalul Festivalului la intrare, aşa că mi-a luat destul de mult timp să îmi dau seama care cu cine şi, mai ales, cine este cine în lucrarea lui Haendel. Nu prea a mai contat, însă, văzând bucuria şi măiestria cu care cântă mezzo-soprana suedeză din rolul titular. Scherza infida, aria de identitate a întregului opus, a fost un display ireproşabil de ştiinţă a frazării, de adaptare stilistică, de dozare a resurselor. Sunetele începute palid, aproape în surdină, şi apoi colorate şi învigorate ca o coadă de păun, arta de a înzestra fiecare cuvânt cu emoţie umană, plăcerea evidentă de a fi pe scenă şi de a dărui i-au adus lui Ann ovaţiile unui public care nu a mai ţinut cont de ora înaintată. Alături de ea, am remarcat vocea cu totul deosebită, aproape de contralto, a lui Varduhi Abrahanyan în rolul lui Polinesso, toţi înconjuraţi de Il Complesso Barocco al lui Alan Curtis, formaţie profesionistă, dar parcă nu desăvârşită, precum Les Arts Florissants a lui William Christie.
Ah, oare pe când Cecilia Bartoli la Festivalul Internaţional "George Enescu"?
Dirijorul Cristian Mandeal, invitatul Jurnalului, este considerat de cam toată lumea principalul artizan al performanţei muzicale din spectacolul Lohengrin de la Opera Naţională Bucureşti. A fost un triumf (încercaţi să intraţi mâine la reluare) şi m-a bucurat o idee spusă: "Puţini români pot ajunge să vadă un spectacol wagnerian la Bayreuth. Noi am adus Bayreuth-ul la Bucureşti". Maestrul aşteaptă cu nerăbdare întâlnirea din 23 septembrie 2011 cu Orchestra Naţională de Tineret, pe care o consideră, parafrazând un slogan celebru, probabil cea mai bună orchestră din România.
În seara asta nu vine nimeni la Jurnal, pe motiv că nu vin nici eu însumi. Am interviuri cu Ian Bostridge şi Angelika Kirchschlager.

(Marius Constantinescu este realizatorul Jurnalului la TVR Cultural, difuzat în fiecare seară la ora 21 şi în reluare a doua zi de la ora 12.)
Descarcă programul Festivalului Enescu, 2011 aici..



 Toate articolele despre Festivalul George Enescu 2011


0 comentarii

Click pentru a mări imaginea


Resurse

 Alte articole de Marius Constantinescu


Alte articole

 Interviurile Festivalului Enescu, 2011: Daniele Gatti, Marius Constantinescu
 Interviurile Festivalului Enescu: Hélène Grimaud, Marius Constantinescu
 Interviurile Festivalului Enescu: Ian Bostridge, Marius Constantinescu
 Interviurile Festivalului Enescu: Antonio Pappano, Marius Constantinescu
 Interviurile Festivalului Enescu: Johan Botha, Marius Constantinescu
 Toate articolele despre Festivalul George Enescu 2011


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la cronici@liternet.ro. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer