Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Cronici film  Sageata  Vicky Cristina Barcelona

Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro

Vicky Woody Cannes


Alex. Leo Şerban

mai 2008
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Vineri seara, m-am delectat cu Vicky Cristina Barcelona - filmul "turistic" al lui Woody Allen, care a primit un milion de euro de la primăria oraşului pentru a turna acolo... Regizorii catalani au mîrîit în consecinţă, dar investiţia e cît se poate de sigură: niciunul dintre aceşti regizori nu este mai "bancabil" decît (auto)răsfăţatul nevrotic newyorkez care a lăsat - în ultimele patru filme - Manhattanul pentru Londra şi acum, iată, Barcelona.

VCB este o comedie romantică (şi estivală) irezistibil de lejeră, care-şi poartă interesul (turistic, cum spuneam) la vedere, ca o etichetă pe valiză. Un narator (inexplicabil, şi neexplicat, de) omniscient ne spune povestea lui Vicky şi a Cristinei - două tinere americance care sînt invitate să petreacă vara la Barcelona în vila unui cuplu de compatrioţi (ea fiind Patricia Clarkson); într-o zi, la un vernisaj, Cristina (muza regizorului, Scarlett Johansson) îl zăreşte pe Juan Antonio (Javier Bardem), un pictor sexy cu o cămaşă roşie şi cu un divorţ complicat. Cum Cristina, spirit liber, nu ştie prea bine ce vrea, ştie foarte bine doar ce nu vrea - şi anume, o viaţă prudentă şi calculată precum a puritanei Vicky (Rebecca Hall) , logodită cu un perfect yuppie -, se aruncă în aventura cu Juan Antonio, primind, ca bonus, mai mult decît poate să ducă; adică nu doar erotism torid şi lifestyle boem, ci şi "complicaţia" din divorţul lui Juan Antonio - pe Maria Elena, fosta lui soţie (Penelope Cruz)! Să mai spun că imbroglio-ul este şi mai mare ca urmare a unei aventuri (de o noapte) a pictorului cu Vicky şi că, din clipa în care în scenă intră Maria Elena, lucrurile - fiind vorba despre artişti lipsiţi de prejudecăţi - nu pot duce decît înspre menajul à trois...

Pe acest calapod deja văzut, în care clişeele atîrnă ca şireturile de la pantofi, Woody Allen reuşeşte fără efort una din cele mai bune comedii ale sale - o farsă ataşantă & nonşalantă, spumoasă ca o şampanie marca "Shakespeare & Wilde" băută într-un restaurant de lux, după o plimbare henryjamesiană prin parcul Güell. Nou-venita (în "familia Allen") Hall este o revelaţie, dar Johansson pare că face figuraţie - mai întîi în faţa lui Bardem (scena în care acesta le curtează pe ambele americance este un moment de antologie!), apoi în faţa lui Cruz, care-şi adjudecă fără drept de apel fiecare scenă în care apare. Nu ştiu cît de inspirat a fost autorul emblematic al Manhattanului de magica Barcelonă, dar - în mod cert - personajul Mariei Elena este unul din cele mai savuroase pe care le-a născut imaginaţia sa deloc meridională, iar interpretarea lui Penelope Cruz o face absolut memorabilă.

(Deplasare sponsorizată de firma Henkel)




 Toate articolele despre Vicky Cristina Barcelona

Resurse

 Alte articole de Alex. Leo Şerban


Alte articole

 Comedie cu gust amărui - Vicky Cristina Barcelona, Redacţia HBO
 Jocul dragostei şi al întâmplării - Vicky Cristina Barcelona, Iulia David
 Vicky, Cristina, dar mai ales Barcelona - Vicky Cristina Barcelona, Andreea Chiriac Hentea
 Si, senor! - Vicky Cristina Barcelona, Andrei Creţulescu
 Vicky, Cristina, Barcelona şi, mai ales, Penelope, Iulia Blaga
 Toate articolele despre Vicky Cristina Barcelona


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la cronici@liternet.ro. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer