noiembrie 2009
Decât o Revistă, un proiect artistic conceput de un grup de reporteri, editori, fotografi şi designeri, se lansează pe 15 noiembrie (în Club Control, de la ora 18:00), într-un tiraj limitat. Revista s-a născut din dorinţa celor implicaţi de a crea un produs-exemplu pentru piaţa de periodice - o mostră de ce ar putea conţine şi cum ar putea să arate o revistă gândită ca un obiect de colecţie.

DoR e o publicaţie generalistă, dar nu superficială. Inteligentă, dar nu condescendentă. Cu opinii, dar nu didactică. Altfel, dar nu alternativă. Construită de un nucleu editorial format din cinci oameni (Cristian Lupşa, Raymond Bobar, Lavinia Gliga, Gabriel Dobre şi Sebastian Ispas), revista a beneficiat de contribuţiile a peste 40 de colaboratori, printre care Razvăn Exarhu, Vlad Petreanu, Cosmin Bumbuţ şi Cosmin Alexandru.

Coperta a fost fotografiată de Alex Gâlmeanu, care şi-a reinterpretat o imagine iconică cu Mihai Dobrovolschi, surprinsă în 2004 la o şedinţă foto pentru revista Bolero. În ipostaza produsă în 2009 pentru DoR, Dobrovolschi şi-a depăşit temerile şi şi-a înfipt ştecherul în gură. Articolul de copertă este o deconstrucţie a unui cover story tradiţional.

În cele 120 de pagini se mai găsesc poveşti despre magie, pufuleţi, mitul curentului, diacritice, alegeri şi alte subiecte care alcătuiesc un melanj aiuritor, dar coerent, al lumii în care trăim. DoR are o abordare vizuală diferită, care apropie produsul de o carte. Raymond Bobar, art directorul proiectului, spune că mulţi oameni au început să refuze revistele pentru că echivalează cu păduri tăiate degeaba. Cărţile însă continuă să fie preţuite.

Revista e programată să apară într-un singur număr şi e finanţată integral din buzunarul echipei. Tirajul este de 1.500 de exemplare.

Mai multe despre scopul revistei aflaţi din editorialul-explicaţie: "Am făcut această revistă pentru că credem în viitorul acestui mediu - în ciuda crizei financiare şi a ameninţării erei digitale. Dar ca această formă să supravieţuiască e nevoie de o schimbare de atitudine. Am vrea ca Decât o Revistă să stârnească o discuţie despre viitorul revistelor în România. Am vrea ca oamenii care o citesc să reacţioneze şi să înceapă să le ceară revistelor pe care le cumpără mai multă atenţie, mai mult respect şi mai mult conţinut de calitate. Am vrea ca cei care conduc şi produc reviste în România să asculte şi să-şi pună aceleaşi întrebări care au conturat acest proiect. Cum putem face reviste mai bune, mai utile, mai spectaculoase, mai profunde? Cum ne putem implica cititorii? Şi, desigur, cum putem avea o relaţie de parteneriat cu piaţa de publicitate fără să compromitem produsul?"

http://www.liternet.ro/images/x.gif" height="10" width="10" border="0" alt="">

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus