Asociaţia Culturală Estenest a reprezentat şi în acest ani România la market-ul de film organizat în cadrul Festivalului Internaţional de Film de la Clermont-Ferrand (29 ianuarie - 6 februarie 2010) - cel mai important festival de scurtmetraj din lume. Cea de-a 25-a ediţie a market-ului a fost deschisă sâmbătă, 30 ianuarie 2010 şi s-a încheiat vineri, 5 februarie 2010.
În această perioadă, standul românesc, inaugurat în 2009 (de asemenea, în organizarea Estenest), a reprezentat din nou unul dintre principalele puncte de atracţie din cadrul market-ului de film, confirmând interesul profesioniştilor din lumea filmului pentru România, una dintre cele mai apreciate cinematografii ale momentului la nivel mondial.
Pentru a marca prezenţa românească în cadrul importantului market, Asociaţia Estenest a editat o nouă ediţie a catalogului anual Romanian Short Films care conţine cele mai importante 12 titluri de scurtmetraj din România produse în 2009, şi este însoţit de un DVD best-of cu şapte dintre acestea, filme premiate în 2009 sau prezenţe hot la început de 2010, precum scurtmetrajul lui Adrian Sitaru, Colivia, selecţionat în competiţia oficială a Festivalului de Film de la Berlin (11-21 februarie 2010). Pe lângă filmele incluse în catalog, echipa standului, alcătuită din Mihai Mitrică şi Vlad Ilicevici, promovează singurul film selecţionat în acest an în cadrul Competiţiei Internaţionale a Festivalului, producţia Strada Film Muzica în sânge, regizată de Alexandru Mavrodineanu după un scenariu de Cătălin Mitulescu, scurtmetraje "proaspete" care urmează să fie lansate în cursul anului 2010 sau proiecte în căutare de co-producători, producători sau finanţatori precum scurtmetrajul de animaţie Skugos, scris de Ana Agopian, Oana Răsuceanu şi Iulia Rugină.
Prezenţa României în cadrul market-ului de film de la Clermont-Ferrand nu ar fi fost posibilă fără sprijinul oferit Asociaţiei Estenest de Institutul Cultural Român din Paris şi susţinerea producătorilor români de scurtmetraj: Tandem Film, Libra Film, HiFilm, Mandragora Movies şi 4Proof Film, care au fost receptivi la apelul lansat de Asociaţie şi au înţeles importanţa reprezentării industriei de film româneşti în cadrul unui eveniment cinematografic atât de important.
Proiectul standului de film din cadrul market-ului de la Clermont-Ferrand a fost respins în toamna lui 2009 la Concursul de Evenimente Cinematografice organizat de Centrul Naţional al Cinematografiei, în ciuda recomandărilor excelente trimise de organizatorii Festivalului de la Clermont-Ferrand şi cei ai market-ului de scurtmetraj, precum şi de invitaţi ai evenimentului din 2009 pe adresa CNC şi anexate la dosarul depus în concurs.