Ryan Gosling şi Michelle Williams au fost aplaudaţi minute în şir, marţi seara, de 1068 de persoane, aflate la Cannes în sala Debussy, la premiera filmului Blue Valentine. În competiţie pentru premiul secţiunii Un Certain Regard, Blue Valentine ne face să întrevedem un Autor în persoana regizorului Derek Cianfrance, pentru că realizează portretul unei relaţii în destrămare, surprinzând acele aproape imperceptibile mecanisme care fac o relaţie din ce în ce mai fragilă.
Regizorul are grijă, însă, şi de publicul obişnuit cu blockbusterele americane, livrând un film care sigur va avea mare succes la public.
Dacă în Shutter Island vedeam o Michelle Williams pe lângă partitură, în filmul regizorului Derek Cianfrance actriţa are un rol de compoziţie care merită un premiu de interpretare. Iar Ryan Gosling se specializează în roluri de bărbat îndrăgostit până peste cap. Care i se potrivesc incredibil de bine. Iar între cei doi există o chimie deosebită, cum nu am mai văzut de mult la cinema. Derek Cianfrance jonglează între trecut şi prezent, tinereţe şi maturitate, vitalitate şi devitalizare, jucându-se cu flashback-urile. Cianfrance strecoară, de asemenea, discrete mesaje asupra fragilizării relaţiei dintre cei doi protagonişti, greu perceptibile pentru că imaginea care distrage este cea a unei familii perfecte.
Pe parcurs înţelegem că - năpădiţi de amintirile tandre ale iubirii lor - Dean şi Cindy încearcă într-o noapte să-şi salveze căsnicia pe cale de a se destrăma. Cei doi cresc fetiţa lui Cindy. Filmul îi arată apoi împreună, atunci când s-au întâlnit şi s-au îndrăgostit unul de celălalt - plini de viaţă şi de speranţă.
Trecând fluid de la una la cealaltă perioadă din viaţa lor, Blue Valentine te face să te întrebi: unde s-a pierdut iubirea lor? Cu această enigmă rămâi după terminarea filmului.
Proiectul Blue Valentine a durat 11 ani până la finalizare. La ora actuală, regizorul are mai multe proiecte în lucru, inclusiv producţia lui Meathead şi alte două scenarii, The Place Beyond the Pines şi Nurture. Reflectând la Blue Valentine, Cianfrance trage concluzia: "Sper să fie un film despre adevărul gol, care vorbeşte cu onestitate şi curaj".