Academia Caţavencu / ianuarie 2006
Bucureştenii au descoperit, în sfârşit, că pe strada Maria Rosetti există nr. 53. Ieşirea din anonimat a adresei pentru marele trecător a produs-o colaborarea unui artist - Maria Drăghici - cu fundaţia Hag. O încăpere căreia interiorul minuscul i-a fost scos spre stradă. Un ecran, pentru care traficul îşi reduce pulsul, traduce imaginea pe care artista a botezat-o "Browser - un minut, 5 episoade, 100 de feţe, 252 kilometri". Dacă intri, primeşti şi restul de (multi)media - muzica.

Sunt 5 episoade audio-video în care o materie primă eterogenă - fotografii, film, grafică, graffiti şi muzică - este folosită pentru a rescrie un mesaj nervos şi coerent. Teroriştii consumului au deturnat omul. "Shopping is not creating!" "Be outside money and companies!" "Don't eat yourself!" "If you see something, say something."

Unul dintre episoade comunică aceste mesaje folosind un singur erou: o sticlă goală de whisky. O sticlă reanimată, distorsionată, devine când personaj de prim plan, când - multiplicată - alfabet al unei grafii de trib urban. Şi reuşeşte, aşa cum e, fără alcool, să euforizeze estetic. Cum reuşesc şi episoadele "Propaganda", "Camera red", "Soap opera", "252 km" să mobilizeze revoltă şi să coloreze existenţe pierdute în civilizaţia marketing.

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus