Articolele din numărul 3 redau într-un stil mai pronunţat caracterul autorului. Cele două scurte proze semnate de Jean-Lorin Sterian şi Gruia Dragomir explorează amândouă un spectru social de la limita societăţii, una dintre ele relatează un episod cu o curvă-travestit, cealaltă ne introduce în viaţa unui drogat în jurul căruia se învârt o sumă de "mituri" urbane; fiecare dintre ele, însă, figurează teritoriul imaginaţiei autorului. În continuare în suburbii, alţi subiecţi, cu totul altă abordare - Maria Balabaş documentează poveştile reale a trei oameni care nu au păşit mai departe de limitele cartierului.
Realitatea înconjurătoare e prezentată foarte viu prin articolele cu caracter intim, poveştile întinse pe hârtie sub formă de mărturii într-un jurnal. Lumea se revelează în acest fel nu numai prin idei, concepte, păreri, ci prin experienţe trăite.
TATAIA #3 păşeşte mai mult şi în intimitatea artiştilor, dezvăluind trăirile omului din spatele personalităţii creative - Paul Hitter îşi scrie singur profilul într-un stil sincer, tranşant, pe-alocuri visceral, Vera Ion descrie cu o deschidere impresionantă întâlnirea ei cu teatrul şi tot ce a însemnat asta atunci şi acum, iar povestea "tehnomagului" Paul Popescu vine din mâna prietenei lui, Ioana Calen, şi din cunoaşterea intimă de care a avut parte.
TATAIA #3 explorează interacţiunile creative şi astfel dă curs liber imaginaţiei colective. Pe lângă remixul unei lucrări vizuale, pornit în primul număr de Revoltaire, continuat acum de Dan Raul Pintea, alte două experimente pornesc - unul de la melodia Paparude Boy a celor de la Şuie Paparude şi altul de la fotografiile lui Valeriu Cătălineanu, fiind apoi prelucrate de percepţia altor creatori. Felul în care o lucrare se modifică sub perspectiva altui participant se aseamănă cu modul în care se transmite folclorul.
La 1 an de existenţă, revista se dezvoltă din ce în ce mai mult ca platformă democratică de exprimare, încurajând atât libertatea de expresie, cât şi diversitatea colaboratorilor, indiferent dacă aceştia provin dintr-un mediu creativ sau nu, indiferent dacă pregătirea convenţională ar putea să le asigure prezenţa într-o revistă de cultură.
Pentru prima oară în cele trei numere, pe coperta revistei găsim o lucrare primită pe adresa contribuitorilor, trimitechestii at tataia.net, unde oricine poate trimite într-adevăr orice. Lucrarea se numeşte Spiritul florilor şi este realizată de Sergiu Sas.
TATAIA #3 a fost lansată cu ocazia vernisajului Omul sfinţeşte locul dar năravul ba, o expoziţie colectivă cu participarea unei selecţii de artişti care au publicat lucrări în cele trei numere ale revistei, un walk-in magazine în care au intrat şi au simţit live atmosfera TATAIA peste 250 de cititori.
Promovarea creativităţii de orice tip, una dintre caracteristicile TATAIA, a fost susţinută prin alăturarea unor artişti cu semătură care lucrează cu medii foarte diverse, cu ilustratori, creativi şi oameni pasionaţi de vizual şi experiment.
Pe lângă cei menţionaţi mai sus, în numărul 3 al revistei au mai contribuit:
Adam Hyde, Adrian Sandu, Alex Molico, Alex Patatics, Alexandra Maftei, Alexander Tinei, Ana Blejanu, Ana Elefterescu, Andra Matzal, Andreea Curt, Andrei Crişan, Andrei Egli, Andrei Ivănescu, Anna Florea, Bogdan Neagu, Claudia Rista, CmV, Codin Orăşeanu, Color Nurse, Constantin Vică, Corina Radu, Cornelia Varlam, Cristian Prandea, Cristian Radu, Dana Penea, Delia Oniga, Exay Bachay, Gareth Martin, Geosab, George Crângaşu, Ghica Popa, Gruia Bădescu, Horia Precup, Ileana Cecanu, Ioana Blănaru, Irina Bako, Iulia Tomescu, Jane Neal, Justin Pickard, Lidia Coloji, Lana, Loredana Barbu, Marlene Stanciu, Micky Vasiloi, Mihaela Michailov, Mihaela Precup, Mihai Bâgu, Mihai Dobre, Mihai Mihalcea, Mircea Pop, Mircea Toma, Miruna Vasilescu, Mitoş Micleuşanu, Oana Damian, Olivia Safer, Paul Dunca, Peca Ştefan, Raluca Boboc, Răzvan Roşca, Rucsandra Pop, Sandra Ghiţescu, Ştefan Lucuţ, Valentina Iancu, Vlad Ioan Tăuşance.
De la bun început, revista TATAIA s-a declarat purtător de viziuni personale asupra lumii înconjurătoare şi prin asta, o reflecţie fragmentată dar în acelaşi timp unitară şi diversă asupra realităţii. Ajunsă la numărul 3, TATAIA reuneşte toate aceste realităţi subiective într-un sistem din ce în ce mai închegat, mai complex, reuşind o imagine de ansamblu mai generoasă în particularităţi.
Puteţi răsfoi un sample din TATAIA #3 pe tataia.net/vizual/tataia-3
TATAIA este editată de Asociaţia NOI FACEM BINE, apare bianual, într-un format grafic şi editorial liber şi creativ, pe 200 de pagini, aproximativ 1 kg de cultură contemporană românească. Mai multe pe tataia.net