Albert Nobbs este majordom într-un hotel high-class, are chipul inexpresiv, vocea guturală, vorbeşte doar când este strict necesar şi încearcă să treacă neobservat de fiecare dată. Singura preocupare cu adevărat importantă pentru Nobbs este să-şi îndeplinească în mod favorabil sarcinile zilnice.
Interesul pentru personajul Albert Nobbs se declanşează în momentul în care forţat să doarmă alături de Hubert Page (o femeie care îşi părăseşte soţul violent şi care optează de asemenea să trăiască sub o falsă identitate masculină), un zugrav venit să reamenajeze câteva din încăperile hotelului, îşi vede secretul deconspirat într-o împrejurare puerilă: pe dinăuntrul costumului de majordom se ascunde un trup de femeie. Formidabila scenă cu Nobbs chircit în colţul unui perete implorând să nu fie demascat aminteşte de personajele puse la colţ din lucrările artiştilor Martin Kippenberger sau Paul McCarthy.
Povestea femeii fără nume care se ascunde sub masca Albert Nobbs este spusă pe scurt: o fată provenită dintr-o familie bună este abandonată într-un orfelinat, dar ajunge pe stradă după ce părinţii săi decedează. La scurt timp este violată şi riscă să devină victimă a unui trai mizer şi fără de speranţă. Singura oportunitate de a se sustrage unei astfel de vieţi deplorabile la o vârstă atât de fragedă este încercarea de a obţine o slujbă într-un hotel. Cu întreaga feminitate încorsetată în haine masculine, Albert Nobbs reuşeşte să treacă drept bărbat şi să obţină postul. Din acel moment, corpul femeiesc devine o povară care trebuie păstrată în tăcere şi uitată pentru totdeauna, dacă este posibil.
Alegerea lui Nobbs de a-şi trăi viaţa de unul singur se preface în praf din momentul în care calcă pragul casei zugravului Page şi descoperă că acesta are o existenţă fericită alături de o croitoreasă minionă. Uluit de această situaţie paradoxală, aproape imposibil de închipuit, imaginaţia lui Nobbs făureşte tot mai insistent posibilitatea de a-şi întemeia o familie şi de a porni o afacere proprie, o tutungerie unde să servească chiar femeia care-i va deveni soţie.
Hotărât să se descotorosească de traiul solitar Nobbs face o pasiune pentru Helen (interpretată de Mia Wasikowska, cunoscută pentru rolurile din Alice in Wonderland în regia lui Tim Burton, The Kids Are All Right sau în recenta ecranizare a poveştii de dragoste a guvernantei Jane Eyre), o frumoasă menajeră care lucrează în acelaşi hotel cu el. Puţinele date-uri dintre cei doi sunt atât de ridicole şi penibile încât devin sfâşietoare. Atât Helen, cât şi Nobbs depun un efort silit (Helen este silită de Joe, iar Nobbs este silit de propriile idealuri şi nevoi) pentru a încerca să treacă drept fireşti întâlnirile lor nefireşti.
Albert Nobbs este interpretat impecabil de Glenn Close, nominalizată la categoria Cea mai bună actriţă în rol principal la Premiile Oscar 2012, alături de Meryl Streep pentru rolul din The Iron Lady şi Michelle Williams pentru interpretarea din pelicula My Week with Marilyn. Chiar dacă nu a reuşit să obţină trofeul, cu siguranţă rolul din Albert Nobbs va rămâne unul de referinţă pentru cariera actriţei.
Atât criticii, cât şi publicul şi-au pus întrebarea dacă Albert Nobbs este un film cu tematică gay. Prezentat sub această formă în multe review-uri, pelicula lui Rodrigo García a dat naştere unor false controverse. Albert Nobbs este un film lipsit de latura sexuală, singura atingere fizică dintre Nobbs şi Helen fiind încercarea rizibilă de a se săruta, când Nobbs îşi manifestă sentimentele de dragoste printr-un sărut pe obraz. Sexul nu intră în lumina reflectoarelor în acest film. Pentru viaţa la care Nobbs a aderat cu mulţi ani în urmă, alăturarea sa lângă o femeie este pur şi simplu mai sigură decât alăturarea lângă un bărbat, aşa cum ar fi natural după normele sociale. În cele din urmă, dorinţele fantasmagorice ale lui Nobbs sunt de a trăi ca un om, de a avea parte de confort şi afecţiune, iar ceea ce o femeie nu putea obţine în acea perioadă decât prin căsătoria cu un bărbat înstărit, Nobbs obţine devenind prin travesti bărbat.