Nu sunt foarte sigur că regia pe care o fac actorii cu personalitate este altceva decît o discretă reproducere a propriei lor arte scenice. Într-adevăr, în spectacolul cu Cerere în căsătorie şi Ursul de Cehov, topite într-un singur text, Poiana boilor, pe care Teatrul de Comedie l-a prezentat recent în sala Atelier, Horaţiu Mălăele, regizor de data asta, cam scoate capul pe după altfel admirabilii interpreţi, şi ca actor.
Mijloacele lui scenice, alternanţa de violenţă şi linişte amăgitoare, sunt cadrul în care Eugen Racoţi, Delia Seceleanu, altminteri extrem de mobili şi de convingători în spectacol, dar şi Şerban Georgevici îşi fac jocurile. Dragoş Hulubă, în schimb, debutează cu un vag aer de Dan Puric, regăsindu-şi personajul pe alte coordonate, originale, ulterior. Ca să nu fiu nedrept, actorii primesc o bună pistă de manifestare a propriilor virtualităţi, pe care o urmează stîrnind deliciul asistenţei.
Am remarcat personalitatea puternică, registrele diverse, alternanţele de stări savant distribuite pe parcursul spectacolului, la Delia Seceleanu, dar şi felul atît de original în care îşi joacă personajul Eugen Racoţi. Mai palid mi s-a părut Şerban Georgevici, cu tresăriri interesante pe alocuri, efectele rezultînd din aceeaşi alternanţă bruscă a stărilor. Spectacolul este conceput prin îngroşarea caracterelor, regizorul caricaturizînd personaje, stări şi situaţii, ceea ce dă originalitatea sa.
Cuplarea celor două texte suferă în momentul trecerii de la unul la altul o scurtă sincopă, recuperată repede însă. Costumele sunt cam exagerate, autoarea, Janine, încercînd să urmeze concepţia regizorală, ceea ce ni se pare că n-a reuşit. Finalmente rezultă un spectacol antrenant şi dinamic, cu priză la un public divers, atîta cît poate să intre în mica sală Atelier de la Teatrul de Comedie.