Vreme de o săptămână, publicul cinefil care nu a ajuns la Mediaş - unde s-a desfăşurat festivalul - la începutul lunii septembrie 2012, va avea ocazia să vadă cele mai bune filme din Europa Centrală, reunite în secţiunea competitivă formată din câştigătoarele premiilor naţionale anuale acordate de fiecare dintre ţările participante Cehia, Slovacia, Austria, Ungaria, România, Polonia şi Slovenia. Reamintim pe această cale că secţiunea a fost câştigată fără drept de apel de filmul polonez Rosa, in regia lui Wojciech Smarzowski - în timp ce Premiul pentru regie i-a fost acordat lui Matej Minac, pentru filmul slovac Nicky's Family, iar Premiul special al juriului a revenit filmului românesc Crulic, drumul spre dincolo, în regia Ancăi Damian.
Pe lângă competiţia oficială, pasionaţii de cinema vor avea ocazia să vadă o serie "bonus" de producţii din acelaşi spaţiu geografic, filme selecţionate în cele mai importante evenimente de profil din Europa şi nu numai, programul Ţară invitată: SUA - Artişti români la Hollywood (Edward G. Robinson, Jean Negulesco, Johnny Weissmuller, Harvey Keitel), cele două portrete dedicate regizorului şi scenaristului armean Serghei Paradjanov şi scenaristului român Răsvan Popescu, sau secţiunea specială Selecţia Preşedintelui.
Cele trei filme difuzate în cadrul portretului Serghei Paradjanov sunt Shadows of Forgotten Ancestors (1964), bazat pe romanul scriitorului ucrainean Mykhailo Kotsiubynsky, un portret detaliat al culturii ucrainene huţul, din care nu lipsesc nici indiciile privind duritatea vieţii în zona carpatină, nici trimiterile la frumuseţea tradiţiilor, muzicii, costumelor şi dialectului huţul, The Color of Pomegranates (1968), o biografie mai degrabă vizual/poetică decât literară a vieţii trubadurului armean Sayat-Nova şi Ashik Kerib (1988), inspirat de povestirea omonimă scrisă de Mihail Lermontov şi dedicat bunului prieten al regizorului, Andrei Tarkovski.
Portretul Răsvan Popescu include trei filme ce provin din perioade diferite ale creaţiei sale, dar au în comun atenţia pentru detaliile cele mai mărunte ce compun viaţa banală a unor oameni simpli, iluştri anonimi care, în fapt, ascund ambiţii (cel mai adesea, perfect justificate) de eroi: Prea târziu (1996, regia Lucian Pintilie), Noro (2002, regia Radu Gabrea) şi Ceva bun de la viaţă (2011, regia Dan Piţa).
Cea de-a doua ediţie MECEFF - Mediaş Central European Film Festival, 2012, este organizată de Ecran Cinema Management, Primăria Mediaş, CNC, Regiunea Tarnavelor şi Ministerul Culturii.