Pe fundalul unei Americi atemporale, Henry (Gattlin Griffith) trăieşte alături de mama sa, Adele (Kate Winslet), agorafobă şi depresivă în urma unui divorţ obsedant şi dureros. Cineastul face o radiografie a societăţii americane, văzută prin ochii unui băiat, silit de viaţă să devină "bărbatul casei" până la momentul apariţiei lui Frank, un evadat ce fusese condamnat pentru crimă. Povestea va glisa permanent între doi poli - între profunzime şi aparenţă, între prezent şi trecut, între seducţie şi repulsie, între realitate şi iluzie.
Dragostea şi furia se vor contopi în această poveste, cu parfum sudist de altădată şi cu subtile nuanţe de sindrom Stockholm. Apariţia intempestivă a lui Frank bulversează viaţa din casa femeii copleşite de un trecut împovărat de neîmpliniri. Hazardul oferă adeseori întâlniri ieşite din comun. Frumoasa Adele se vede tulburată de întâlnirea cu acest necunoscut. În egală măsură, nou-venitul va juca un rol decisiv şi-n viaţa adolescentului, ce va deveni conştient de propria-i sexualitate odată cu evoluţia relaţiilor dintre Frank şi Adele. În centrul poveştii se va situa legătura cvasi-freudiană dintre cele trei personaje, sexualitatea latentă sau reală, conştientă sau inconştientă. Pe măsură ce relaţia dintre fostul deţinut şi mama solitară a adolescentului înaintează, Henry îşi descoperă propria identitate şi cunoaşte stări contradictorii - de atracţie şi de repulsie faţă de Frank.
Această povestire, văzută prin prisma unui adolescent, îi lasă realizatorului posibilitatea de-a nuanţa stările personajelor aduse pe ecran. Astfel, Frank (Josh Brolin) este înfăţişat, rând pe rând, ca o bestie, o figură paternală, un amant înfocat, dar şi un om lovit, cu inima frântă. Contrastul dintre diferitele ipostaze poate fi observat în percepţiile tânărului, ba speriat, ba cucerit de acest bărbat ivit pe neaşteptate în viaţa sa. Dexteritatea lui Frank în bucătărie îl transformă într-un adevărat maestru-vrăjitor, atât în faţa băiatului, cât şi a mamei sale. Forţa şi senzualitatea reunite în scena în care bărbatul prepară o tartă cu peşte naşte o puternică admiraţie, vizibilă pe chipurile lui Henry şi Adele.
Gelozia oedipiană a tânărului fragilizează echilibrul acestei celule familiale; apropierea de noua sa colegă de clasă trezeşte instinctul de putere şi de manipulare. Recucerirea atenţiei mamei sale se-nsoţeşte cu tentaţia denunţului. Realizatorul îmbină sexualitatea cu instinctele primare pentru a releva mecanismele individualizării şi pentru a crea tensiunea dramatică.
În compania lui Josh Brolin, Kate Winslet excelează în rolul (plin de nuanţe) femeii fragile, aflate la capătul răbdării. Actriţa discretă şi delicată este de nerecunoscut când aduce nebunia într-o primejdioasă vecinătate. În partitura ei, se pot regăsi toate nodurile dramatice ale poveştii. Jason Reitman refuză ironia şi distanţarea, de aceea filmul are un farmec retro de necontestat, iar regia aminteşte de cinema-ul hollywoodian clasic. Realizatorul filmului Up in the Air (2009) oferă, odată cu "ultimele zile ale verii" din Labor Day, o romanţă cinematografică plină de melancolie şi punctează importanţa familiei.
Labor Day narează povestea a patru zile din viaţa unei femei, dar lasă loc emoţiei şi sentimentelor delicate într-o poveste înfocată, din spatele unor uşi închise.
Regizor: Jason Reitman
Scriitor: Joyce Maynard / Scenarist: Jason Reitman / Compozitor: Rolfe Kent / Operator: Eric Steelberg / Producător: Helen Estabrook, Lianne Halfon, Jason Reitman, Russell Smith / Monteur: Dana E. Glauberman
Distribuţia: Kate Winslet (Adele), Josh Brolin (Frank), Tobey Maguire (Henry Wheeler), Gattlin Griffith (Henry Wheeler), Brooke Smith (Evelyn), Alexie Gilmore (Marjorie), Clark Gregg, James Van Der Beek
Premii, nominalizări, selecţii: Globurile de Aur (2014) - Cea mai bună actriţă într-o dramă, nominalizată: Kate Winslet