februarie 2015
Wish I Was Here
Wish I Was Here / Rolul vieţii mele, comedia regizată de Zach Braff (Garden State, Chicken Little, Oz the Great and Powerful), a avut premiera în România vineri, 13 februarie 2015. Distribuit de Independenţa Film. Plasat pe o platformă online destinată strângerii de fonduri prin donaţii, filmul a reuşit să adune în numai trei zile suma de 2 milioane USD. După o lună se strânseseră 3,1 milioane USD, adică jumătate din bugetul filmului. Susţinătorii de pe internet au putut, în funcţie de mărimea contribuţiei, fie să viziteze platoul de filmare, să ia masa cu vedetele, să dea numele unui personaj sau chiar să apară cu o replică în film.

 
Iniţial, după ce a fost gata scenariul, fraţii Zach şi Adam Braff au avut o serie de întâlniri pentru a găsi finanţare întregului proiect. În urma acestora s-a conturat din ce în ce mai clar ideea îngrijorătoare că aceşti sponsori nu-l vor lăsa pe regizorul Zach Braff să aibă ultimul cuvânt în ceea ce priveşte the final cut, varinta finală a filmului, cea pe care o vedem în cinematografe. Aşa că povestea lor din Los Angeles ar fi riscat să fie filmată prin Atlanta sau Vancouver. "Din cauza taxelor mari, filmările în L.A. au devenit o raritate", spune regizorul. "Or unul dintre personajele din filmul nostru este chiar oraşul Los Angeles". Atunci, unul dintre producători (Stacey Sher) a venit cu ideea de a apela la platforma online Kickstarter.com.
 
"M-am implicat în chestia asta cu Kickstarter pentru că şi mie îmi plac gadget-urile, inovaţia, internetul. În fond, pe net e ca la un pitch: îţi prezinţi ideea publicului, iar acesta spune DA sau NU", declara regizorul Zach Braff. După primele 48 de ore a venit şi răspunsul. Mult peste aşteptări. Reacţia publicului a contat mult pentru echipă: "Am simţit că de-acum încolo va trebui să returnăm un produs pe măsură celor care au crezut şi investit în noi".


Din acel moment, unul din coproducători (Coco Francini) a primit sarcina de a avea grijă mereu de susţinătorii din online ("backers"). "I-am zis lui Coco, care a gestionat tot proiectul pe online, să-i aibă tot timpul în minte pe fani. Am vrut să facem astfel încât noi am fi recepţia celui mai de lux hotel, iar aceşti oameni ar fi musafirii noştri".
 
200 USD să-ţi vezi numele în film, 10.000 USD să joci
 
În funcţie de suma donată online, susţinătorii Wish I Was Here, "the backers", au putut fie vizita platoul de filmare, asculta primii coloana sonoră online, primi tricouri personalizate, postere cu autograf sau chiar scaune regizorale imprimate cu logo-ul filmului. Au putut pune primii întrebări la Q&A-urile de după proiecţii, au putut vedea primii versiunea finală, înainte de premieră.
 
400 de fani care au donat câte 200 USD şi-au putut vedea numele în film, scris "întâmplător" pe un zid plin cu grafitti. 70 au primit prin mail câte un fişier mp3 (audio) în care regizorul Zach Braff citea un text trimis de fan. Pentru 500 USD au primit un mpeg (video) similar.

Pentru 1.000 USD s-au trimis invitaţii la premiera din marile oraşe. Plus invitaţii la after party-uri. Pentru 7.000 USD cineva a dat numele unui personaj din film. Cei care au dat câte 10.000 USD au fost invitaţi pe platou, au fost machiaţi, îmbrăcaţi, au primit o replică şi au apărut într-o scurtă secvenţă în film.
 
Mai multe amănunte despre Zach Braff şi ideea din spatele filmului său aici: http://bit.ly/WishIWasHere_detalii
 
Cazarea, acasă la regizor. Costumele, marca "Din debara"
 
Până la urmă, comedia s-a filmat la Los Angeles în cinci săptămâni. Nici un singur cent nu s-a cheltuit fără cap. În loc de hotel, unii dintre actorii din afara statului au stat chiar acasă la regizor, la Zach. Garderoba a fost în mare pare constituită din propriile lor haine. "Eu unul mi-am ales toate hainele pentru film în cel mult o oră", spune Braff.
 
"Prefer ritmul filmelor independente", spune şi actriţa Kate Hudson. "Ca în orice, şi când eşti actor este foarte important avântul. Începi să te cam leneveşti când începi să stai cam degeaba prin jurul platoului de filmare. Când bugetul filmului e mic trebuie să te mişti repede. Nu e o grămadă de lume care să te aştepte prin camioane. Nu ai nici dive în platou".

Pentru Kate Hudson, o bună prietenă a regizorului, să-l vadă pe Zach regizând acest film a fost ca ca o recompensă. "Îmi place când prietenii îşi manifestă creativ dorinţele şi visele. Când auzi despre cineva că povesteşte despre ce şi-ar dori să facă peste ani şi apoi te trezeşti că lucrul ăsta chiar se întâmplă, iar tu chiar faci parte din el, simţi că eşti foarte mândru de acel prieten".
 

Wish I Was Here / Rolul vieţii mele este povestea lui Aidan Bloom (rol interpretat chiar de Zach Braff), un actor, tată şi soţ care se trezeşte deodată pus în faţa unor probleme ce îl fac să îşi reexamineze viaţa, cariera şi familia.
 
Pe lângă Zach Braff (regizor, actor, scenarist şi producător), în distribuţie îi veţi putea recunoaşte pe copiii Joey King (Crazy, Stupid, Love, Oz the Great and Powerfull), Pierce Gagnon (Looper, Rio 2) şi pe actriţa nominalizată la Oscar şi care a câştigat Globul de Aur pentru Almost Famous în 2000, Kate Hudson (Almost Famous, How to Lose a Guy in 10 Days).
 
Buget: 6 milioane USD
Durata: 109 min.
 
--------------------------------
 
Wish I Was Here / Rolul vieţii mele este adus în România de Independenţa Film, casă de distribuţie care promovează filme independente de referinţă, de nişă sau câştigătoare ale unor premii internaţionale prestigioase.

Independenţa Film a distribuit pelicule ca Mommy, Deux jours, une nuit, La grande bellezza, Nymphomaniac, La vie d'Adèle, Jagten / Vânătoarea, Amour, Todo sobre mi madre, Trainspotting, Melancholia, Le fabuleux destin d'Amélie Poulain, In The Mood for Love, Vicky Cristina Barcelona, Dogville etc.
--------------------------

Referinţe online:

Independenţa Film - pe Facebook
Independenţa Film - site oficial
Independenţa Film - pe YouTube

©WildBunch

Regia: Zach Braff Cu: Zach Braff, Josh Gad, Ashley Greene, Kate Hudson, Joey King, Pierce Gagnon

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus