World Press Photo, cea mai puternică expoziţie mondială de fotojurnalism, vizitată de peste 3,5 milioane de oameni în fiecare an, ajunge la Bucureşti pe 7 mai 2015, prin eforturile Fundaţiei Eidos.
5.692 de fotoreporteri şi fotografi din 131 de ţări au participat la ediţia 2014 a competiţiei WPP, expoziţia aducând publicului român selecţia celor mai valoroase fotografii documentare din cele 97.912 imagini înscrise în concurs. Ediţia 2015 aduce şi o nouă categorie, Long Term Projects, ce s-a dovedit foarte populară încă din faza înscrierilor, adunând 14.583 imagini.
Marele câştigător al competiţiei, "Fotografia Anului 2014", semnată de fotograful danez Mads Nissen, va fi expusă în Bucureşti alături de cele peste 100 de fotografii selectate de către juriul independent al competiţiei.
"Am adus WPP în România cu misiunea de a inspira interesul românilor pentru fotografie ca artă. În 2014, peste 48.000 de oameni ne-au vizitat expoziţia şi ambiţia ne-a crescut: anul acesta aşteptăm 100.000 de oameni. Vrem să-i ajutăm pe români să-şi facă din consumul de artă, nu numai fotografie, un obicei. Ne dorim ca publicul WPP să aibă parte de o nouă experienţă în 2015, selecţia fotografiilor este una cu totul specială care aduce noi subiecte în discuţie. Odată cu ediţia 2015, ne-am propus să începem transformarea WPP din expoziţie într-o platformă de evenimente culturale. Vă aşteptăm cu proiecţii de filme şi sesiuni ShortsUp!", spune Cristian Movilă, Preşedintele Fundaţiei Eidos.
Programul expoziţiei:
Pentru al patrulea an consecutiv, expoziţia, organizată de Fundaţia Eidos, va fi deschisă publicului între 8 şi 29 mai 2015, în Piaţa Universităţii.
Luni până joi de la 11:00 la 21:00;
Vineri de la 11:00 la 22:00;
Sâmbată şi duminică de la 10:00 la 22:00.
Vedeţi o selecţie din fotografiile acestui an pe LiterNet în galeria de mai jos (până la finalul expoziţiei, în fiecare zi se va adăuga acestei galerii câte o nouă fotografie) :
Parteneri media: Pro TV; RFI; Evenimentul Zilei; Cosmopolitan; National Geographic; Beau Monde; Esquire Special; Marie Claire; Hotnews; Paginademedia; Revista Tango Marea Dragoste; 9Am; Liternet; Modernism; Markmedia; AdHugger; Artline.ro; Iqool; Redactia4fun; Revista LZR; Teen Press; Veiozaarte.ro; Vernisaje.com; Vinsieu.ro; Urbo.ro; Radardemedia.ro.
Despre WPP
Expoziţia călătoreşte în întreaga lume, în peste 100 de locuri din peste 45 de ţări, fiind vizitată de peste 3,5 milioane de oameni la fiecare ediţie.
Fotografiile câştigătoare au fost alese de către un juriu internaţional independent format din 19 experţi, al cărui preşedinte a fost Michele McNally, Director of Photography şi Assistant Managing Editor la The New York Times.
Expoziţia WPP este o iniţiativă a World Press Photo Foundation, fondată în anul 1955 în Olanda, şi activează ca organizaţie independentă, non-profit, cu sediul în Amsterdam. Competiţia a debutat în 1955, când 42 de fotografi din 11 ţări au înscris peste 300 de fotografii pentru jurizare.
În 2012, expoziţia a fost readusă pentru prima dată la Bucureşti, după 18 ani de absenţă, prin eforturile Fundaţiei Eidos, care a organizat expoziţia şi în anii consecutivi următori.
Fundaţia Eidos a fost înfiinţată în 2009 de artistul Cristian Movilă, pentru a declanşa potenţialul comunităţilor creative din România, prin promovarea exprimării artistice proaspete. Fundaţia îşi propune să inspire şi să susţină iniţiativele artistice contemporane româneşti, contribuind astfel la dezvoltarea societăţii. Proiectele Fundaţiei Eidos încurajează creativitatea, având încredere în rolul de pionierat al artiştilor români - acela de a păstra proaspătă expresia artei ca instrument de exprimare personală şi schimbare socială.