Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Cronici film  Sageata  Paradise Hills

Articol publicat exclusiv pe LiterNet.ro

Despre feminitate în lumea cinematografică - Paradise Hills


octombrie 2019
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Paradise Hills, lungmetrajul de debut al regizoarei spaniole Alice Waddington, va fi lansat pe 25 octombrie 2019 în cinematografele româneşti, la 10 luni după premiera mondială care a avut loc în ianuarie la festivalul de la Sundance. Cele 95 de minute ale peliculei propun o poveste stranie, un melanj de basm şi povestire ştiinţifico-fantastică. Personajul principal, Uma (Emma Roberts), este o tânără inteligentă şi determinată, care refuză o căsătorie menită să îi aducă siguranţa financiară şi un statut social privilegiat. Ca urmare a refuzului, mama sa o înscrie într-un centru educaţional amplasat pe o insulă, numit "Paradise Hills".

Cu toate că noile sale colege de cameră, Chloe (Danielle Macdonald) şi Yu (Awkwafina), nu par a da semne de îngrijorare, Uma resimte, de la bun început, atmosfera întunecată din noul său cămin. Singură, vedeta pop Amarna (Eiza González) intuieşte că instituţia de pe insula paradiziacă nu este chiar ce pare a fi şi încearcă să o ajute pe Uma să evadeze. Dar secretele din Paradise Hills sunt mult mai întunecate decât şi-ar putea imagina cele două fete, iar obstacolele pe care le întâmpină nu sunt deloc uşor de depăşit.

Cu ajutorul unei distribuţii preponderent feminine (Milla Jovovich e remarcabilă în rolul Ducesei, administratoarea şcolii), Alice Waddington, care, alături de regie, semnează, împreună cu Brian DeLeeuw şi Nacho Vigalondo, şi scenariul, abordează teme precum egalitatea genurilor, statutul femeii şi percepţia acesteia în societate. O lume doar în aparenţă paradisiacă este populată de personaje cu tuşe de comportament aflate la limita dintre malefic, absurd şi infantibilitate. Scenografia combină elemente de tehnologie avangardistă, specifică producţiilor SF, cu decorurile de epocă.

Simbolurile abundă: un carusel cu holograme amplasat într-o veche biserică, un şarpe de piatră urcă pe braţul unei statui, florile sunt permanent înflorite. Paradise Hills defineşte un spaţiu ambivalent, strălucitor la suprafaţă, tenebros în fapt. Numele personajului principal, Uma, îşi are originea în mitologia hindusă, unde este zeiţa dragostei, fertilităţii şi familiei. Cunoscută şi sub numele de Parvati, Uma a fost iniţial o pământeană, devenind deitate după unirea cu Shiva, "Marele Zeu". Asemeni zeiţei hinduse, personajul central al filmului se află într-un un proces de maturizare / "deificare".

În acelaşi timp, filmul vorbeşte despre idealurile tinerilor de astăzi, puternic influenţate de ipostazele fericirii / perfecţiunii promovate pe reţelele de socializare, în filmele, muzica şi cultura epocii. Falsul paradis ecranizat de Alice Waddington avertizează asupra vulnerabilităţii unei lumi bazate pe imagini înşelătoare, minuţios cosmetizate, ce cultivă ignoranţa şi superficialitatea, propunând o ficţiune, un basm SF, în locul cunoaşterii, al realităţii, al adevărului.

(Kassandra Veress este elevă la Colegiul Naţional "Dr. Ioan Meşotă" Braşov)




 Toate articolele despre Paradise Hills


0 comentarii

Click pentru a mări imaginea


Resurse

Sageata Alte linkuri: imdb.com
 Alte articole de Kassandra Veress


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected]. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer