Cu toate că noile sale colege de cameră, Chloe (Danielle Macdonald) şi Yu (Awkwafina), nu par a da semne de îngrijorare, Uma resimte, de la bun început, atmosfera întunecată din noul său cămin. Singură, vedeta pop Amarna (Eiza González) intuieşte că instituţia de pe insula paradiziacă nu este chiar ce pare a fi şi încearcă să o ajute pe Uma să evadeze. Dar secretele din Paradise Hills sunt mult mai întunecate decât şi-ar putea imagina cele două fete, iar obstacolele pe care le întâmpină nu sunt deloc uşor de depăşit.
Cu ajutorul unei distribuţii preponderent feminine (Milla Jovovich e remarcabilă în rolul Ducesei, administratoarea şcolii), Alice Waddington, care, alături de regie, semnează, împreună cu Brian DeLeeuw şi Nacho Vigalondo, şi scenariul, abordează teme precum egalitatea genurilor, statutul femeii şi percepţia acesteia în societate. O lume doar în aparenţă paradisiacă este populată de personaje cu tuşe de comportament aflate la limita dintre malefic, absurd şi infantibilitate. Scenografia combină elemente de tehnologie avangardistă, specifică producţiilor SF, cu decorurile de epocă.
Simbolurile abundă: un carusel cu holograme amplasat într-o veche biserică, un şarpe de piatră urcă pe braţul unei statui, florile sunt permanent înflorite. Paradise Hills defineşte un spaţiu ambivalent, strălucitor la suprafaţă, tenebros în fapt. Numele personajului principal, Uma, îşi are originea în mitologia hindusă, unde este zeiţa dragostei, fertilităţii şi familiei. Cunoscută şi sub numele de Parvati, Uma a fost iniţial o pământeană, devenind deitate după unirea cu Shiva, "Marele Zeu". Asemeni zeiţei hinduse, personajul central al filmului se află într-un un proces de maturizare / "deificare".
În acelaşi timp, filmul vorbeşte despre idealurile tinerilor de astăzi, puternic influenţate de ipostazele fericirii / perfecţiunii promovate pe reţelele de socializare, în filmele, muzica şi cultura epocii. Falsul paradis ecranizat de Alice Waddington avertizează asupra vulnerabilităţii unei lumi bazate pe imagini înşelătoare, minuţios cosmetizate, ce cultivă ignoranţa şi superficialitatea, propunând o ficţiune, un basm SF, în locul cunoaşterii, al realităţii, al adevărului.
(Kassandra Veress este elevă la Colegiul Naţional "Dr. Ioan Meşotă" Braşov)