ianuarie 2006
Nouvelle-France
Distribuţie: Noémie Godin-Vigneau, David La Haye, Juliette Gosselin, Sébastien Huberdeau, Gérard Depardieu
Regie: Jean Beaudin
Scenariu: Pierre Billon
Imagine: Louis De Ernsted
Montaj: Jean-François Bergeron & Yves Langlois
Costume: François Barbeau
Muzica: Patrick Doyle

Sinopsis

Având drept fundal un decor istoric impresionant, Nouvelle-France este o poveste epică despre dragoste pătimaşă, destin şi voinţă....

1758-61: o perioadă turbulentă, marcată de colapsul Noii Franţe şi de apariţia regimului britanic. O epocă a pasiunilor. Această tragică poveste de iubire între o tânără ţărancă care trăieşte lângă fluviul St. Laurent şi un aventurier fermecător se bazează pe o poveste adevărată. Pe măsură ce fascinanta lor poveste avansează, supusă capriciilor destinului, ea înfăţişează o altă istorisire, care a fost scrisă de mii de ori: cea a părăsirii Canadei de către Franţa.

Francois le Gardeur este un bărbat îndrăzneţ, un adevărat aventurier. Îşi respinge familia, pe care o consideră prea burgheză, preferând să rătăcească prin păduri şi să trăiască alături de băştinaşii amerindieni (numiţi "sălbatici"de către colonişti). Întors de la vânătoare, se grăbeşte să ajungă la Quebec. Dar e prea târziu: tatăl său murise cu trei zile înainte, lăsându-i fiului său o moştenire care-i va aduce mai multă nefericire decât bucurii. Le Gardeur va descoperi că tatăl său făcea tot felul de afaceri necurate cu intendentul Bigot. Escrocheria lor financiară va contribui în cele din urmă la căderea Noii Franţe. A doua zi după ce a revenit în sânul familiei, Le Gardeur o întâlneşte în piaţă pe Marie-Loup, fiica morarului Carignan. E dragoste la prima vedere. Marie-Loup este o tânără energică, în ciuda originilor ei modeste şi a epocii în care trăieşte. Atitudinea ei care refuză să se supună convenţiilor este criticată de preotul Blondeau, chiar dacă mustrările lui sunt pline de indulgenţă, căci sărmanul om o iubeşte în secret. Iar prietenia ei cu "sălbaticii"nu este deloc pe gustul localnicilor - se spune despre ea că ar avea puteri vrăjitoreşti, deoarece se foloseşte de reţetele vracilor pentru a-i vindeca pe cei bolnavi.

Credinţă. Uitare de sine. Puterea de a crede în dragostea adevărată de a abandona o ţară, o femeie. Tăria preotului, care le rezistă invadatorilor făcându-i să creadă că le este prieten. Credinţa lui Marie, care va renunţa la toate. Credinţa lui Le Gardeur, care şi el va lăsa totul în urmă. Abandonarea Noii Franţe de către ţara mamă. Personajele sunt exponenţiale. Le urmărim cu sufletul la gură, îşi trăiesc pasiunile chiar în faţa noastră. Nu vrem să-i vedem cum mor, nu vrem ca ei să ne abandoneze. Avem încredere, în cele din urmă dragostea va învinge. Sau poate nu... Iar istoria apare şi ea în fundal. Temele rezonează prin ea. Ne copleşesc cu splendoarea lor, cu puterea de care dau dovadă. Este aproape o trădare.



Noua Franţă- impozanta frescă istorică a lui Jean Beaudin

Produs de Richard Goudreau, acest film propune o poveste de iubire care se desfăşoară în plin tumult politic şi social, definitoriu pentru viitorul strămoşilor canadieni.

Tânărul şi aventurosul François Le Gardeur (David La Haye) preferă să hoinărească prin păduri, în loc să stea alături de familia sa, aflată la Québec. Întâlnirea sa cu Marie-Loup (Noémie Godin-Vigneau), fiica morarului, bănuită de vrăjitorie, va sta la începutul unei pasiuni tumultuoase. Dar istoria este şi ea prezentă: englezii sunt pe punctul de a instaura un nou regim, care nu va lăsa loc de vise sau pasiuni acestor francezi abandonaţi de ţara lor natală.

Nouvelle-France este îndeplinirea unui vis de-acum cinci ani, împărtăşit de un scenarist pasionat, Pierre Billon, un realizator fascinant, Jean Beaudin, de actori care mai de care mai talentaţi şi de o formidabilă echipă tehnică.

Este o adevărată aventură, cu suişurile şi coborâşurile sale, cu bucuriile şi durerile aferente. Nouvelle-France este un film care vine din suflet.



Notă biografică:

Jean Beaudin, Regizor

Jean Beaudin este unul dintre cei mai importanţi autori canadieni, atât prin diversitatea operelor sale cât şi prin sensibilitatea de care a dat dovadă în transpunerea pe marele ecran a numeroaselor personaje, fie ele istorice sau contemporane. Să ne amintim de marile filme clasice ale cinematografului canadian, precum Being at Home with Claude (Sélection officielle, Cannes 1992); Le Matou (distins cu Premiul Juriului la Festivalul de la Montréal, în 1999, ca şi cu premiul Air Canada pentru cel mai popular film); Mario (distins cu numeroase premii, dintre care trei premii Génie), Cordélia sau J.A. Martin photographe. Filmul său Souvenirs intimes, care-i are în distribuţie pe Louise Portal, Pascale Bussières şi James Hyndman, a câştigat Premiul Publicului (cel mai bun film canadian) la FFM din Montréal, în 1999. De curând, Jean Beaudin a fost nominalizat la Premiul Génie drept cel mai bun regizor pentru filmul său Le Collectionneur, distins şi cu un premiu Jutra în 2003.

Jean Beaudin şi-a făcut simţită prezenţa şi în televiziunea anglofonă, realizând episoade din serialele de succes Big Wolf on Campus, The Hunger şi Mount-Royal.
Regia: Jean Beaudin Cu: Noémie Godin-Vigneau, David La Haye, Juliette Gosselin

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus