Home

Home
Cititi-ne pe FacebookUrmati-ne pe TwitterFeed RSS gratuit

Spacer

Agenda LiterNet  Sageata  Cronici teatru  Sageata  Omul cu floarea în gură

Un actor de mare clasă, la Turda: Marian Negrescu în Omul cu floarea în gură


Făclia, ianuarie 2020
TextText mai micText mai mare
Versiune imprimabila Adauga cu AddThis
Contactele dintre Teatrul "Aureliu Manea" din Turda şi Teatrul Dramatic "Elvira Godeanu" din Târgu Jiu s-au intensificat în ultimul timp devenind o permanenţă cu rezultate îmbucurătoare. Mai mult chiar, manageriatul asigurat de actorul Cătălin Grigoraş, mulţimea premierelor, calitatea spectacolelor, colaborările cu alte instituţii de profil din ţară şi de peste hotare au ridicat mult prestigiul teatrului turdean, asigurându-i notorietatea, astfel că, la 61 de ani de existenţă, ar merita o recunoaştere instituţionalizată la nivel naţional.

Aflat tot la vârsta de 61 de ani, actorul Marian Negrescu de la teatrul din Târgu Jiu, colaborator şi îndrumător, continuă să vină des la Turda să joace în diferite spectacole. Unul dintre acestea este Omul cu floarea în gură de Luigi Pirandello în regia lui Cristian Ioan. Regizorul consideră că este "o reverenţă făcută unui actor excepţional" şi după ce l-ai admirat în multe roluri şi vezi spectacolul invitat la Turda rămâi cu convingerea că aşa este.

Într-un spaţiu sustras aranjamentului clasic, între simboluri cu trimitere la speranţă şi oglindire (o cabină telefonică şi o imensă oglindă rotativă) se derulează fragilul dialog dintre Omul cu floarea şi Clientul rătăcit pe un peron de gară, după ce a scăpat trenul. Dialogul este cutremurat de presentimentul morţii, trăit ca obsesie delirantă cu extensie spre călătoria existenţialistă a omului.

Regizorul dă amploare conţinutului de idei prin supradimensionarea dialogului în proiecţii vizuale elocvente. Onorat să joace în compania lui Marian Negrescu, tânărul Adrian Şerban, Clientul împovărat de cadouri, subliniază inocenţa şi neprevăzutul, alături de apariţiile fugare ale Andreei Chiriţescu / Adelina Puzdrea, evanescente ecouri ale bucuriilor trecute.

Cu talentul şi experienţa unui mare actor, Marian Negrescu îmbracă personajul în sensibilitate şi tandreţe. El transmite o linişte interioară de mare fineţe evocând bucuriile simple ale vieţii în momentele împăcării cu moartea. Căldura comunicării este tonalitatea şi abilitatea cu care şi-a cucerit spectatorii de-a lungul timpului, desigur, copleşitoare şi în acest "cântec de lebădă" oficiat cu dăruire şi pricepere de maestru. Pentru tot ce a făcut Marian Negrescu pe scenă şi în teatrul pus pe picioare de el la Târgu Jiu, scriitorul Ion Cepoi l-a numit Domnul Teatru într-o carte de interviuri cu titlul Dl. Teatru et comp. Denumire pe deplin meritată pentru acest prototip de mare actor ce se confundă adesea cu teatrul însuşi.



 Toate articolele despre Omul cu floarea în gură


0 comentarii

Click pentru a mări imaginea


Resurse

 Alte articole de Adrian Ţion


SCRIEŢI LA LITERNET

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected]. Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet.ro? Îl puteţi introduce aici.


PUBLICITATE




CITIŢI-NE PE FACEBOOK


Spacer Spacer