România Liberă / martie 2006
Realizat după o serie de filmuleţe de desen animat de la MTV, lungmetrajul Aeon Flux vine cu decoruri frumoase, futuriste, cu costume frumoase, futuriste, frizuri aşijderea , cu o acţiune pe care aţi mai văzut-o în zeci de SF-uri (lumea viitorului, după ce a dat un virus şi-a decimat populaţia; guvernul care conduce cu mînă de fier; partizanii care se bat cu guvernul; conspiraţia consilierilor pentru a-l detrona pe conducătorul care, pînă la urmă, nu e rău deloc, plus că se iubeşte cu eroina etc).

Rolul principal e deţinut de Charlize Theron care se mişcă de parcă ar fi pe catwalk (mai ales că are tocuri) şi care, deşi cu părul aranjat altfel de la un cadru la altul, se bate cu toţi şi cu toate, de una singură, pentru a reveni calmă la punctul iniţial- postura în unghi, cu toţii muşchii încordaţi. Theron (deşi are un Oscar pentru rolul din Monster) face un rol deosebit de slab, ceea ce pe de altă parte e de bine, pentru că nu pare la fel de pătrunsă ca Jonny Lee Miller de importanţa filmului.

Cu toate efectele lui speciale, filmările cu încetinitorul, cadrajele căutate şi tot ce vreţi şi ce nu vreţi, filmul pare de departe o reclamă foarte lungă la nişte produse inutile sau un videoclip mult prea lung la o melodie inexistentă. Aeon Flux e realizat de o femeie, Karyn Kusama, ceea ce explică de ce eroina îi bate pe toţi. E, în ultimă extremă instanţă, un film pentru feministele supărate pe tot universul.

Regia: Karyn Kusama Cu: Charlize Theron, Marton Csokas, Jonny Lee Miller, Sophie Okonedo

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus