aprilie 2006
Cu:
Paul Kaye
Beatriz Batarda
Kate Magowan
Mike Wilmot

Regia: Michael Dowse
Scenariul: Michael Dowse
Producători: Allan Niblo / James Richardon
Imaginea: Balazs Bolygo
Scenografia: Paul Burns


 Sinopsis

Producătorii filmelor The Football Factory şi Human Traffic, Paul Kaye, cel care a jucat rolul lui Frankie Wilde, şi regizorul Michael Dowse vă propun o comedie cu nuanţe dramatice: It's All Pete Tong, despre cum se poate face praf peste noapte o pasiune, o avere, un stil de viaţă. Şi despre cum te ridici, te scuturi de praf şi schimbi drumul.

Frankie Wilde e un DJ de geniu. A ajuns în culmea gloriei. Are fani, o soţie trofeu, o vilă trofeu la Ibiza. Viaţa nu poate fi mai frumoasă pentru el. Din păcate, fericirea nu-i perpetuă. Vine ziua în care Frankie descoperă că are soarta lui Beethoven. Nu înseamnă că va compune nouă simfonii, ci că e pe cale să-şi piardă auzul. Şi îl pierde complet. Nu e mare lucru de făcut cu un DJ surd, aşa că tipul dispare. Fără urmă. Nimeni, niciodată nu a mai dat de el.

It's All Pete Tong nu plânge după el. Dimpotrivă, filmul e o comedie. O comedie cu miez amar, neagră. Filmul îmbracă forma unei biografii şi are ca start perioada de mare glorie a muzicianului, după care începe declinul. Interesant, It's All Pete Tong e filmat în întregime la Ibiza, iar pe parcurs apar figuri pasagere, DJ celebri- Lou Hammond, Barry Ashworth, Carl Cox şi Pete Tong.

Ce înseamnă It's All Pete Tong? E o rimă în argoul cockney şi se traduce cu "s-a dus totul de râpă".

Filmul începe cu imaginea unui tip jegos, singuratic, într-o cameră mizeră. Apoi acţiunea se întoarce cu un an înainte, arătându-l pe Frankie Wilde la înălţimea faimei lui, la o petrecere în Ibiza. Cu un contract de înregistrări la mînă, Frankie trăieşte o viaţă opulentă în cele mai tari cluburi de noapte din insulă. Locuieşte într-o vilă splendidă cu o soţie trofeu, Sonya. Sonya este model şi a avut marea calitate de a fi apărut în primul lui videoclip, Rise Again. Cuplul are un fiu, King, care e de fapt rodul unei legături cu un alt bărbat. Cariera lui Frankie e călăuzită de super-impresarul Max Haggar, un tip egoist, fără scrupule.

DJ-ii contemporani îl respectă pe Frankie. Paul van Dyk afirmă "Frankie a fost cu siguranţă cel mai bun. Avea un stil unic, propriu, ştia să creeze acel moment cu mulţimea. Nu cred că un altul mai poate să facă aşa ceva". Lui Frankie, celebritatea i se cam urcă la cap. Alcool, droguri, femei. Adică viaţa tradiţională a unui rock star. Dependent, Frankie se auto-dezmiardă ca un uriaş "Coke Badger". Necazurile lui Frankie încep pe neaşteptate. În timp ce urmărea un meci de fotbal, observă că are tulburări de auz. Lucrează la un nou album, la care are mari întîrzieri, împreună cu doi amici austrieci, Alfonse şi Horst. Cei doi par să aibă înclinaţii mai mult spre metal. Frankie continuă să lucreze la album, să-şi vadă de club. După o serie de incidente, e clar pentru toată lumea, mai puţin pentru Frank, că va surzi. După o noapte groaznică la club, Max are o confruntare cu Frankie.

Impresarul îl convinge să meargă la doctor, ceea ce muzicianul şi face. Doctorul îi spune că şi-a pierdut complet auzul la o ureche, şi că urmează şi cealaltă, în curând. Există şi un remediu. Cu condiţia ca Frankie să renunţe la ce-i place lui mai mult: muzica tare şi drogurile.

În timpul unei şedinţe de înregistrări cu amicii austrieci, o chitară e făcută praf de un amplificator al cărui volum Frankie îl dăduse la maxim. Încercând să asculte la speaker, lovitura îl dă gata pe Frankie, care îşi pierde cunoştinţa. Rămas fără auz şi fără să-şi fi terminat albumul, ce-i mai lipsea? Să fie abandonat de impresar şi de nevasta-trofeu, Sonya. Frankie se închide în casă, pe care o "izolează fonic", mănâncă numai de la fast food şi înghite droguri.

Frankie încearcă să se sinucidă doar ca să realizeze că, de fapt, vrea să trăiască. O întîlneşte pe Penelope, instructorul care-l învaţă să citească de pe buze. Abilitatea i se dezvoltă rapid, la fel ca şi relaţia cu ea. La un moment dat, Frankie descoperă că poate să înţeleagă muzica şi sunetele prin imagini (unde digitale) şi vibraţii. Mixează un album (Hear No Evil) şi i-l trimite lui Max, care rămîne în extaz. Bucuria lui e depăşită doar de vestea că Frankie e complet surd.

Max îl convinge pe Frankie să apară live la Pacha, iar el acceptă, cu reţinere. Dovedeşte că poate mixa şi că e mai bun ca niciodată. După show, Frankie şi Penelope dispar.

La sfîrşitul filmului îi vedem pe cei doi, cu un copil, mergând pe stradă. De nerecunoscut.
Regia: Michael Dowse Cu: Paul Kaye, Beatriz Batarda, Kate Magowan, Mike Wilmot

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus