Așadar Pe drum este un proiect cultural-educativ cu tematică rutieră co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național și implementat de talentații actori ai trupei sub atenta supraveghere și îndrumare a unui reprezentant al Poliției Circulației Rutiere, Sebastian Drimbe, participant la atelierele de creație.
Scenariștii Lucian Țion și Darius Prodan au propus un lanț de scenete inspirate din fapte reale povestite sau extrase din ziare (ziarul Făclia evidențiat deschis, în mod expres, pe scenă), redate apoi de cei patru actori, care sunt și păpușari, întrucât profilul companiei Magic Puppet este de a promova jocul de păpuși, atât pentru micii cât și pentru marii spectatori. Melanjul dintre jocul actorului și cel al marionetelor e echilibrat în ansamblu, contribuind la diversificarea limbajului scenic și sublinierea mesajului, când comic, când tragic al scenelor.
Realizatoarea păpușilor, Oana Tămaș, a pus mult suflet și pricepere în crearea lor, astfel că acestea adaugă jocului actorilor mult șarm precum păpușile Judecătoarea, Lupul, Iepurașul student, Vulpița. Personajele interpretate de actori, Polițista, Instructorul, Amărâtu', Fugaru', Cocalarul, Băiatul BMW, sunt amuzante arhetipuri ale societății de azi aflate în conflict cu legea rutieră și comportamentul civilizat. Secvențele poartă titluri rostite în cor de actori, sintagme extrase din codul rutier: Drum cu prioritate, Staționarea interzisă, Curbă deosebit de periculoasă, Limitare de viteză; dar și ghidușii de felul Tovarășe șofer, Șoferii de Dacii sunt oameni cumsecade, amintind de anii când Dacia era vedeta șoselelor din România.
Exemplificările vin să particularizeze întâmplări petrecute "pe drum" sau consecințele accidentelor. Introducerea în atmosfera fiecărei secvențe e asigurată de panourile verticale și cutiile paralelipipedice utilizate ca niște lăzi multifuncționale. Pe panourile executate de artistul plastic Vlad Mureșan vedem siluetele unor blocuri de locuințe ce stau să se prăvălească peste carosabil, sugerând aglomerația marelui oraș tentacular unde se circulă, uneori, ca în junglă. Din lăzile situate central se construiește când bordul unei mașini cu număr schimbat, când paravanul din spatele căruia sunt manipulate păpușile.
Instituția Poliției Rutiere este văzută când pozitiv, amendând contravenienții, neprimind mită, când negativ, în cârdășie cu Justiția coruptă. Demetra Vasiliu în postură de polițistă incoruptibilă instalează de la început sentimentul de încredere în Poliția Română. Ea e adorabilă în pălăvrăgeală moldovinească a fetei din dreapta șoferului și tragică în sublinierea durerii unei mame, rătăcită mintal în urma pierderii fiicei într-un accident rutier. Dragoș Lupău, cu fizionomia unui simpatic Johnny Depp local, dăruit cu patimă scenei, întruchipează, foarte sigur pe el, un tată disperat, un soț bogat enervat de nehotărârile soției, un instructor tembel, dar și un avântat justițiar ridicat împotriva corupției în secvența finală Avem un vis. Leonard Chionac e convingător mai ales în rolul vitezomanului Băiat BMW. Își tratează personajele cu mult firesc și înțelegere. Ioan Crișan știe să se integreze jocului de echipă păstrând delicatețea unei evoluții scenice de o evidentă frăgezime interpretativă. El este adolescentul sensibil în Iepurașul student, dar și Băiatul AUDI comentând comportamentul șoferilor în trafic. Nemulțumirile șoferilor civilizați răbufnesc în replici usturătoare. Se discută despre legi și libertate, despre slaba înzestrare la condus a șoferilor din Alba, devenită mit. Se concluzionează că libertatea înseamnă respectarea legilor.
Muzica aleasă de Max Anchidin înviorează atmosfera în etape succesive de relaș agrementat cu bună dispoziție. Spectacol tezist, abstras cu subtilitate didacticismului liniar, sec, demersul tinerilor actori reușește să dea culoare și transparență artistică unor aspecte rutiniere din viața noastră de azi, indisolubil legată de șofat și călătorie pe patru roți. Scena finală se constituie ca un manifest puternic împotriva infracționalității de pe drumurile publice. E glasul plural al unei revolte împărtășite, firesc, și de spectatori.
Trupa de la Magic Puppet a pornit "pe drum" cu acest spectacol educativ, conceput ab initio ca spectacol itinerant, urmând să poposească în școli și alte instituții de învățământ pentru a atrage atenția tinerilor despre importanța cunoașterii și respectării legilor de circulație, pentru preîntâmpinarea accidentelor și tragediilor rutiere, din păcate atât de numeroase în România de azi.