Fără ultima jumătate de oră, Where the Heart Is ar fi fost în regulă şi promiţător pentru un regizor (Matt Williams) aflat la debut în lungmetraj pentru marele ecran.
O găselniţă foarte inspirată a simbolisticii numelor, de un umor aparte, în acea inefabilă zonă a tragi-comicului - Novalee Nation, Sister Husband, Mister Forney, Moses Whitecotten, bebeluşa Americus etc. - definesc personaje mărunte (mai ales feminine), grupate într-o panoplie a rătăcirii şi singurătăţii, trăind cu greu într-o lume machistă şi violentă. O Natalie Portman remarcabilă (şi remarcată deja în Anywhere But Here, al lui Wayne Wang, unde juca alături de Susan Sarandon) susţine pe tot parcursul filmului un rol cu nenumărate nuanţe.
Tarele unei societăţi a aleatorului, a hazardului, în care sistemele de referinţă subzistă cu greu, iar protecţia socială are la bază mai ales goana după reclamă şi comercial, sunt excelent puse pe ecran. Pînă în ultima jumătate de oră (dintr-un total de 120 de minute), cînd tonul devine incredibil de clişeistic şi plîngăcios - o ruptură fatală, care distruge întreg edificiul clădit în primele trei sferturi. Păcat, căci filmul ar fi putut fi o reuşită.
Where the Heart Is
Regia: Matt Williams
Cu: Natalie Portman, Ashley Judd, Stockard Channing, Joan Cusack, James Frain.