Mi-a rămas întipărită în minte fraza lui Alex Leo Şerban "dacă ai văzut un film bun, nu te rabdă inima să nu scrii despre el" dintr-un interviu citit pe LiterNet.
Cred că rămâne valabilă şi pentru spectacolele de teatru, inclusiv în sensul negativ. Presupunem că vezi o piesă foarte bine scrisă şi pusă în scenă admirabil, după care o aştepţi pe următoarea a aceluiaşi autor. Eşti norocos ca spectator şi a doua experienţă este la fel de intensă. Reţeta a funcţionat şi a doua oară. Culmea, şi a treia oară! La cea de a patra piesă mergi cu aşteptări considerabile şi iei cu tine cât mai mulţi prieteni. Pe unii îi iniţiezi, pe alţii i-ai avut alături şi la experienţele precedente. Numai că de data aceasta eşti dezamăgit. Şi atunci apare întrebarea... dacă ai văzut piesa mediocră a unui dramaturg drag, te rabdă sau nu inima să scrii despre ea? Pe mine nu.
Dramaturgul drag este Peca Ştefan, piesa care m-a dezamăgit este Bucharest Calling. Regizoral (Ana Mărgineanu) nu există nici o obiecţie. Totul a fost coerent, compact. Mai mult decât atât, partea de visuals, realizată de Wonderboy a fost mai mult decât binevenită şi ireproşabilă. Textul însă... nu. De data aceasta, Peca a optat exclusiv pentru dramatism, ceea ce nu ar fi tocmai un lucru rău. Însa percepţia mea a fost de telenovelism.
O adolescentă care îşi îngrijeşte mama imobilizată la pat (Katia Pascariu), sora ei prostituată care încă visează la o carieră actoricească în America (Isabela Neamtu), proxenetul ei, care se dovedeşte spre final a fi fost vinovat pentru starea mamei paralizate (Cosmin Seleşi), un DJ cinic (Daniel Popa), fratele său încă suferind după iubita care s-a sinucis (Laurenţiu Bănescu). Personaje urbane, condamnate la singurătate şi multe furtuni interioare. Simplist expus, cam asta este piesa.
Îl aşteptam pe Cosmin Seleşi să reintre în personajul spumos din The Sunshine Play şi să ne trezească spunându-ne "I can see Varna from here!!!". Aşteptam satira din New York (Fuckin' City). Aşteptam dinamismul dramatic din I Hate Helen. Dar nu a fost să fie. În concluzie, mergeţi la piesele lui Peca: un minus versus trei mari plusuri mi se pare un scor bun pentru un dramaturg şi pentru public.