În această seară puteţi urmări celebrul film The Last Temptation of Christ, realizat în 1988 de regizorul american Martin Scorsese. Fiecare dintre actorii care recreează personajele biblice constituie o alegere surprinzătoare: Willem Dafoe (excelent, dar specializat în rolurile negative, de "vilains") este Iisus, Harvey Keitel apare în rolul lui Iuda, Barbara Hershey în rolul Mariei Magdalena, Verna Bloom în rolul Fecioarei Maria, Victor Argo în rolul lui Petru şi, cea mai mare supriză, versatilul muzician-actor David Bowie în rolul lui Pilat din Pont.
Filmul a stîrnit, din 1988 pînă acum, controverse imense, dar nu trebuie uitat că el ecranizează romanul cu acelaşi titlu al scriitorului grec Nikos Kazantzakis. Probabil că reputatul Martin Scorsese simte nevoia unor pauze în filmografia sa, încărcată de pelicule cu gangsteri şi psihopaţi, de fresce ale lumii interlope, care de care mai reuşită şi mai apreciată: Mean Streets, Taxi Driver, Raging Bull, Goodfellas, Casino. Aşa se face că evadează din cînd în cînd cu subiecte de epocă (The Age of Innocence) sau chiar religioase (cum ar fi şi mai recentul Kundun, o biografie a lui Dalai Lama), obţinînd filme cel puţin la fel de interesante precum cele care l-au consacrat.
Dintre toate, The Last Temptation of Christ a fost probabil cel mai controversat, provocînd un adevărat scandal pe tot globul. Organizaţiile fundamentaliste creştine au mers chiar pînă la tragerea de mînă a celor care stăteau la coadă la bilete, ameninţîndu-i că vor arde în flăcările iadului, iar regizorul catolic Franco Zeffirelli a afirmat despre film că "este un produs al mafiei evreieşti şi anticreştine". Ce a deranjat şi a înspăimîntat atît de mult acest film? În primul rînd, un Iisus cu totul altfel decît este prezentat de hagiografia cinematografică. Regizorul a încercat să obţină un personaj umanizat şi omenesc, aşa că Iisus al său este sfîşiat de îndoieli şi de conflicte interioare, purtînd interminabile discuţii cu Iuda. În final, el este convins că este fiul lui Dumnezeu, dar, atenţie, natura divină a lui Hristos este cel puţin ignorată, dacă nu chiar negată, de acest film. Acest Iisus "şovăielnic" renunţă pînă la urmă la moartea pe cruce, alegînd o viaţă de familie fericită alături de Maria Magdalena, căreia îi face o droaie de copii. Redempţiunea se produce de-abia în final, cînd fostul dulgher, dîndu-şi seama că a greşit, îl roagă pe Tată să întoarcă timpul înapoi şi moare pe cruce, aşa cum ştim.
Părerile împărţite asupra filmului nu s-au pus de acord nici pînă acum şi probabil că nu o vor face niciodată, aşa că cel mai bun lucru este să vedeţi pelicula cu propriii dumneavoastră ochi, în această seară, fără teama de a arde în flăcările iadului.