Observator Cultural / iulie 2001
Hi-Lo Country, The
Amurgul unei meserii (aceea de cowboy) şi al unei iubiri ilicite în America rurală de după cel de-al Doilea Război... Ecranizînd un roman de Max Evans, mereu-versatilul Frears reuşeşte un film clasic, nostalgic şi solid jucat, în care Harrelson e pur şi simplu bestial în chip de "Big Boy", văcar cu inimă de taur comunal care se-ntoarce din război, se-ndrăgosteşte de soţia altuia şi-l doare-n cot de gura lumii. Pete (Crudup, la fel de bun aici ca şi-n Almost Famous) este exact opusul lui: aparent fragil, timid şi interiorizat, ascunzîndu-şi iubirea pentru aceeaşi femeie cu îndîrjirea cu care e gata să se arunce-n foc pentru prietenul său.

Construit ca un lung flash-back în care Pete istoriseşte evoluţia dramei, cu episoade mai vesele sau mai triste (dar întotdeauna juste), cu personaje pitoreşti ("vrăjitoarea" - veterana Katy Jurado, din High Noon al lui Zinnemann, 1952!) sau puternice (scenele cu mama lui "Big Boy" - Rosaleen Linehan, formidabilă actriţă de teatru - şi bunica sa - Rose Maddox - sînt cele mai mişcătoare), filmul reabilitează un gen (western-ul), surprinzînd totodată momentul de răscruce care-l transformă în altceva: într-un avatar crepuscular, antrenant dar şi meditativ, al aceluiaşi - rapel stenic şi stoic al poveştilor de odinioară... Arquette (cu un aer frust de fatală obosită) este OK ca obiect al dorinţei celor doi, iar Cruz (neaşteptată în postură de second best) răscumpără rarele apariţii cu o substanţă dramatică emoţionantă. (+++)


The Hi-Lo Country

Regia: Stephen Frears
Cu: Woody Harrelson, Billy Crudup, Patricia Arquette, Penelope Cruz
Regia: Stephen Frears Cu: Woody Harrelson, Billy Crudup, Cole Hauser, Enrique Castillo, Jacob Vargas

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus