Un criminal în serie se joacă de-a şoarecele şi pisica cu un poliţist, trimiţîndu-i dimineaţa fotografiile fetelor pe care urmează să le asasineze seara... Ideea acestui film regizat de Charbonic (autor al unor videoclipuri pentru Keanu şi trupa sa rock, Dogstar) nu e tocmai proastă. Ea se pierde însă în spatele a ceea ce scenariul consideră a fi infinit mai interesant: confruntarea psihologică - gen Heat, dacă vreţi - dintre asasinul jucat (atît de plat încît ajungi să-ţi placă) de Reeves şi poliţistul jucat de Spader. Rezultatul e, în cel mai bun caz, o experienţă voyeuristă (demnă de titlul original) dată de stilul de filmare, spectaculos pe alocuri, à la Wong Kar-wai (zău dacă te-ai fi aşteptat), iar în cel mai rău - un monument de inepţie, ticsit de scene stas de urmărire (y compris pe acoperişuri - ca-n Matrix, chit că fără efectul de flow-mo), în care cineva a crezut că găseşte o referinţă la Blow-up (dacă Wong, de ce nu şi Michelangelo?) şi în care toţi actorii sînt puşi pe pilot automat, atît de plicitisiţi par debitîndu-şi replicile. Ar fi putut, la o adică, să inverseze rolurile între ei (poliţistul, psihopatul, psihanalista) pentru că tot nu s-ar fi simţit diferenţa... Şi ce bun film am fi văzut atunci. Aşa, nu ne rămîne decît să visăm la el, cu urechile la Portishead-ul de pe soundtrack...
The Watcher
Regia: Joe Charbanic
Cu: Keanu Reeves, James Sapder, Marisa Tomei