Un bărbat se trezeşte după o "noapte furtunoasă" cu o frumoasă femeie alături de el, în pat. Ea se recomandă drept actriţă la un teatru recent desfiinţat, iar el este saxofonist la barul unde s-a semnat actul de deces al instituţiei respective.
Teleplay-ul Frumoasa călătorie a urşilor panda povestită de un saxofonist care avea o iubită la Frankfurt de Matei Vişniec a fost realizat de regizorul Jon Gostin (Înnebunesc şi-mi pare rău, Spovedania, Marele Inchizitor) cu actorii Mircea Rusu şi Monica Davidescu în principalele roluri şi este o meditaţie inspirată despre viaţă şi moarte, despre iubire şi indiferenţă, despre creaţie şi împlinire, despre tandreţe şi renunţare. Jon Gostin a sesizat excelent substratul ritualizant al discursului dramatic, propunînd o viziune ce merge de la realismul extrem la sugestie şi transcendent, unul dintre personaje justificînd prin construcţia sa caracterul ineluctabil al Morţii. Extrem de ambiguu, dar nu lipsit de încărcătură filozofică, textul lui Vişniec propune un dialog între personaje aparţinînd unor lumi diferite, care la un moment dat se contopesc într-un final revelator. Mizanscena, decorurile, luminile au fost puse în slujba evidenţierii unui joc precis şi eficace al celor doi actori, de altfel excelenţi pentru astfel de gen de piesă.
Cu un stil apropiat mai degrabă de kamerspiel, teleplay-ul lui Jon Gostin, orchestrat într-o expresie ce avansează lent, impune şi convinge, devenind un argument pentru noi asemenea abordări ale textelor dramatice semnate de Matei Vişniec, insuficient cunoscute unui autentic public de televiziune. Opţiunea lui Jon Gostin îl onorează şi pe regizor, care după debutul pe marele ecran a optat pentru armele televiziunii.