Time Out Bucureşti / august 2007
Teatrul de Operetă Ion Dacian ne propune o vacanţă muzicală în Bucureşti. Toată vara, în fiecare joi seara, arii şi duete celebre din operete tot atât de celebre ne vor face mai suportabilă viaţa în aceste zile caniculare.

Teatrul de Operetă continuă tradiţia cu care ne-a obişnuit de câţiva ani: aceea de a susţine concerte estivale în parcurile din Bucureşti. În fiecare duminică dimineaţa, în Cişmigiu, în Herăstrău şi "la şosea", acordurile muzicale fac mai veselă atmosfera. De fapt, este vorba de un program mai amplu al teatrului, intitulat Interbellica, ce-şi propune valorificarea spaţiului de patrimoniu istoric, patrimoniu natural şi patrimoniu cultural prin organizarea de spectacole în spaţii diverse, amintind de emulaţia operetei din perioada interbelică, atunci când, la toate terasele de vară, în toate parcurile, la toate manifestările erau prezentate momente artistice susţinute de Operetă. De anul trecut, săptămânal, au loc şi recitaluri chiar în faţa sediului teatrului (intrarea e aceeaşi cu cea la Sala Atelier a Teatrului Naţional "I.L. Caragiale). În acest an, s-au schimbat însă şi ora, şi ziua: în fiecare joi, de la ora 21.00, au loc concerte şi recitaluri susţinute de marii artişti ai operetei româneşti şi invitaţii lor.

Spectatorii stau pe scaunele amplasate chiar în faţa teatrului, mai exact pe aleea dintre teatru şi hotelul Intercontinental, iar cântăreţii evoluează pe estrada de pe treptele de la intrarea în teatru. Ei sunt acompaniaţi de "Concertino", o orchestră mică (doar opt instrumentişti), dar foarte eficientă din punct de vedere sonor. Conducerea muzicală e asigurată de violonistul Eugen Mirescu. Programul include arii, duete şi cuplete din operete care nu mai au nevoie de nicio prezentare: Silvia, Prinţesa circului şi Contesa Maritza de Emmerich Kalman, Voievodul ţiganilor de Johann Strauss, Văduva veselă de Franz Lehar, Favoritul de Robert Stolz, Secretul lui Marco Polo de Francis Lopez, Vânzătorul de păsări de Karl Zeller, Victoria şi-al ei husar şi Bal la Savoy de Paul Abraham, Vânt de libertate de Isaac Dunaevski. Nu lipsesc nici titlurile româneşti consacrate ca Lăsaţi-mă să cânt de Gherase Dendrino sau Valurile Dunării de George Grigoriu.

Între arii sunt intercalate polci compuse de Johann Strauss care fac oricând deliciul tuturor celor care le ascultă (Annen Polka, Tren de plăcere, Tritsch-Tratsch - o polcă pe care Johann Strauss - fiul a compus-o vrând să parodieze ziarul de scandal cu acelaşi titlu de la Viena în care apăruse o ştire referitoare la o idilă pe care compozitorul vienez o avusese în timpul turneului său la Moscova). De fiecare dată, concertul se încheie cu popularul Marş al lui Radetzky de Johann Strauss-tatăl.

Aşadar, joia seara, pentru câteva ore, peisajul urban se schimbă în apropierea kilometrului 0 al capitalei, atât din punct de vedere vizual, cât, mai ales, sonor. Toate acestea cred că sunt suficiente argumente ca să vă convingă să ieşiţi din case odată cu lăsarea serii, când arşiţa se mai domoleşte, ca să vă picure în suflet câţiva stropi de muzică bună.
Regia: Eugen Mirescu Cu: Orchestra Concertino

0 comentarii

Scrieţi la LiterNet

Scrieţi o cronică (cu diacritice) a unui eveniment cultural la care aţi participat şi trimiteţi-o la [email protected] Dacă ne place, o publicăm.

Vreţi să anunţaţi un eveniment cultural pe LiterNet? Îl puteţi introduce aici.

Publicitate

Sus