GERARD LANVIN
JACQUES GAMBLIN
CLOVIS CORNILLAC
FLORENCE PERNEL
JULIE DURAND
REGIA: SAM KARMANN
SINOPSIS:
Jacques revine acasă după o lungă
perioadă în închisoare. Foştii lui asociaţi şi
prieteni se strâng în cafeneaua cartierului, mai cu seamă
vechiul său prieten Francis şi tinerelul Didier. Au o
lovitură de planificat. Ceva uşor de tot.
Dar Jacques
ştie că viaţa plină de glamour a carierei unui
criminal este o fantezie crudă. Poate că în definitiv
adevărata libertate stă sub litera legii sau poate în
braţele unei femei necunoscute, Laurence, pe care o
întâlneşte într-un club de echangisme. Pentru Francis,
care întrevede o nouă lume interzisă când începe
să ia lecţii de teatru, şi pentru Didier, care nu are
decât dispreţ pentru oricine e îndeajuns de prost
să-şi câştige banii prin muncă cinstită, va fi
o lecţie dură de învăţat!
De la Gabin
la Tarantino
Eroi, anti-eroi, duri, gangsteri şi fete pentru
vremuri bune...
Oamenii decenţi ai planetei au fost dintotdeauna
fascinaţi de existenţa borfaşilor care au trăit în
marginea societăţii. Lumea lor a inspirat o multitudine de clasici
ai cinema-ului, de la amarele capodopere ale Filmului Francez al anilor
'30
şi '40 cu Jean Gabin şi Louis Jouvet, la dramele vieţii
underground în anii '90 ale lui Tarantino.
Citind romanele lui
James Ellroy, George V.Higgins şi Leo Malet sau privindu-i pe Belmondo
sau Samuel L. Jackson în acţiune, cei care merg la muncă
în fiecare zi de la 9 la 5 sunt împărţiţi
între teamă şi admiraţie. Băieţii răi se
relaxează în timpul zilei, ţin fete în braţe
noaptea şi se distrează tot timpul.
Şi-acum o
mostră de realitate! Lucrând cu co-scenaristul său Desir
Carre, un fost puşcăriaş, actorul-regizor Sam Karmann
cunoaşte acest univers atât pe ecran cât şi în
versiunile vieţii reale. Micile fărădelegi sunt un obicei
şi un mod de viaţă. Iar cei deştepţi sunt cei care
lăsa balta acest mod de viaţă înainte să fie prea
târziu.
Unora le place CALD!
Când o
cafenea pariziană devine Salonul Ultimei Şanse...
Jacques
(Gerard Lanvin) - este un om mare, un criminal înrăit.
Francis
(Jacques Gamblin) - îl priveşte umil, de jos în sus, îl
admiră.
Didier (Clovis Cornillac) - vrea să fie ca
el.
Eroii nimănui
Este mai greu să fii un
om cinstit pentru o săptămână, decât erou pentru
cincisprezece minute...
Aceşti trei bărbaţi au crescut
în lumea interlopă. Legile ei, obiceiurile şi codul ei de
onoare le-au modelat viaţa. Fărădelegea este orizontul lor
şi singurii oameni pe care îi cunosc sunt borfaşi. Dar
dacă ar exista şi o altă cale, o altă lume care
aşteaptă să fie cucerită?
Jacques a
întrevăzut lumea aceea din interiorul unei celule de
închisoare şi este hotărît să ajungă în ea.
Francis o mai bănuieşte din când în când în
cursul lecţiilor de teatru dar poate că nu este încă
gata pentru ea. Doar Didier, cel mai tânăr din acest trio de
prieteni şi unicul care n-a fost niciodată în
închisoare susţine încă cu tărie ca
fărădelegea este destinul său...
Dar adevăratul
curaj nu este a rezista la atracţia crimei. Regizorul Sam Karmann
îl citează pe Jules Renard: "Este mai greu să fii un om
cinstit pentru o săptămână, decât erou pentru
cincisprezece minute..."
Sam
Karmann-Regizor
În 1993 câştiga Premiul Oscar
pentru scurt-metraj cu primul sau film: Omnibus. În 1999 este
nominalizat la Premiul Celui Mai Bun Film European cu primul său
lung-metraj: Kennedy et moi. A la Petite Semaine este cel de-al
doilea său lung-metraj. A jucat de nenumărate ori pe scenă
sau în alte filme alături de actorii din A la Petite
Semaine.
Întrebare: Lumea este una a
bărbaţilor?...
Răspuns Sam Karmann: Da,
şi filmul meu este o poveste despre un grup de bărbaţi, dar,
ca alte asemenea poveşti, ei îşi întrevăd
perspectivele alături de femeile lor. Aici femeile posedă
adevărata libertate, au un simţ al alegerii.
Eroul nostru,
Jacques, a crezut că poate lua o scurtătură pe calea
libertăţii, dar se trezeşte că are cincizeci de ani
şi că este mai mult decât oricând prizonier al
propriului trecut şi al cartierului...
Apoi este Francis. Un
artist născut într-o lume de criminali. Vrea să fie actor.
Pictează. A alunecat în crimă aproape printr-un accident de
naştere... Acum şi el va fi închis. Didier crede că
ştie ce vrea, că o carieră de criminal este unicul mod de a
fi liber... Şi greşeşte...