Filmul realizat de Clark Johnson, "S.W.A.T. - Trupe de elită", începe cu un spectaculos jaf, filmat pe-ndelete pentru a prinde spectatorul în povestea ce urmează. În timpul evenimentului, doi membri ai trupelor speciale S.W.A.T. (unitate de elită a Departamentului de Poliţie din Los Angeles, profilată pe intervenţii în forţă în cazul nerespectării legilor), trec de ordinele superiorilor şi acţionează de capul lor, punînd în primejdie viaţa unei ostatice. Consecinţa acestui fapt este retrogradarea lui Jim Street la magazia cu efecte şi demisia lui Brian Gamble.
Jim Street (interpretat cam în dorul lelii de Colin Farrell) va fi remarcat de noul comandant al echipei S.W.A.T., Dan "Hondo" Harrelson (jucat de Samuel L. Jackson) şi se va integra într-o unitate multietnică. După antrenamente extrem de dure, cu glumele cazone aferente, neînfricaţii poliţişti vor avea parte şi de o acţiune dură prilejuită de evadarea unui celebru baron al drogurilor, ucigaş cu sînge rece - pe nume Alexis Montel (interpretat de Olivier Martinez, aici departe de rolul care l-a consacrat în Husarul pe acoperiş).
Nu lipsesc urmăririle de toate soiurile, explozii de hemoglobină, petarde, rafale etc., timp în care noua echipă S.W.A.T. are timp să-şi "procure" şi noi trădători care vor da curs invitaţiei criminalului (făcută publică de curioşii din televiziuni) de a fi eliberat contra sumei de 100 de milioane de dolari. Nu-i greu de ghicit cine se înscrie să cucerească potul, cine se ascunde în galerii dezafectate de metrou şi cine se bate în final cu ofiţerul Street. Previzibil şi plin de locuri comune, filmul semnat de Clark Johnson nu străluceşte nici măcar în subtextul satiric ce-i opune pe vitejii poliţişti unor conducători birocraţi plini de orgoliu ce-şi asumă întotdeauna succesele, nu şi eşecurile echipei.
Deşi regizorul declara: "Nu se compară nimic cu fluxul de adrenalină pe care îl experimentezi într-o urmărire de maşini deosebită, într-o explozie spectaculoasă sau într-o acţiune ce sfidează moartea", filmul său nu induce spectatorului nici o urmă de emoţie sau de compasiune faţă de viaţa grea a personajelor, nicicum faţă de urmăriri sau explozii. Dimpotrivă. Uneori parcă te şi apucă rîsul văzînd atîtea mijloace de securitate puse în decor cu rezultate penibile, în ciuda antrenamentelor gen "Colina".
În orice caz, filmul nu se situează deasupra unui episod din serialul N.Y.P.D. Blue, o bună parte din această producţie de televiziune fiind opera aceluiaşi cineast. Nici măcar "veteranul" Samuel L. Jackson nu ridică cu nimic ştacheta scăzută a filmului.