Cel mai tînăr teatru din România, "Tony Bulandra" de la Tîrgovişte, a avut recent parte de o nouă premieră. În atmosfera proaspătă, elegantă, de bun gust a sediului Teatrului "Tony Bulandra" de la Tîrgovişte, datorată în mare parte eforturilor directorului său, Mc Ranin, spectacolul cu Bacantele după Euripide al lui Mihai Măniuţiu a pus un accent de mare premieră, care se putea petrece la orice mare teatru de pe faţa scenei româneşti.
Profund tragic şi bogat însîngerat, spectacolul lui Mihai Măniuţiu marchează şi o etapă în creaţia sa, atît de diversă. O etapă a spaţiilor închise în care are loc tragedia, generată, probabil, tocmai de această închidere. Dacă Iov era închis în capcana pereţilor concepuţi de regizor, materializînd destinul, de data aceasta şi Penteu, Tiresias, Dinissos (sic!), Bacantele, dar şi spectatorii sunt închişi, cele două lumi, scena şi sala, fiind separate de un gard de sîrmă, prin care trec numai imaginile şi fluxul tragediei. Este, desigur, şi meritul scenografului Valentin Codoiu în construcţia aceasta de sîrmă tare, dar şi-n aceea de sute de cutii de carton, care-i împrejmuiesc pe actori, într-un cerc, deschis totuşi, care se prăbuşeşte peste ei în momentele de criză dionisiacă.
N-am auzit pînă azi de actorii de la Tîrgovişte. Vom mai auzi, căci prestaţia lor s-a ridicat la exigenţele tînărului maestru care este Mihai Măniuţiu: Corneliu Jipa (Tiresias), Ştefan Cepoi (Dionissos), Liviu Cheloiu (Penteu), Adina Stan, Irina Melnic, Laura Vasiliu, Raluca Cepoi, Dalina Ionescu, Georgiana Mazilescu, Simona Şaiu, Silvia Gîscă, Maria Nicola, Radu Claudiu Sandu, Mihai Răducu, Sorin Ionescu, Vitalie Ursu. Un spectacol de referinţă pentru teatrul de la Tîrgovişte şi chiar mai mult.